Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 19 apr 2024 15:20


Alle tider er UTC + 1 time [DST ]




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 3 indlæg ] 
Forfatter besked
Indlæg: 24 aug 2017 22:12 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 05 mar 2017 18:30
Indlæg: 39
Halløj derude folkens håber i kan give lidt gode råd

Jeg har indtil nu kun dyrket i vand men vil nu prøve kræfter med dyrkning i jord..

Jeg har i den forbindelse fået fat på et par smartpots da de som jeg kan forstå det er den bedste metode når det handler om grow i jord - de er som sagt anskaffet så bare giv mig ret her ;)

Kan forstå at det der gør dem smarte :) bla er at overvanding nærmest er umulig og at man gerne skulle undgå ompotning + at der opnås meget sundere rodmiljø på grund af rødderne tørrer ud når de går ud af siderne på potten og der herefter kommer nye rødder der opnås så et luftigt og fiberagtigt rodmiljø- altså ingen rødder der kører rundt i ring når de når den hårde kant/root bound. Der opnås også et bedre klima i potten da de er bedre til at komme af med varmen osv osv

Nå men der er dog ting jeg er i tvivl om i forbindelse med vanding - har fået at vide at jeg kun skal vande nedefra - altså fylde vand i Underskål og lade potten selv suge det den har brug for..

Giver meget god mening men kan det passe at jeg ikke bare skal topvande til at starte med?

Noget andet er størrelsen - hvad er bedste størrelse på din potte? Jeg har 4 gallon Potter..

Håber der sidder en smartpot mand derude sombra lyst til at dele lidt ;) hygge


Top
 Profil  
 
Indlæg: 25 aug 2017 07:50 
Offline
Moderator
Brugeravatar

Tilmeldt: 03 apr 2002 01:01
Indlæg: 2454
Geografisk sted: Sjælland
Jeg har ikke prøvet dem, men jeg tror ikke de tager skade af at du vander oppefra første gang. Bare du ikke vander for meget, så dine små planter skal bruge lang tid på at kæmpe med for våd jord. 4 gallons er temmelig meget. En normal potte i samme størrelse kan fint producere en plante der fylder ethvert grorum ud i højden, så hvis du har plads til så store potter, behøver de ihvertfald ikke være større end det. Den største ulempe ved store potter er vel at det er dyrere at fylde dem med jord hver gang.

_________________
All perverts may not be marijuana smokers, but practically all marijuana smokers are perverts.
Colonel Garland Williams, former head of U.S. Narcotics Enforcement


Idag kan vi dø af at elske med hinanden
Så vi lever som vi gør. fordi vi ved vi' på spanden
Verden er for fuld af lort, til jeg kan sortere
Så jeg prøver bare på at få mit liv til at fungere


Top
 Profil  
 
Indlæg: 28 aug 2017 13:29 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 05 mar 2017 18:30
Indlæg: 39
Okay tak Bubber men nu sidder jeg så overvejer om det i forbindelse med den overvanding måske i virkeligheden er bedst lade dem suge det vand de har brug for selv alligevel :) men ja giver god mening med små planter kontra meget jord


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 3 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 30 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Hop til:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team