Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 19 apr 2024 23:49


Alle tider er UTC + 1 time [DST ]




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 5 indlæg ] 
Forfatter besked
Indlæg: 25 aug 2017 22:21 
Offline
Junior medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 29 okt 2016 16:25
Indlæg: 25
Geografisk sted: Horsens
Hey. Jeg har hvad jeg mistænker at være en Ak47 Auto. Og den er gået i blomst her for nogle uger siden og fik at vide at jeg bare skulle give dem 18 timer som jeg altid havde gjort.

Men er nu kommet i tvivl om det ikke er nødvendigt at de har 12 timers mørke i blomst?

Gror indendørs og får snart et telt til den :)


Top
 Profil  
 
Indlæg: 25 aug 2017 23:26 
Offline
Moderator
Brugeravatar

Tilmeldt: 29 mar 2006 02:27
Indlæg: 5085
Autoblomstrene udmærker sig ved ikke at kræve 12 timers mørklægning, faktisk kan du med fordel have lyset tændt konstant, og du vil andet lige opnå en større høst derved. De fleste jeg er bekendt med dyrker autos med 18-22 timers lys i døgnet. Et par mørketimer har den fordel at mindsker strømforbruget en smule, og lader temperaturen falde en smule før der kommer varme igen. Men ellers er der umiddelbart ikke nogen fordel ved at slukke lyset.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 25 aug 2017 23:33 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 13 sep 2014 17:34
Indlæg: 796
Bismann skrev:
De fleste jeg er bekendt med dyrker autos med 18-22 timers lys i døgnet.

Stresser det ikke planterne at de får så langt tids lys? Tænker alt har behov for at restituere, men ville man virkeligt kunne dyrke under 24 uden at overbelaste dem?


Top
 Profil  
 
Indlæg: 26 aug 2017 01:12 
Offline
Junior medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 29 okt 2016 16:25
Indlæg: 25
Geografisk sted: Horsens
Tak for svaret.

Okay så vil jeg give dem så meget lys som muligt. Men lige et andet spørgsmål, hvor vigtigt er det at holde en bestemt cyclus? Altså er det skidt hvis den får et par timer eller flere mindre eller mere en gang imellem, eller hvis det svinger hele tiden?


Top
 Profil  
 
Indlæg: 26 aug 2017 03:40 
Offline
Moderator
Brugeravatar

Tilmeldt: 29 mar 2006 02:27
Indlæg: 5085
@Alf'n
Nej, det har de det fint med, udbyttet er nogenlunde tilsvarende med den ekstra portion tilføjede W/h. Så om man synes det giver mening at have konstant lys på, må man gøre op med de problematikker der kan være med varme og fugtighed. Planter respirere hele tiden og ikke kun om natten, der sker en løbende gasudveksling og omsætning. Fulgte med i en guts growlogs inde på imags auto afdeling, det er lidt længe siden, men han lavede auto SOG grows med vildt mange planter, og varierede i en periode med antal lystimer og resultaterne viste at jo flere lystimer med autos jo bedre, alt andet lige. Det flugter også meget godt med de andre growlogs jeg har læst og den erfaring jeg har med autos, men fordelen ved hans grows var at der var så mange planter at tog lidt forhold for den variation der er i kraft af at hver auto spires fra frø, og vil have forskellig arveanlæg.

@AagarD
Stabilitet er key når det gælder antallet​ af lystimer, de kan også stresses og blive tvekønnet eller der kan opstå misvækst og stilstand i væksten. Så ja det er en dårlig ide hvis det svinger for meget, det er en god ide at skaffe en god timer, men ellers er det jo så nemt hvis der konstant er lyst.


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 5 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 25 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team