Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 28 mar 2024 16:17


Alle tider er UTC + 1 time [DST ]




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 5 indlæg ] 
Forfatter besked
Indlæg: 03 sep 2017 07:27 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 03 sep 2017 07:17
Indlæg: 1
Hey allesammen, jeg er ny herinde. Jeg har et par spørgsmål til cannabis planter.

Jeg har nu brugt et par dage på at se en del videoer og læst en del tråde om hvordan man nemmest og bedst planter et par cannabis planter.

Jeg har i sinde at plante 1-3 planter, til mit eget forbrug, og det har jeg tænkt mig at gøre indendørs.

Det er så her jeg tænker, alle de steder jeg har læst, har en del forskellige folk kommet med forskellige idéer til belysningen, altså ved blomstringen.
Hvad kan i anbefale til et par få planter? Og kan de plantes i fx et skab? Det har jeg læst et par steder, men her tænker jeg så på luften osv, ville man så gøre klogt i at have en lille ventilator til dem?

En anden ting, er det smartest bare at købe fx 3 hunfrø, istedet for selv at skulle finde ud af hvilket køn planterne er, og kan man i så fald stole på de forskellige sider, med hensyn til det kun er hun frø?

En helt anden og sidste ting er, jeg ved godt forskellige frø giver forskellige mængder osv. Men hvor mange gram i snit ville i skyde på man ville få per plante? Og jeg er vant til at ryge klump, er det smartest bare at få sig en grinder, også grinde sine buds, også bare ryge det, eller er det klogt at omdanne det til hash?

God ryger :)


Top
 Profil  
 
Indlæg: 13 sep 2017 15:04 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 24 aug 2017 01:14
Indlæg: 16
Nu ved jeg slet ikke noget om plantning osv indtil videre, men hash er jo harpiks trykket sammen med planter og diverse andre stoffer, men vil umiddelbart skyde på og er ret sikker i at du spare mest ved at grinde det og vælge den mængde der gør dig skæv, jeg har en vaporizer så kan du bare ryge de 0.2-0.4 g. og selv styre hvor meget der skal bruges og næsten intet gå til spild da du selv styre hvor meget du fordamper kontra joint hvor du er nødsaget til enten at ryge jointen eller gemme den


Top
 Profil  
 
Indlæg: 13 sep 2017 16:07 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 03 maj 2009 19:50
Indlæg: 1002
Har du læst DCF guiden? Der står en del forklaret omkring lys og den slags. En HPS-lampe giver klart de bedste buds og bedste høst, men er ret overkill til en enkelt plante i et skab, så du skal nok først og fremmest tænke i dimensioner. Hvor stort et areal vil du dyrke på? Find ud af det først, og så find ud af hvilket udstyr der egner sig bedst til pladsen bagefter.

Og ja, der skal være udluftning til, de skal jo kunne trække vejret. Men hvis du kører med HPS er der også kraftig varmeudvikling, og så skal der en alvorlig ventilator til, som tilmed også larmer en hel del. Lugten kan du fjerne med et kulfilter.

Når du køber hunfrø kan du som regel altid være sikker på det er en hun, men de har den bagside at generne ikke er lige så stabile som ved regular seeds, så de har lettere ved at stresse og blive tvekønnede. De koster også mere

Lyder til at du har en del at læse op på, så tjek DCF guiden ud som det første, den gennemgår alle dine spørgsmål

_________________
Ain't nothing to it, but to do it


Top
 Profil  
 
Indlæg: 13 sep 2017 16:09 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 24 aug 2017 01:14
Indlæg: 16
Hvor konkret er DCF guiden


Top
 Profil  
 
Indlæg: 13 sep 2017 16:11 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 03 maj 2009 19:50
Indlæg: 1002
Orv sorry, burde self have smidt et link

https://dcfonline.dk/cf/

værsgo :)

_________________
Ain't nothing to it, but to do it


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 5 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 10 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team