Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 18 apr 2024 10:22


Alle tider er UTC + 1 time [DST ]




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 6 indlæg ] 
Forfatter besked
Indlæg: 29 sep 2017 22:06 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 29 sep 2017 21:13
Indlæg: 3
Hej Psychedelia, ny bruger.
For 10 år siden, i mine yngre dage var jeg fluen på væggen ved et mindre hampdyrkeri. Har haft hænderne minimalt i det, men ved i grove træk hvad det drejer sig om.
Livet har flasket sig, jeg er blevet ældre og har tænkt på at dyrke lidt til eget forbrug, og som et hyggeprojekt jeg kan lave.
Mit budget er cirka 10000,-.
Mit ønske er dyrke på 1m2 cirka. Måske 1,5m2. Småt. En enkelt plante eller 2. Højden er i rummet er 220 cm.

Jeg har en ejendom i en relativt tæt bebyggelse. Her har jeg et isoleret skur på cirka 6m2. Der er en sti der ikke er befærdet voldsomt, men noget befærdelse er der. Man kan se skuret fra stien. Så diskretion er at højeste vigtighed.
Der er rockwool 300mm i loftet, og et bud er 150mm i siderne. Hvad pokker tidligere ejer har tænkt aner jeg ikke. For der er ikke varme nogen steder, men der er 220v.

Min tanke var:
Sætte en isoleret væg op og lave et "closed" grow, uden udluftning. Bore huller til Co2, + evt vandkøling.
Højden er i rummet er 220 cm.
Lave et 5 hovedet DIY LED kit, alá det her.
phpBB [video]
og
phpBB [video]

En affugter.
Et co2 anlæg med en sentinel controller https://growershouse.com/sentinel-fuzzy-logic-co2-ppm-controller-cppm-4i
Et DWC anlæg til at have det hele i.

Mine spørgsmål er som følger:
Bliver det her for varmt?
Bliver det her for koldt?
Kan jeg UNDGÅ at købe et klimaanlæg.

Når man læser på nettet handler det jo altid om at få varmen ned. Og husker tydeligt lamperne fra mine yngre dage. Men vi her i vores lille fiskedam har jo ikke haft decideret hedebølge de seneste år.

Men, 250w + 250w fra affugteren + 200w fra DWC bliver jo til 800w. Min PC trækker jo ikke langt fra den mængde watt, og jeg synes ikke at jeg sidder på Ibiza.

Co2 gør jo endvidere at planterne kan tåle højere temperaturer.

Skal jeg smide noget flamingo på fliserne, smide en DWC tank ind.
Trække Co2 slangen ind ved 1,5m's højde.
Sætte affugteren på 50%
Tænde lysene.
Og så virker det?

Er der noget jeg har overset. Det er svært at finde viden omkring disse setups, så jeg søger erfaren kritik på min spørgsmål.

På forhånd tak.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 30 sep 2017 08:44 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 22 dec 2016 18:28
Indlæg: 245
Jeg syntes at du lægger stort ud, med et godt isoleret skur, vil jeg foreslå at droppe affugter + CO2 + klimaanlæg. Brug en udsugning med aktiv kul filter, så kan man ikke lugte noget uden for skuret. Rummet bliver ventileret så fugten bliver fjernet og giver planten den CO2 der skal bruges. Med LED lys får du ikke problemer med varme, der skal nok en radiator op for at holde temperatuen oppe, hvis du vil dyrke om vinteren. Du vil med en simple løsning kunne dyrke pot i en mængde der er alt rigeligt til eget forbrug ( medmindre du planlægger at være skæv 24/7 :eyes: ). 4 stk low ryder på 1 m2 vil give ca 100 g hver anden måned.
Alm plantesæk med selv-vanding vil også kunne klare jobbet, hvis det er nok at planterne kan klare sig en uge uden pasning


Top
 Profil  
 
Indlæg: 30 sep 2017 09:49 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 29 sep 2017 21:13
Indlæg: 3
Måske er det stort ud. Men det er det der motiverer mig, jeg gør det 90% for selve udfordringen skyld. Jeg sparker mig selv lidt over skinnebenet, fordi jeg vidste at jeg ville blive rådgivet ala det du beskriver.
Jeg skulle have gjort det klart at udluftningsslanger ikke kommer til at ske. Det var et kompromis med min kone. Et lukket skab uden alle mulige tykke slanger og blæsere.

Det skal ikke være simpelt. Det skal være et spændende projekt. Jeg ryger næsten ikke


Top
 Profil  
 
Indlæg: 30 sep 2017 10:23 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 22 dec 2016 18:28
Indlæg: 245
OK - det er teknikken der trække, jamen så er det bare at gå all-in. Du kan jo gå over til dyrke chilli, tomater og persille når skunk lagret er fylde op.
Men jeg vil anbefale en lille udsugning med kulfilter, så der holdes et svagt undertryk i skuret. Skunk stinker. Medmindre at skuret er hermetisk tæt vil man en vindstille dag kunne lugte det uden for skuret, og en som kender lugten vil ikke være i tvivl om hvad der er i det.
Og ja, det anlæg du beskriver vil virke, hamp er faktisk ret nemt at få til at gro. Der bliver nok brug for lidt køling om sommeren, og hvis det ikke sker ved luftskifte, bliver en air-con nødvendig.

Tilføjelse: En intern cirkulation af luften i rummet over en aktivkul filter må også kunne holde lugten ned, du kunne suge i toppen af gro rummet og blæse ind for neden,det vil også give luft cirkulation omkring planten


Top
 Profil  
 
Indlæg: 30 sep 2017 12:16 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 29 sep 2017 21:13
Indlæg: 3
Min kone har veto ret på det her, så for mange slanger etc og så siger hun nej. Fair nok egentlig.

Den interne cirkulation spekulerer jeg på. En skrubber?

Jeg har tegnet det inde på sketchup, og når jeg har lidt mere fri vil jeg spørge mere til råds.

Har du nogle forslag til en affugter med hygrometer?
Tak for dine input.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 30 sep 2017 19:04 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 22 dec 2016 18:28
Indlæg: 245
Affugter se fx: https://www.vvs-eksperten.dk/AFFUGTER-D ... DD-TEC10NE

for at køle rummet er der to muligheder en aircon med ude del, som nok vil virke lidt mystisk på et skur. Eller en intern køleenhed med afkast af varmluft som så giver en slange til et afkast til det fri.

En kanal ventilator og kulfilter https://chillo.dk/118-o100mm-aktiv-kulfilter + fugtstyret blæser https://www.vvs-eksperten.dk/ventilatio ... ventilator
Med blæser og filter monteret inde i skuret giver det også bare et afkast til det fri.


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 6 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 15 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team