Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 28 mar 2024 11:30


Alle tider er UTC + 1 time [DST ]




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 7 indlæg ] 
Forfatter besked
Indlæg: 12 okt 2017 16:59 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 25 jun 2014 17:08
Indlæg: 10
Hej folkens, jeg er ny her i forummen. Jeg har 4 gode planter, ved navnet NordicRyder købt fra Skunk-froe.dk.
JEg har læst meget omkring, og har fundet ud af at organisk gødning er det bedste.. Øjeblik så jeg kan forklare.

En god organisk gødning ville være.
#1 Mælk & Vand
#2 Sugar/Sirup
#3 Coconut?
#4 Og pis naturligvis..

Hvis nogle af jer bruger følgende, i en form af opskrift, ville jeg gerne vide hvad jeres
blandingsforhold er, og hvor ofte du vander med "DEN" blanding.

For dem af jer der ikke har hørt om sukker/sirup er gudommeligt til vækst, så kig lidt omkring på nettet.
Det skulle siges, fra nogle personer at efter vanding med den blandning, ville din plante overnat fordobble "Trichomes"..
Sikkert ikke helt rigtigt, men hellere ikke ved siden af, da jeg har læst mange folk bakke op omkring denne metode.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 13 okt 2017 09:48 
Offline
Dedikeret medlem

Tilmeldt: 14 apr 2011 00:03
Indlæg: 1360
Beklager, men får næppe en god gødning ud af, at kombinere de ting.

1) Mælk er ikke godt. Der er en del protein i og selvom der er phosphat, er der proportionelt for meget calcium.

2) Sukker er fint, i små mængder. Det er dog ikke egentligt gødning. Det meste bliver, højest sandsyneligt, spist af mikroorganismer i rodklumpen og har sin effekt her igennem.

3) Kokosnød?

4) Urin er billigt, men heller ikke en god fordeling af næringsstoffer på længere sigt.

Man kan sikkert sagtens holde gang i en plante med en blanding af disse ingredienser, men kun for en hvis tid. Specielt i en potte tror jeg ikke, at det vil være godt på sigt. En koncentreret gødning vil i hvert fald klart være bredre.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 13 okt 2017 11:01 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 25 jun 2014 17:08
Indlæg: 10
Jeg vil sige, det jeg har lavet af organisk gødning indtil videre virker ganske godt.
Har blandet og most en masse brændeælde blade/toppe sammen i vand, røres en gang hver dag..
Og så har det stået i godt 2 ugers tid og trukket sig, det stinker utroligt meget men vil hellere bruge organisk fremfor pulver ting.
Måske tjek den her video ud? #2 https://www.youtube.com/watch?v=ARO3blXatoY
- Jo mere jeg læser om dette "Molasses & Milk", desto mere sikker bliver jeg på at det er effektivt, og
kan ikke se hvorfra og hvordan sådan en klam gødning skulle dræbe dine planter, når jeg læser
at det gør stik modsatte og faktisk, booster dine trichomes. Og sukkeren, giver heavier yield,
tættere skud og mere sødme?


Top
 Profil  
 
Indlæg: 13 okt 2017 17:00 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 22 dec 2016 18:28
Indlæg: 245
Molasses eller dansk melasse er ikke sukker, det indeholder sukker, men er en restprodukt fra sukker produktion. Indeholde mange mineraler og andre sporstoffer som planter kan anvende. Sukret fremmer bakterievækst som øger omsætning af kompost så planten lettere kan få adgang til nærings stofferne.
Så i en økologisk dyrkning hvor det kan være svært med næringsstoffer er det sikker velegnet.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 13 okt 2017 17:08 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 25 jun 2014 17:08
Indlæg: 10
Ryhudaso skrev:
Molasses eller dansk melasse er ikke sukker, det indeholder sukker, men er en restprodukt fra sukker produktion. Indeholde mange mineraler og andre sporstoffer som planter kan anvende. Sukret fremmer bakterievækst som øger omsætning af kompost så planten lettere kan få adgang til nærings stofferne.
Så i en økologisk dyrkning hvor det kan være svært med næringsstoffer er det sikker velegnet.

SÅ det er ikke en dårlig idé, og blande det med noget vand. Har du selv prøvet at bruge det før?


Top
 Profil  
 
Indlæg: 13 okt 2017 18:38 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 04 dec 2015 12:04
Indlæg: 164
Som Ryhudaso skriver, så husk at der er forskel på det vi kalder sirup og så melasse.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 13 okt 2017 18:58 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 22 dec 2016 18:28
Indlæg: 245
@ philip - Dårlig ide - tja.
Alt organisk affald både vegetabilsk og animalsk, kan komposteres og bruges til plantegødning , det er jo det man gør med den grønne skraldespand. Jeg bruger komposteret madaffald i haven. Men jeg har aldrig brugt frisk mælk, det vil være ekstrem dyr gødning så heller en pose tørret øko bæ.
Jeg har ikke tiltro til historier om at mælk og melasse skulle kunne udrette mirakler, som man ikke kan opnå ved normal seriøs pasning med normal kompost og gødning.


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 7 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 17 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team