Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 19 apr 2024 01:38


Alle tider er UTC + 1 time [DST ]




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 7 indlæg ] 
Forfatter besked
Indlæg: 01 dec 2017 16:14 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 01 maj 2009 10:24
Indlæg: 86
Geografisk sted: Universet
Halløjsa i hytten!

Jeg har en god røvfuld ryst, men det er ikke noget, jeg bryder mig om at ryge det.

Det kan vel bruges i bagværk, men jeg syntes det kunne være sjovere at få det over i noget smør eller noget andet, der
gør, at jeg kan have det liggende lidt - eller give det som en gave..
Kan jeg evt, ekstrahere det i noget honning, som kan komme i teen, eller hvad har jeg af muligheder?


God weekend :rocking:


Top
 Profil  
 
Indlæg: 01 dec 2017 16:20 
Offline
Moderator
Brugeravatar

Tilmeldt: 29 mar 2006 02:27
Indlæg: 5084
Helt oplagt kunne du jo presse det til hash, hvilket ændre smag og konsistens, især hvis det presses med varme. Du vil nok kunne blande det i honningen, men tror det vil være svært opløseligt. Ellers chai, kakao, smør, snaps, eller bagværk, småkkager er gode til at dosere og at kunne holde sig, pebernødder vil være oplagt her i julen.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 01 dec 2017 16:28 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 01 maj 2009 10:24
Indlæg: 86
Geografisk sted: Universet
Så du tænker bare at bruge det hen af vejen, hvis man laver det på chai, kager eller kakao?
Jeg ved godt det med hashen, men jeg vil hellere have det lavet om til noget, der kan spises eller drikkes.

Tænker bare, at det er helt genialt hvis man lige kan krydre sin the med en skefuld honning. Hvordan ville du lave det/ i chai? Det skal vel stadig opløses i noget fedtstof?


Top
 Profil  
 
Indlæg: 01 dec 2017 16:43 
Offline
Moderator
Brugeravatar

Tilmeldt: 29 mar 2006 02:27
Indlæg: 5084
Ja, jeg tror ikke chai og kakao fryser så godt, men ret meget kage kan fryses og småkager kan typisk være i en dåse i flere måneder (hvis man kan holde sig fra dem.)
Må indrømme at jeg ikke ved om det falder til bunds i honning, men som det mindste skal den nok rørres godt igennem ved hver brug for at få en bare nogenlunde homogen dose. - tror ikke det er så velegnet.
Ved chai vil jeg bare tilsætte rysten sammen med krydderierne og theen og så lave den på fed mælk (minimum sødmælk). Hampesmør kan også fryses i portioner, evt. så det passer til en dose, men det er imo ikke så lækkert hvis det skal drikkes, fordi smørren har det med at flyde ovenpå, så det virker skildt.

Hvis det skal være nemt doserbart, ville jeg nok lave en koncentreret alkohol ekstrakt, så man kan smide lidt i koppen uden at blive fuld af det. Alkoholen kan så evt. smages til med honning ala honningsyp eller mjød, hvis man vil.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 01 dec 2017 20:43 
Offline
Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Tilmeldt: 07 okt 2008 09:49
Indlæg: 1407
Geografisk sted: Wonderland
Det skal vel også decarbes hvis det er til oral indtagelse? :)

_________________
Jo mere man ved; jo mere ved man, man ikke ved..

йети skrev:
Umiddelbart vil jeg tro at det generelt ikke er særligt udbredt at brænde sin kokain af. Hvorfor gør du det?


Top
 Profil  
 
Indlæg: 02 dec 2017 12:02 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 03 maj 2010 12:37
Indlæg: 836
Pestilence skrev:
Det skal vel også decarbes hvis det er til oral indtagelse? :)


Ja. Til OP, måske noget canna-smør kunne være en idé? Tænker det holder sig godt, kan fryses, og er alsidigt, da du bare kan smide en teske på brød, i kage eller i din kaffe/the (selvom det er lidt uortodoks).

_________________
NL: Efter der var problemer med vaskemaskine i lidt over en måned har jeg fået et nyt forhold til at vaske tøj. I stedet for at udskyde det indtil jeg ikke har andre muligheder end at vaske, får jeg rent faktisk gjort det løbende.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 02 dec 2017 12:07 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 22 dec 2016 18:28
Indlæg: 245
Hvad med nogle flødekarameller, så bliver det ikke mere jul, de kan både spiser og bruges til at søde noget the.

https://www.arla.dk/opskrifter/karameller/

124 C må kunne bruges til decarb. Temperaturen kan holde et stykke tid inden der køles af.


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 7 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 13 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team