Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 19 apr 2024 14:21


Alle tider er UTC + 1 time [DST ]




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 6 indlæg ] 
Forfatter besked
Indlæg: 26 dec 2017 03:42 
Offline
Junior medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 23 feb 2017 19:04
Indlæg: 41
Jeg læste engang en kort (og meget pædagogisk) artikel om hamp i Samvirke, hvor det blev nævnt at hamp kan gro vildt i Danmark, ved f.eks. at en fugl taber et frø ud af næbet eller at det ryger ud med afføringen, dermed at frøet spirer og ender om med at blive til en moden plante, som bør luges væk.

Det har sat nogle tanker i gang i mig, hvor jeg har overvejet hvordan man kan lave et meget primitivt guerillagrow, ved at smide nogle gode frø strategisk, men ''naturligt'' på en solplet på en offentligt/privat eng eller skov, hvor næsten ingen kommer, og lade dem gro der med minimal pleje og tilsyn. Jeg har set en del eksempler på vild hamp fra USAs midtvest (såkaldt ditch weed), hvor planterne har kunnet vokse sig store og med anstændige topskud, og derfor tror jeg, at en anstændigt skunk sort godt kunne give et lovende udbytte, selv hvis man sætter sin lid til Moder natur.

Sagen er jo at dyrkning af cannabis er ulovligt, men fidusen med det her er, at man ikke burde kunne blive stillet til ansvar eller retsforfølgelse for planterne, hvis man bliver opdaget og anmeldt, da man kan argumentere sig for, at planterne er vilde, er skudt op af ren ''tilfældighed'', og man blot selv er en ''forbipasserende'' som har observeret ''de vilde planter'' ''for første gang''.

Jeg synes selv det virker lovende, men der er selvfølgelig nogle ting som skal tages til yderligere overvejelser, og hvor vidt det overhovedet kan betale sig, for jeg har en del regulære frø fra noget pot jeg engang købte, som jeg godt kunne tænke mig at ''sprede med vinden'', og se hvad det kunne byde mig.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 26 dec 2017 11:11 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 22 dec 2016 18:28
Indlæg: 245
Hvis du finder det rigtige sted - ja så kan hamp gro uden opsyn. Lysåbent, fugtig nærings rig jord, læ og der hvor der kommer ingen.
Frø direkte i jorden går ikke, der hvor jorden er ok til hamp vil der også gro masser af vilde planter fx brændenælder, vilde planter vil i starten gro så hurtigt at hampe spirene ikke vil have en chance. Der skal luges rundt planterne indtil de når en højde hvor de går fri.
Bedste resultat fås ved at forspire og gro i potter til de er ca 20 cm, og hvis de på stedet så får lidt gødning og vand i tørre perioder kan de give et fint resultat ( hov så er det jo bare et guerillagrow )


Top
 Profil  
 
Indlæg: 26 dec 2017 13:10 
Offline
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Tilmeldt: 26 aug 2003 01:01
Indlæg: 4006
Geografisk sted: .....
Det er nemlig ret interessant, jeg har set selvsået hamp i dk, første gang for 5-6 år siden, så afklimatiserede er planterne efterhånden... jeg ved, at Christiania forsøgte at sprede hampen via en kæmpe flok heliumballoner med frø bundet fast, men det er vist mere end 20 år siden.. tiden er snart moden til et forsøg mere =)


Top
 Profil  
 
Indlæg: 28 dec 2017 14:05 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 21 maj 2016 15:12
Indlæg: 313
Min kammerat er ved at lave en hyrbrid, på loland pot også øko industri hamp hvis jeg husker rigtigt, den kan overleve alle steder, han gik og smed hånfulde her og der, også tog jeg ud nogle måneder senere og det virker, men man skulle måske huske at fjerne han planterne til en anden gang haha :D

_________________
Bonzai guru


Top
 Profil  
 
Indlæg: 30 dec 2017 00:57 
Offline
Junior medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 23 feb 2017 19:04
Indlæg: 41
Jordforbindelse skrev:
Min kammerat er ved at lave en hyrbrid, på loland pot også øko industri hamp hvis jeg husker rigtigt, den kan overleve alle steder, han gik og smed hånfulde her og der, også tog jeg ud nogle måneder senere og det virker, men man skulle måske huske at fjerne han planterne til en anden gang haha :D

Jeg formoder at hunplanterne blev bestøvet, men hvordan var udbyttet umiddelbart?

Forøvrigt, hvorfor ville I krydse Lolland med industrihamp? Vil industihampens genetik ikke halvere hybridens potens, da den har en THC procent nær 0?


Top
 Profil  
 
Indlæg: 30 dec 2017 04:10 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 21 maj 2016 15:12
Indlæg: 313
Dette er foregået over nogle år, først fik han potten tilpasset dansk klima, ved at gro den igen og igen og samle mange tusinde frø, så smed han frøene i en industri hamp mark, hvor de så står og krydser alt det de vil uden kontrol af nogen art, må sige udbyttet er spændende, indtil videre har alle udtræk været positive, og haft en skøn virkning utroligt nok, der går nok lige nogle år endnu inden der kommer nogle gode sorter ud af det med store mængder thc, men dette var dog ikke planen fra start, da det vist nok gerne måtte gå hen og kunne blive brugt medicinsk, altså en rå olie på de krydsede planter, måle indholdet ved et LAB også se om det kan bruges :)

_________________
Bonzai guru


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 6 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 18 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team