Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 29 mar 2024 00:31


Alle tider er UTC + 1 time [DST ]




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 16 indlæg ] 
Forfatter besked
Indlæg: 12 feb 2018 10:35 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 12 feb 2018 10:16
Indlæg: 103
.


Senest rettet af terribilis 31 jan 2019 20:57, rettet i alt 2 gange.

Top
 Profil  
 
Indlæg: 12 feb 2018 11:20 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 13 sep 2014 17:34
Indlæg: 796
Du kan evt. investere i en vaporizer og ryge grønt på den (ved ikke hvor godt hash og vaporizers interagerer, men kunne forestille mig at det kræver en del mere vedligeholdelse).

Citat:
Jeg har derfor overvejet at købe en lille bong til at ryge mit hash rent på. Men har aldrig røget bong så jeg er virkelig på bar bund her. Jeg tænker jeg skal have investeret i en lille glasbong af en art, hvor jeg så putter en lille rist i hovedet og smider et par stykker hash på og så fyrer op med lighteren.

Godt ræsonnement - jeg havde en ven i folkeren, der gjorde præcis sådan.

Der findes også tobaksalternativer, herunder flere urterblandinger som sælges specifikt til formålet, og får du lyst, så kan du til sommer sammensætte din egen. Jeg har læst at folk har syntes godt om jordbærblade, men jeg har selv kun erfaring med filtbladet kongelys og gråbynke - som også har fungeret perfekt.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 12 feb 2018 12:42 
Offline
Insane psychedelia user!

Tilmeldt: 18 mar 2014 21:14
Indlæg: 2744
Hva med at gå over til at indtage det oralt istedet (spise dit thc).
Positiv: man slider ikke på lungerne og holder sig helt fra nikotin
Negativ: hyggen og ritualet ved at lave og ryge joint udebliver


Top
 Profil  
 
Indlæg: 12 feb 2018 12:59 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 12 feb 2018 10:16
Indlæg: 103
.


Senest rettet af terribilis 31 jan 2019 20:58, rettet i alt 3 gange.

Top
 Profil  
 
Indlæg: 12 feb 2018 13:03 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 12 feb 2018 10:16
Indlæg: 103
.


Senest rettet af terribilis 31 jan 2019 20:58, rettet i alt 1 gang.

Top
 Profil  
 
Indlæg: 12 feb 2018 14:10 
Offline
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Tilmeldt: 17 sep 2006 21:46
Indlæg: 2857
Billede
Som her - jeg plejer at bruge en tandstik, men kvist er da også fin. Så kan du komme dit hass på noget metal, fx en clips, sætte clipsen fast på stilken, tænde hassen, sætte et andet glas over for at fange røgen, og så åbne lidt og suge, evt. brug sugerør til det.

_________________
Når du har lortesmag i munden, så tag en cola til bunden

Hvis du ikke er i stemning til at tage stoffer, så kommer du formentlig heller ikke i stemning af at tage dem.
<@jimfear> jeg kom engang mens jeg dødløftede


Top
 Profil  
 
Indlæg: 12 feb 2018 14:37 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 12 feb 2018 10:16
Indlæg: 103
.


Senest rettet af terribilis 31 jan 2019 20:58, rettet i alt 1 gang.

Top
 Profil  
 
Indlæg: 12 feb 2018 14:52 
Offline
Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Tilmeldt: 07 okt 2008 09:49
Indlæg: 1407
Geografisk sted: Wonderland
Jeg valgte at investere i en glasbong med downstem og et hoved hvor man kan sætte en stålriste i. Så nuller jeg lidt røg ud i hovedet og tænder op med en stormlighter.

Jeg mener jeg læste om det herinde engang, og jeg var også stoppet med cigaretter og ville også væk fra joints.

Jeg startede med at købe den dyreste vape på markedet, Volcano Digital. Det har jeg ikke fortrudt, men det er ikke meget den er blevet brugt til galar.
Dog har jeg fået smoalked en del DMT på den. Men det er en anden historie til en anden dag og tråd. :)

_________________
Jo mere man ved; jo mere ved man, man ikke ved..

йети skrev:
Umiddelbart vil jeg tro at det generelt ikke er særligt udbredt at brænde sin kokain af. Hvorfor gør du det?


Top
 Profil  
 
Indlæg: 12 feb 2018 18:27 
Offline
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Tilmeldt: 17 sep 2006 21:46
Indlæg: 2857
Brug kokosolie eller anden mere smagsneutral olie, hvis du gerne vil indtage det oralt. Husk, det er langt mere psykedelisk oralt.

_________________
Når du har lortesmag i munden, så tag en cola til bunden

Hvis du ikke er i stemning til at tage stoffer, så kommer du formentlig heller ikke i stemning af at tage dem.
<@jimfear> jeg kom engang mens jeg dødløftede


Top
 Profil  
 
Indlæg: 12 feb 2018 18:57 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 13 sep 2014 17:34
Indlæg: 796
terribilis skrev:
Tobaksalternativer som f.eks. jordbær lyder interessant. Kan man købe blandingerne i headshops eller...? Synes ikke lige umiddelbart jeg kan finde dem i sortimentet på de par hjemmesider jeg har besøgt.

Mht. misbrugspotentialet ved bong er jeg klar over risikoen. Dog har jeg en idé om at med HR som drivkraft burde det være et bedre og mindre skadeligt alternativ for mig end at sidde og suge tobaksjoint efter tobaksjoint.

Det er bare bladene fra jorbærplanten som skulle være gode at ryge mht. smag og brændværdi - de smager ikke af jordbær ;)
Der er en der er ret udbredt som hedder "greengo" - den kan fås relativt mange steder (inkl. nogle tankstationer), men hvis ellers du bor i omegnen af København, vil jeg anbefale dig at slå et smut ind på staden, da der i en (måske flere) af boderne på Carl Madsens plads er et relativt stort udvalg af alskens urtesammensætninger. Jeg har i hvert fald en veninde der i sommers købte en ordentlig pose "shamans "etellerandet"", det smagte meget godt, og havde en rar undertone af mynte.
Her er et link til en eller anden forhandler der sælger noget tilsvarende https://www.shamansgarden.com/c-12-burning-blends.aspx


Top
 Profil  
 
Indlæg: 12 feb 2018 19:22 
Offline
Moderator

Tilmeldt: 16 jan 2013 20:33
Indlæg: 789
Geografisk sted: Messier 45
terribilis skrev:
Tobaksalternativer som f.eks. jordbær lyder interessant. Kan man købe blandingerne i headshops eller...? Synes ikke lige umiddelbart jeg kan finde dem i sortimentet på de par hjemmesider jeg har besøgt.


Du kan købe jordbærblade i din lokale helsebiks, sædvanligvis på hylden hvor de sælger diverse sorterede urter, for folk der gerne vil blande egen urtethe. :eyes:

Ellers er de fleste metoder blevet nævnt: hot knife / nål, rent på bong, vape, oralt indtag.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 13 feb 2018 10:47 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 12 feb 2018 10:16
Indlæg: 103
.


Senest rettet af terribilis 31 jan 2019 20:59, rettet i alt 1 gang.

Top
 Profil  
 
Indlæg: 13 feb 2018 10:57 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 12 feb 2018 10:16
Indlæg: 103
.


Senest rettet af terribilis 31 jan 2019 20:59, rettet i alt 1 gang.

Top
 Profil  
 
Indlæg: 13 feb 2018 18:25 
Offline
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Tilmeldt: 26 aug 2003 01:01
Indlæg: 4006
Geografisk sted: .....
Greengo har lavet et tobaksalternativ - jeg har ikke prøvet det, kun duftet til det, og det virker ret mildt, det skulle brænde som tobak - kan ikke huske indholdslisten, men der er lidt forskelligt blandet i..
https://www.amazon.co.uk/Greengo-Smokin ... B00IMGFL9O

Det koster ca 90kr for et brev, så det er ok pebret..

Edit - der er også et tysk mærke ved navn knaster, men de forskellige de har lavet, som jeg har prøvet, smager ret meget af hø..


Top
 Profil  
 
Indlæg: 13 feb 2018 20:31 
Offline
Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Tilmeldt: 07 okt 2008 09:49
Indlæg: 1407
Geografisk sted: Wonderland
Jeg citerer lige mig selv fra en tidligere tråd hvor jeg beskrev GreenGo. :)

"Det er en blanding med hasselblade, eukalyptus, mynte og papaya. Det smager som dårlig pot, men det er 100% nikotinfri og indeholder meget lidt tjære."

Jeg synes dog det er vildt nederen at bruge. Det brænder ikke ret godt og der kan være kæmpe stykker blade og grene deri.
Det svinede min bong til i ildelugtende sort snask, meget hurtigere end tobak eller ren hash gør. Og det var virkelig nasty at få på fingrene.
I mangel af bedre er det sikkert fint nok. Men jeg bruger det ikke igen. Jeg fik brugt 2 ud af 3 pakker, så det var ikke bare en svipser jeg oplevende. Det er sådan produktet er.
Men igen, det kan være det er lige din kop te. :)

_________________
Jo mere man ved; jo mere ved man, man ikke ved..

йети skrev:
Umiddelbart vil jeg tro at det generelt ikke er særligt udbredt at brænde sin kokain af. Hvorfor gør du det?


Top
 Profil  
 
Indlæg: 14 feb 2018 00:38 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 14 jun 2008 15:07
Indlæg: 424
Har selv været ret glad for at bruge GreenGo og ca. 1/3 tobak, for man bliver ikke ordentlig skæv uden lidt nico! :rocking:...

What @Pestilence, det lyder da nasty.. Angående kvaliteten af "tobakken" så synes jeg at den har været rimelig varierende. Synes den har skiftet mellem at være som du siger, mange grene osv. og mange stykker af noget der ligner pap.. Men de sidste pakker jeg har fået har været fine.

Senest har jeg prøvet Shamans Dream fra en bod på Staden, den smager ganske okay, meget bredspektret, lidt urte-agtig, der skulle vist også være ret mange urter i. Fik lov til at se listen, men måtte self ikke fotografere den, så kan ikke huske så mange af dem men vil skyde på at der var over 15 i, hvor flere var natskygger. Men synes der er lidt for mange store grene og man skal sidde og sortere det..

Har en kammerrat der er gået over til kun at blande op med mynteblade og det kan jeg faktisk meget bedre lide end nogle af de urteblandinger jeg har prøvet. Det smager slet ikke af klorofyl, er mild at inhalere og så er det dejlig friskt.
Nu er mynte selvfølgelig ikke for alle, men nu er jeg også typen der godt kan finde på at dryppe en dråbe mynte olie på filteret, bare for at jointen skal virke lidt frisk.

Efter at have set hvor mange rigtig giftige urte de har proppet i Shamans Dream, så kan jeg ikke se hvad der skulle være i vejen for at man bare tager ned i den lokale helse-kiosk og så ellers bare rager nogle lækre urter ned fra hylden og mixer dem med sit hash som man lyster.

Kunne godt finde bare at have mit tobakslager til at stå i krydderiskabet fremover. Mhhhh, spaghetti bolognese-joint!


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 16 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 13 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team