Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 28 mar 2024 13:15


Alle tider er UTC + 1 time [DST ]




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 3 indlæg ] 
Forfatter besked
Indlæg: 15 mar 2018 18:31 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 04 jul 2017 05:13
Indlæg: 33
Hej psychedelia, nogle venner og jeg har tænkt os at starte et udegrow med bed á 25 planter i hver. Vi har tænkt os at forbedre jorden og blande vores egen men mangler overblik over hvor meget vi skal købe? Håber nogen kan hjælpe


Top
 Profil  
 
Indlæg: 03 maj 2018 19:34 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 23 mar 2010 09:54
Indlæg: 998
Geografisk sted: Gartneriet
Hvor store er de bed? Altså er der plads nok til der kan stå 25 fuldvoksne planter, uden at de står og skubber og rager til hinanden? Umiddelbart vil jeg mene i skal omkring 50 cm ned og fylde det med jeres egen jord - evt. noget leca i bunden til at hjælpe med dræn. Desuden skal i huske at give dem afstand så de har god luft og plads, 50-75cm i diameter så vidt jeg husker at have læst - dog kommer det nok lidt an på hvilken sort i skal dyrke. Hvilken slags jord der er bedst kan jeg ikke svare på.

Desuden er der tusinder af indlæg om jordtype, dybde, gødning osv. på sitet, så en hurtig søgning burde give mere konkrete svar.

_________________
Bagsidens gule sider - Giftlinjen, rådgivning om misbrug mm.
It ain't real, it ain't a dream... Then what is it? - Psychedelic Reality!


Top
 Profil  
 
Indlæg: 03 maj 2018 20:36 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 22 dec 2016 18:28
Indlæg: 245
Jeg går ud fra at der hvor i vil dyrke hvor der er jord i forvejen, almindelig have eller landbrugsjord (medmindre det er højbede på en asfalteret plads). Giv jorden en omgang kompost + lidt dyre bæ af en eller anden slags, forbered jorden med kultivator eller gravning, giv lidt universal gødning i løbet at vækstperioden. Jeg har dyrket i 35 år på denne måde med godt resultat - meter høje planter godt udbytte. Husk at vælge sort som har groet på friland i DK i flere år. Bedene skal helst være øst/vest for at få fuld sol til alle planterne. Minimun en meter imellem planterne.
Hvis i på et sted laver flere bede med 25 planter i hver, skal i regne med at man på en varm stille sommerdag kan lugte planterne hundrede meters afstand, folk som kender lugten vil ikke være i tvivl om hvad det er. Det vil også være ret synligt fra luften. Vil man undgå besøg af skurke eller betjent skal man holde det lidt skjult, enkelt planter spredt imellem andet andet bevoksning.


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 3 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 11 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team