Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 19 apr 2024 19:10


Alle tider er UTC + 1 time [DST ]




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 6 indlæg ] 
Forfatter besked
Indlæg: 25 apr 2018 12:29 
Offline
Junior medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 23 feb 2017 19:04
Indlæg: 41
Hej folkens.

Plantede 11 autoblomstrende frø tidligere i april, i en palleramme med et væksthus udover rammen. På trods af meget skiftende vejr de seneste uger, så har planterne fået en god start vækst-mæssigt, men lykken varede ikke ved, da 4 af mine ''babyer'' er blevet ædt af snegle, plus nogle andre af ukendt strain. :(

Vil et spor af salt udenom- eller indenfor pallerammen være effektivt? Er der nogen som har gode erfaringer med øl-fælder? Alle foreslag er vel modtaget.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 25 apr 2018 14:54 
Offline
Dedikeret medlem

Tilmeldt: 14 apr 2011 00:03
Indlæg: 1360
0 - 14 cm planter kan dækkes med et klart engangs-krus. Prik et par huller i toppen, for at undgå for tæt kondens.

Herefter er planter generelt for store til, at en snegl æder hele planten på én gang. Fjern snegle mekanisk, så skal de små nok klare det. Evt kan der bruges ferrophosphat (almindelig sneglegift). Spred det ud som foreskrevet på beholderen.

Når først planterne er 30 cm + er snegle ikke så farlige mere, så længe du holder opsyn og mekanisk fjerner de snegel der er. Man kan med fordel gøre dette om aftenen, hvor sneglene er naturligt aktive.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 25 apr 2018 15:17 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 24 aug 2012 19:07
Indlæg: 770
Jeg har et sneglehegn af jern købt i Silvan. Snegle kan ikke lide/tåle jern+ i år har jeg købt en rulle kobbertape i 4 cm bredde- det skulle sammen med snegleslimen give den en lille strøm de ikke bryder sig om. Jernhegnet i sig selv har været en stor succes, kobbertapen er bare en ekstra sikring.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 25 apr 2018 17:02 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 23 mar 2010 09:54
Indlæg: 998
Geografisk sted: Gartneriet
https://www.landhave.dk/produkt/smaa-af ... neglehegn/
En kombination af ovenstående med kobbertape under den vinklede kant + en kant af salt rundt om er rigtig effektiv! Det er blevet testet og anbefalet af en der arbejder med biologisk bekæmpelse imod skadedyr og andet utøj.

_________________
Bagsidens gule sider - Giftlinjen, rådgivning om misbrug mm.
It ain't real, it ain't a dream... Then what is it? - Psychedelic Reality!


Top
 Profil  
 
Indlæg: 28 apr 2018 07:22 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 23 maj 2014 12:59
Indlæg: 133
Jeg har forsøgt mig med sneglekraver, sneglehegn og fælder samt et lag af opvaskesalt rundt om mine bede.. Det virkede ikke overhovedet.. Men det gjorde ferramol! Kan klart anbefale det.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 28 apr 2018 08:55 
Offline
Insane psychedelia user!

Tilmeldt: 18 mar 2014 21:14
Indlæg: 2747
Ferramol +1 især den tyske udgave som holder lidt bedre til regnen koster ca 800 kr for 25 kg på tysk foderstof.


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 6 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 19 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team