Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 16 apr 2024 13:04


Alle tider er UTC + 1 time [DST ]




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 10 indlæg ] 
Forfatter besked
Indlæg: 01 maj 2018 16:33 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 26 jun 2016 23:05
Indlæg: 7
Hej psychedelia!

Her inden for det sidsts års tid, er jeg begyndt at få en slem hjertebanken når jeg ryger. Og har også oplevet, en masse negative tanker, noget som jeg ikke kan genkende, tidligere når jeg har været van til at ryge.

Det skal siges jeg er 26, og har røget i 10 år. De første 9 år, har jeg aldrig oplevet disse slags problemer én eneste gang. (dagligt, i gns 50/100 gram om måneden, det har/er ikke unormalt for mig, at ryge 5-10 joints om dagen)

Har prøvet få gange, at kaste op, og blive så svimmel, at det er tæt på blackout, men det her er i en anden kategori.

Er det noget skod hash jeg ryger? Det dufter sgu meget godt, og ser udmærket ud, og har fået af den samme person i flere år, hvor der ikke har været de store problemer.

Har oplevet et par gange, at mine pupiler nærmest bliver så store, som havde jeg taget ecstasy(Nej ikke ligeså store, men tæt på) når jeg har kigget mig i spejlet. (samtidig, har jeg været så pisse nervøs, ligesom jeg lige har set en der er blevet kørt ned af en lastbil)

Min hjerterytme stiger til det 2-3 gange dobbelte, jeg kan ikke finde ro, mine tanker kører derud af(ja, lidt ligesom et angst anfald, har læst nogle af de andre tråde)

Det er begyndt at opstå, oftere og oftere... Så tænkte, at jeg ville spørge eksperterne ad (jer).

Det skal også siges, at jeg tog svampe sidste år, for første gang(7g b+ cubensis, ja lidt overkill, men det var klasse, havde ego-death og hele svineriet, ved ikke om det har noget med det at gøre, men synes jeg burde nævne det). Synes lidt, at det er der omkring problemet også startede med at komme....

Det er jo mening hash, skal berolige en, og jeg har altid brugt det, til at komme væk fra mine problemer, og bare falde om, og vågne næste dag, uden problemer.. Men det er som om virkningen er modsat nu.

Ryger jeg, og sætter en film på, kan nogle af scenerne påvirke mig så meget, at jeg bliver nød til at slukke for lortet. Og den høje hjertebanken, gør det svært at slappe af/smide sig i sengen og gå kold. At opholde sig udenfor, er det sidste jeg har lyst til at gøre. Så det ender bare i en ond cirkel, eller man ligger i sengen, og gerne vil ha' rusen bare skal stoppe.

Har holdt et par pauser, for at se om det ville hjælpe, og det er som regel i starten, når jeg begynder at ryge igen, det bliver for "slemt" for mig, eller at de her problemer opstår.

Jeg kunne godt sige, at det minder lidt om et "bad" trip på svampe, måske bare ikke ligeså slemt.

Hvad fanden sker der oppe i knolden på mig?

Hash, har altid været min bedste ven, og hjulpet mig mere, end nogle andre ting har igennem livet.

Så, det er en svær ting, at sige farvel til.

Jeg havde også holdt en pause, og så sugede jeg en joint for et par måneder siden, hvor jeg fik det sygeste angst anfald nogensinde. Har altid lukket øjnene, for den syge verden vi lever i, men efterhånden som man bliver ældre, synes jeg det er blevet sværrere, at lukke øjnene for det.

Og i gamle dage, havde jeg bare tændt en joint, og sagt, nå ja, fuck det, det går nok. Og det gjorde det også..

Men hvad fanden, er der galt nu? Min dagligdag er generelt svær, så uden hash, bliver jeg nød til at finde noget "nyt" som kan få mig til at slappe af/glemme hvilken hjernedød verden vi lever i.

Er der nogen der har nogle gode råd?

Vil lige tilføje, nogle gange går der op til 2 dage, før min hjerterytme bliver normal igen.
Har fået taget tonsvis af EKG'er, og de har aldrig vist noget som helst unormalt.

Mvh


Top
 Profil  
 
Indlæg: 01 maj 2018 17:29 
Offline
Moderator
Brugeravatar

Tilmeldt: 11 mar 2010 13:47
Indlæg: 2814
Geografisk sted: Kolding
det lyder til at dit misbrug har indhentet dig. kender så mange (inklusiv mig selv) som bare har kunne ryge og ryge uden problemer, men pludseligt begynder man at få de symptomer du beskriver. Det hele lyder som en god gang angst og det er jo tydeligt at det er hashen der trigger det, så mit råd er at stoppe eller skære ned inden det går helt galt. Hvis du bliver ved kan du ende med en led hashpsykose og det skulle være ret fucking ubehageligt.

Det her er desværre udfaldet af at du har valgt den nemme løsning og bare druknet dine problemer i røg og nu begynder konsekvensen pludseligt at vise sig.

_________________
Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 JEG HADER MIN FORSTAND, SÅ JEG SNIFFER HVAD JEG KAN Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍


Top
 Profil  
 
Indlæg: 01 maj 2018 17:54 
Offline
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Tilmeldt: 17 sep 2006 21:46
Indlæg: 2857
Det samme som Buttkraken, dit misbrug har indhentet dig. Jeg synes nogle gange, at folk glemmer hvor psykedelisk cannabis kan være på godt og ondt.
Citat:
glemme hvilken hjernedød verden vi lever i.
- måske kan du prøve at lære at gøre det sjovt?

_________________
Når du har lortesmag i munden, så tag en cola til bunden

Hvis du ikke er i stemning til at tage stoffer, så kommer du formentlig heller ikke i stemning af at tage dem.
<@jimfear> jeg kom engang mens jeg dødløftede


Top
 Profil  
 
Indlæg: 01 maj 2018 17:57 
Offline
Moderator
Brugeravatar

Tilmeldt: 11 mar 2010 13:47
Indlæg: 2814
Geografisk sted: Kolding
spaffeh skrev:
cannabis kan være på godt og ondt.
Citat:
glemme hvilken hjernedød verden vi lever i.
- måske kan du prøve at lære at gøre det sjovt?

Eller du kan lære at acceptere verden som den er eller rent faktisk prøve at ændre lidt på de ting som du er utilfreds med, i stedet for bare at lukke øjnene. Der kommer aldrig noget godt ud af bare at kigge den anden vej.

_________________
Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 JEG HADER MIN FORSTAND, SÅ JEG SNIFFER HVAD JEG KAN Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍


Top
 Profil  
 
Indlæg: 01 maj 2018 20:06 
Offline
Dedikeret medlem

Tilmeldt: 09 jan 2008 01:22
Indlæg: 711
Geografisk sted: sted
Hvordan er dine kondital? Jeg tænker at 10 års rygning ikke gavner dem (konditallene).

_________________
even dwarves start small


Top
 Profil  
 
Indlæg: 01 maj 2018 20:46 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 26 jun 2016 23:05
Indlæg: 7
Bevæger mig aldrig, medmindre jeg skal over og handle. Så det er ikke meget motion, det bliver til, ang. de kondital der

Tak for svarene mange gange, fedt i gider bruger tid på, at hjælpe andre, det er dejligt at se.

Ja, jeg må prøve at acceptere verdenen som den er, hvis jeg så stopper med at ryge, dukker der så andre problemer op, så jeg må prøve at finde en balance.

De sidste par år, har også været meget forvirrende, og der er sket en del skidte ting i familien, som måske har gjort, det har taget en time ekstra, at falde i søvn.

Jeg må igang med at dyrke noget motion, og ryge lidt mindre, ser det ud til. Der var engang, hvor, ligemeget hvor deprimeret jeg var, eller hvilket problem der kom, så kunne en joint altid hjælpe på det.

Det er bare modsat effekt nu, så der må nogle positive oplevelser til, før jeg går amok igen. Det er bare lidt svært at fatte!

Fuck, tilbage til den virkelig verden igen. Shit :)


Top
 Profil  
 
Indlæg: 01 maj 2018 20:48 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 26 jun 2016 23:05
Indlæg: 7
spaffeh skrev:
Det samme som Buttkraken, dit misbrug har indhentet dig. Jeg synes nogle gange, at folk glemmer hvor psykedelisk cannabis kan være på godt og ondt.
Citat:
glemme hvilken hjernedød verden vi lever i.
- måske kan du prøve at lære at gøre det sjovt?


Der er ikke andet for, nej. Har du opskriften?
Spøg til side, men jeg forstår dig udemærket.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 01 maj 2018 21:36 
Offline
Moderator
Brugeravatar

Tilmeldt: 11 mar 2010 13:47
Indlæg: 2814
Geografisk sted: Kolding
s0nny0 skrev:
Der var engang, hvor, ligemeget hvor deprimeret jeg var, eller hvilket problem der kom, så kunne en joint altid hjælpe på det.

Tvivler stærkt på at jointen har hjulpet noget som helst i den situation, den har nok nærmere bare flyttet dit fokus.

Har du ikke nogle hobbyer du kan give dig til ellers må du ud og finde en :D
Og gaming tæller ikke! haha :lol:

_________________
Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 JEG HADER MIN FORSTAND, SÅ JEG SNIFFER HVAD JEG KAN Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍


Top
 Profil  
 
Indlæg: 02 maj 2018 17:32 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 05 mar 2007 21:07
Indlæg: 691
Geografisk sted: KBH
Oplevede selv stærke(re) angstsymptomer, når jeg røg efter et amfetaminmisbrug. Har du haft taget andre substanser? Ellers lyder det desværre som klassiske symptomer ved langvarigt brug. En god anledning til at stoppe med at ryge og holde det til få gange om ugen.

_________________
The general form of a truth-function is [p¯,ξ¯,N(ξ¯)].
This is the general form of proposition.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 03 maj 2018 03:04 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 26 jun 2016 23:05
Indlæg: 7
the-red-pill skrev:
Oplevede selv stærke(re) angstsymptomer, når jeg røg efter et amfetaminmisbrug. Har du haft taget andre substanser? Ellers lyder det desværre som klassiske symptomer ved langvarigt brug. En god anledning til at stoppe med at ryge og holde det til få gange om ugen.

Noteret.

Og nej, intet andet. Nogle benzoer, en gang imellem, som det eneste.


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 10 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 6 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team