Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 29 mar 2024 02:57


Alle tider er UTC + 1 time [DST ]




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 5 indlæg ] 
Forfatter besked
Indlæg: 27 maj 2018 11:02 
Offline
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Tilmeldt: 02 jun 2010 17:13
Indlæg: 2690
Geografisk sted: over stok og sten
Tænkte jeg lige ville dele dette i tilfælde af nogen ikke lige kendte til det.

"Most info you can find on the web are personal opinions and they are not always good for everybody. Some countries have perfect tab water, in other countries the water is simply terrible.


So under normal circumstances, indeed, pH leveling is not required. But when your water is very hard or very soft, it might be necessary to take action. You should not have started treating you soil with pH levelled water. The soil already has the correct pH. When you did this, you lowered the pH in the soil and you’ll have problems. Do not use any pH- or pH+ from now on. Mix Biobizz and water and check the pH afterwards. Is it between 6,0-7,0? Do nothing, the soil will regulate everything. When the dosages of Biobizz increase and the pH of the water after adding Biobizz is lower than 6,0-7,0: use a bubbler in the mixture. You will notice after an hour or so, the pH will go up, due to the added oxygen. Wait until the pH is between 6,0-7,0 and then water your plants with this mixture. So what info is the correct info when you look on the web:


“It is not necessary to use pH- or pH+ with Biobizz products. But it is ALWAYS important to measure the pH, there are enough alternatives for pH- and pH+ if the situation requires adjustment”

_________________
Because Im a faggot alright
Skal du have et gok i nøden din skidespræller ?


Top
 Profil  
 
Indlæg: 28 maj 2018 01:00 
Offline
Moderator
Brugeravatar

Tilmeldt: 29 mar 2006 02:27
Indlæg: 5081
Hey apollo, tak for deleren og længe siden. :) Det må vel være pga. de buffere de har i biobizz jordblandingerne (lightmix og allmix). Kendte ikke lige til tricket med at tilføje ilt til vandet for at hæve pHen, men lyder smart hvis ikke pHen blot falder ned igen når vandrt afiltes.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 12 jun 2018 08:27 
Offline
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Tilmeldt: 02 jun 2010 17:13
Indlæg: 2690
Geografisk sted: over stok og sten
Tror du kun at de taler om deres egen jord her da ? Og ja det tænkte jeg også' har læst en masse her på det sidste om hvordan man kan sænke og hæve ph værdien "naturligt" uden brug af diverse ph justerings midler. Skal lige have samlet det hele en af dagende så poster jeg det her i tråden.

_________________
Because Im a faggot alright
Skal du have et gok i nøden din skidespræller ?


Top
 Profil  
 
Indlæg: 12 jun 2018 16:16 
Offline
Moderator
Brugeravatar

Tilmeldt: 29 mar 2006 02:27
Indlæg: 5081
Biobizz har det i hvert fald ofte med at tage det som givet, at man har købt hele pakken. Der er jo også buffere i de fleste andre jordblandinger, men om de virker lige så godt med de ovenfornævnte anvisninger, ved jeg ikke, kommer vel an på hvilken buffer, der er brugt.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 08 sep 2018 22:42 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 12 dec 2016 14:21
Indlæg: 266
Geografisk sted: København
Jeg brugte en smule eddike til at justere min PH med. Virkede fint for mig.

/BluePill

_________________
"Klarsyn er som absolut gehør - bare med øjnene."


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 5 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 13 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team