Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 28 mar 2024 23:12


Alle tider er UTC + 1 time [DST ]




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 14 indlæg ] 
Forfatter besked
Indlæg: 11 okt 2019 11:37 
Offline
Junior medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 14 mar 2016 11:57
Indlæg: 18
Hej alle derude

Min kæreste er kommet i en MEGA træls situation. Hun var igang med at tage sige kørekort og manglede kun teori og køreprøven.
Hun kunne ikke komme op til teori, da hendes papirer ikke var kommet tilbage fra politiet endnu. Hun fik så besked fra politiet igår.
Men pga et "tidligere" hash misbrug, som kommunen også har været indblandet i sammen med misbrugs centeret.
Har de bedt hende om at ligge en ren urin prøve aller senest den 18/11-19 og, 6 måneder frem pga af tidligere misbrug.

Hvilket jeg synes er sindssygt... Har selv mistet kørekort 3 år pga hash, men har fået det igen og jeg skal ikke ligge nogle pis prøver.

Problemet er så er hun desværre stadig har det misbrug af hash, hun røg sin sidste joint igår. Hun er total indstillet på at stoppe fra dags dato og det ved jeg også hun gør.
Men er meget nervøs og ked af situation, da hun tror hun ikke kan nå at ligge en ren prøve nu. Hun mister alle de penge hun har brugt på at få det, hvis ikke hun ligger en ren prøve.
Samt hun skal starte forfra med alt.

Mine spørgsmål går på:
Er der nogle muligheder for at hun kan nå at ligge en ren urin prøve, hvis hun er stoppet fra 11/10?
Er der noget man kan gøre for at få hashen hurtigere ud af kroppen?
Hvor lang tid er hashen i ens urin, hvis man har røget hver dag i 2-3 år?
Er der mulighed for at gøre noget inden man skal pisse, så det ikke kan anses som snyd. Om man kan spise, drikke noget?

Jeg ved godt det med de tjekker pH værdien <4-10>

Har endelig bare brug for alle de råd/tips i har derude.

Tak på forhånd. :hjerte:


Top
 Profil  
 
Indlæg: 11 okt 2019 15:49 
Offline
Admin
Brugeravatar

Tilmeldt: 25 maj 2005 23:45
Indlæg: 2484
Geografisk sted: Inside the animal
Hvor langt har hendes misbrug været?
Hvis hun stopper idag, og vitterligt ikke ryger frem til hun skal aflægge prøven, tror jeg ikke der er så meget at bekymre sig for. Tager hun dog nogle hvæs, er det muligt at hun kommer i problemer pga det faktum, at hun har haft et længerevarende misbrug.
Jeg har skrevet en post om urinprøver her https://www.psychedelia.dk/forum/viewto ... 85&t=51604, og du er velkommen til at komme med konkrete spørgsmål hvis du ikke kan finde svarene i min post.

Hvad jeg ikke helt forstår er... Er hun dømt for noget? For ellers virker det umiddelbart underligt at politiet er inde over, og kan kræve noget som helst, men måske det bare er procedure, når man har været i systemet som misbruger.

_________________
- Spis ild
Støt Psychedelia
Psychedelia.dk på facebook


Top
 Profil  
 
Indlæg: 11 okt 2019 16:07 
Offline
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Tilmeldt: 26 aug 2003 01:01
Indlæg: 4006
Geografisk sted: .....
Hvis hun kan få en blodprøve i stedet, er der langt større chancer for, at hun tester negativ...


Top
 Profil  
 
Indlæg: 11 okt 2019 17:28 
Offline
Junior medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 14 mar 2016 11:57
Indlæg: 18
Frugthat skrev:
Hvor langt har hendes misbrug været?
Hvis hun stopper idag, og vitterligt ikke ryger frem til hun skal aflægge prøven, tror jeg ikke der er så meget at bekymre sig for. Tager hun dog nogle hvæs, er det muligt at hun kommer i problemer pga det faktum, at hun har haft et længerevarende misbrug.
Jeg har skrevet en post om urinprøver her https://www.psychedelia.dk/forum/viewto ... 85&t=51604, og du er velkommen til at komme med konkrete spørgsmål hvis du ikke kan finde svarene i min post.

Hvad jeg ikke helt forstår er... Er hun dømt for noget? For ellers virker det umiddelbart underligt at politiet er inde over, og kan kræve noget som helst, men måske det bare er procedure, når man har været i systemet som misbruger.


Hun er stoppet idag ja, og har ikke tænkt sig at ryge mere.
Nej hun er ikke dømt for noget, hun har dermed en psykisk lidelse som det eneste.
Synes også selv det er vildt mærkeligt, at de kan forlange at hun skal ligge en urin prøve 6 måneder inden hun må begynde på kørekortet igen.
Man skal jo starte forfra 3 måneder efter med det hele igen, så det giver jo ingen mening at hun skulle pisse i 6 måneder inden hun overhovedet kan starte igen.
Hun har heller intet fået at vide om hvis den ikke er ren om hun så nogle sinde kan få kørekortet.
Men man kan da ikke tage et kørekort fra en der ikke engang har fået det endnu. Synes det er en syg måde hun er blevet behandlet på.

For mig at se ser det ud som om de har skrevet, som om hun er dømt. Men hun har en helt ren straffe attest.

Det drejer sig om disse 4 paragraffer:
Paragraf 56 stk. 2, nr 2.
Paragraf 32, stk. 4
Paragraf 32 stk. 5
Paragraf 102 stk. 1, nr 1.

Synes ikke paragrafferne giver mening, som sagt aldrig er blevet dømt for noget.

Vi kontakter en advokat mandag, synes du ikke det er en god idé?


Top
 Profil  
 
Indlæg: 11 okt 2019 22:11 
Offline
Admin
Brugeravatar

Tilmeldt: 25 maj 2005 23:45
Indlæg: 2484
Geografisk sted: Inside the animal
wepzki skrev:
Hun er stoppet idag ja, og har ikke tænkt sig at ryge mere.
Nej hun er ikke dømt for noget, hun har dermed en psykisk lidelse som det eneste.
Synes også selv det er vildt mærkeligt, at de kan forlange at hun skal ligge en urin prøve 6 måneder inden hun må begynde på kørekortet igen.
Man skal jo starte forfra 3 måneder efter med det hele igen, så det giver jo ingen mening at hun skulle pisse i 6 måneder inden hun overhovedet kan starte igen.
Hun har heller intet fået at vide om hvis den ikke er ren om hun så nogle sinde kan få kørekortet.
Men man kan da ikke tage et kørekort fra en der ikke engang har fået det endnu. Synes det er en syg måde hun er blevet behandlet på.

For mig at se ser det ud som om de har skrevet, som om hun er dømt. Men hun har en helt ren straffe attest.

Det drejer sig om disse 4 paragraffer:
Paragraf 56 stk. 2, nr 2.
Paragraf 32, stk. 4
Paragraf 32 stk. 5
Paragraf 102 stk. 1, nr 1.

Synes ikke paragrafferne giver mening, som sagt aldrig er blevet dømt for noget.
Vi kontakter en advokat mandag, synes du ikke det er en god idé?

Jeg synes det lyder som en okay idé at rådføre sig med advokat. De 'dømmer hende' jo for noget hun ikke har gjort, nemlig at køre påvirket, før hun har fået kørekortet, og baseret på en lidelse. Det virker næsten diskriminerende, dog uden jeg kender nogen form for detaljer. Der er dog flere lidelser, der gør at man ikke kan få sig et kørekort, bare spørg alle der lider af syns, hjerte eller fx epilepsi-problematikker. Måske hendes lidelse er med i No-go pakken.
Om ikke andet, så kan en advokat kaste lys over hvad der er procedure i et sådant tilfælde, og du må meget gerne opdatere os her, når der er klarhed. Held og lykke.
Forresten: Jeg orker ikke at sætte mig ind i paragrafferne

_________________
- Spis ild
Støt Psychedelia
Psychedelia.dk på facebook


Top
 Profil  
 
Indlæg: 11 okt 2019 22:36 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 18 mar 2007 22:22
Indlæg: 232
Det må helt sikkert være hendes læge der har sendt en "anbefaling" med til politiet om at hun burde testes.
Nægter at tro politiet vil bruge så meget tid på at kontrollere folks journaler og iværksætte sådan et forløb uden det er blevet anbefalet et andetstedsfra. Bare på grund af et tidligere misbrug og eller andre sociale problemer som så mange andre mennesker med kørekort har og har haft.

God idé med advokaten, prøv at se om ikke Gadejuristen kan komme med noget gratis hjælp/rådgivning eller måske kan hjælp dig i den rigtige retning så det kørekort ikke ender med at blive dyrere end højst nødvendigt.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 11 okt 2019 23:08 
Offline
Insane psychedelia user!

Tilmeldt: 18 mar 2014 21:14
Indlæg: 2744
Tænker de henviser til serviceloven 102 pga hun der igennem har fået behandling.
56 færdselslov om at være istand til at føre bilen forsvarligt.
32 4,5 ik giver mening hverken i service loven eller færdsel loven så dem ka jeg ik lige gennemskue.

Håber i finder ud af det


Top
 Profil  
 
Indlæg: 11 okt 2019 23:15 
Offline
Junior medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 14 mar 2016 11:57
Indlæg: 18
Frugthat skrev:
Jeg synes det lyder som en okay idé at rådføre sig med advokat. De 'dømmer hende' jo for noget hun ikke har gjort, nemlig at køre påvirket, før hun har fået kørekortet, og baseret på en lidelse. Det virker næsten diskriminerende, dog uden jeg kender nogen form for detaljer. Der er dog flere lidelser, der gør at man ikke kan få sig et kørekort, bare spørg alle der lider af syns, hjerte eller fx epilepsi-problematikker. Måske hendes lidelse er med i No-go pakken.
Om ikke andet, så kan en advokat kaste lys over hvad der er procedure i et sådant tilfælde, og du må meget gerne opdatere os her, når der er klarhed. Held og lykke.
Forresten: Jeg orker ikke at sætte mig ind i paragrafferne


Ja præcis de dømmer hende for noget hun ikke har gjort.
Jeg er helt enig med dig synes også det er mega diskriminerende. Ved godt der er lidelser som gør man ikke kan få kørekort. Min kæreste lider af borderline/paranoid personlighedsforstyrrelse, så det ville undre mig meget hvis det skulle være med i No-go pakken.

Jeg kontakter også en advokat, for føler det er en mega uretfærdig behandling det her.

Helt fair du ikke orker at sætte dig ind i paragrafferne, det for vi en advokat til.

Skal nok holde jer opdateret, når vi har fundet ud af den her sag.

Tusind tak for svarene.


Senest rettet af wepzki 11 okt 2019 23:22, rettet i alt 2 gange.

Top
 Profil  
 
Indlæg: 11 okt 2019 23:19 
Offline
Junior medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 14 mar 2016 11:57
Indlæg: 18
Fso skrev:
Tænker de henviser til serviceloven 102 pga hun der igennem har fået behandling.
56 færdselslov om at være istand til at føre bilen forsvarligt.
32 4,5 ik giver mening hverken i service loven eller færdsel loven så dem ka jeg ik lige gennemskue.

Håber i finder ud af det


Tak for det. Håber også vi finder en løsning.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 14 okt 2019 16:37 
Offline
Coca-entusiast
Brugeravatar

Tilmeldt: 22 dec 2015 00:35
Indlæg: 524
Geografisk sted: In your dreams, Pedro... In your dreams!
Min kæreste var ude for præcis det samme. Situationen endte med at hun måtte springe fra på sit kørekort da hun ikke kunne fortsætte før der var lagt rene prøver i 6mdr. Det største problem var sådan set at få kørelæreren til at betale nogle af de penge tilbage som hun havde betalt for den fulde kørekort pakke til at starte med.

_________________
#DERUDAF!

-BILLED GUIDE: Sådan laver man kokain! Fra Blad til HCl: viewtopic.php?f=80&t=55695
-BILLED GUIDE: Oprensning af gade kokain til 99% Kokain HCl: http://www.psychedelia.dk/forum/viewtop ... 80&t=51476
-Acetonevask af kokain: http://www.psychedelia.dk/forum/viewtop ... 86&t=51577
-BOG: The Coca Homegrowers Guide: http://www.psychedelia.dk/forum/viewtop ... =1&t=51497


Top
 Profil  
 
Indlæg: 17 apr 2021 13:47 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 15 apr 2021 18:40
Indlæg: 8
Hey m8 du skriver du selv har mistet dit kørekort i 3 år fordi du blevet taget med hash i blodet- er det okay jeg lige spærger indtil hvor meget du havde røget og hvad din blodprøve lå på, da jeg selv står lidt i samme situation og bare venter på svar:) virkelig god dag og håber på et svar


Top
 Profil  
 
Indlæg: 17 apr 2021 16:58 
Offline
Moderator
Brugeravatar

Tilmeldt: 11 mar 2010 13:47
Indlæg: 2814
Geografisk sted: Kolding
larslarsen42 skrev:
Hey m8 du skriver du selv har mistet dit kørekort i 3 år fordi du blevet taget med hash i blodet- er det okay jeg lige spærger indtil hvor meget du havde røget og hvad din blodprøve lå på, da jeg selv står lidt i samme situation og bare venter på svar:) virkelig god dag og håber på et svar

tråden er et par år gammel, så du skal nok ikke satse alt for meget på et svar :)

_________________
Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 JEG HADER MIN FORSTAND, SÅ JEG SNIFFER HVAD JEG KAN Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍


Top
 Profil  
 
Indlæg: 18 apr 2021 15:42 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 15 apr 2021 18:40
Indlæg: 8
Buttkraken har du noget forstand på området omkring mit spørgsmål om jeg muligvis kan skrive en privat besked til dig så


Top
 Profil  
 
Indlæg: 18 apr 2021 23:36 
Offline
Moderator
Brugeravatar

Tilmeldt: 11 mar 2010 13:47
Indlæg: 2814
Geografisk sted: Kolding
larslarsen42 skrev:
Buttkraken har du noget forstand på området omkring mit spørgsmål om jeg muligvis kan skrive en privat besked til dig så

altså du er da altid velkommen til at skrive en besked, men jeg har ikke den store viden lige omkring dette emne. Har ikke selv kørekort.

_________________
Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 JEG HADER MIN FORSTAND, SÅ JEG SNIFFER HVAD JEG KAN Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 14 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 11 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team