Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 28 mar 2024 20:45


Alle tider er UTC + 1 time [DST ]




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 13 indlæg ] 
Forfatter besked
Indlæg: 14 jan 2020 11:38 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 05 jul 2007 16:04
Indlæg: 35
Hej

Er der nogen der kan fortælle mig om det er lovligt at købe CBD topskud hvis de indeholder under 0,2% THC og er det lovligt at sælge det i Danmark ?


Top
 Profil  
 
Indlæg: 14 jan 2020 14:10 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 03 maj 2010 12:37
Indlæg: 836
Ikke uden recept så vidt jeg ved.

_________________
NL: Efter der var problemer med vaskemaskine i lidt over en måned har jeg fået et nyt forhold til at vaske tøj. I stedet for at udskyde det indtil jeg ikke har andre muligheder end at vaske, får jeg rent faktisk gjort det løbende.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 14 jan 2020 20:19 
Offline
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Tilmeldt: 26 aug 2003 01:01
Indlæg: 4006
Geografisk sted: .....
Det er stadig en gråzone - men en ting er heltsikkert, du må ikke købe det på gadeplan i DK, men om du må få det hjem fra et lovligt udelandsk cannabisapotek i EU, er jeg ikke helt sikker på..


Top
 Profil  
 
Indlæg: 15 jan 2020 00:18 
Offline
Insane psychedelia user!

Tilmeldt: 18 mar 2014 21:14
Indlæg: 2744
“Mange steder på internettet står der, at det nu er lovligt at sælge cannabisolie, hvis blot indholdet af THC er under 0,2 %. Er det rigtigt?


Efter 1. juli 2018 er cannabisprodukter med et indhold på 0,2 % THC eller derunder ikke længere omfattet af reglerne om euforiserende stoffer. Reglerne om lægemidler, fødevarer herunder kosttilskud, m.v., skal dog fortsat overholdes.

Det er svært at svare generelt på, om cannabisprodukter solgt i butikker eller på nettet nu er lovlige eller ej. Det afhænger af en konkret vurdering af det enkelte produkt, fx af produktets reelle indhold, anvendelse, oprindelsesland, produktionsforhold m.m.

Hvis der er tale om en fødevare, herunder kosttilskud, så skal det konkrete produkt leve op til reglerneom fødevarer og kosttilskud. Du kan læse nærmere herom på Fødesvarestyrelsens hjemmeside, herunder om reglerne for indhold af CBD og THC i fødevarer.

Hvis cannabisproduktet er et lægemiddel, skal det enten leve op til reglerne i lægemiddelloven eller i loven om forsøgsordningen med medicinsk cannabis. Meget af det cannabisolie, der sælges på nettet indeholder CBD i en mængde, der påvirker kroppen, og derfor kan cannabisolien være et lægemiddel – også selv om THC-indholdet er under 0,2%.

Det er vores erfaring, at cannabisolie, der indeholder CBD og sælges på nettet, for det meste ulovlig – også selv om olien indeholder under 0,2% THC, fordi det ikke lever op til de øvrige regler, der gælder for det konkrete produkt.

Læs mere om THC-grænsen på 0,2%.”

https://laegemiddelstyrelsen.dk/da/spec ... cannabis/#


“over nye fødevarer i overensstemmelse med Europa-Parlamentets og Rådets forordning (EU) 2015/2283 om nye fødevarer samt efterfølgende ændringer



Vis alle|Skjul alle
Brug af hamp i fødevarer

Fødevarer på basis af hamp kan markedsføres såfremt de er sikre og ikke er i strid med novel food reglerne. Desuden skal fødevarerne overholde reglerne om euforiserende stoffer.

Fra 1. juli 2018 ændredes Sundheds- og Ældreministeriets bekendtgørelse om euforiserende stoffer, hvorved den gældende 0-tolerance for indhold af det psykoaktive stof tetrahydrocannabinol (THC) i fødevarer på basis af hamp (Cannabis sativa L.) blev erstattet af en grænse på 0,2%. Dermed blev de hidtidige muligheder for markedsføring af hampebaserede fødevarer i Danmark udvidet. Der er dog stadig krav om, at fødevarelovgivningen, herunder EU’s novel food regler, skal overholdes.

Novel food status for hamp fremgår af EU’s Novel Food Catalogue. Der er enighed om, at frø og olie fra frø af hampeplanten uden eller med lavt indhold THC ikke betragtes som novel food under forudsætning af, at produkterne er fremstillet af industri-hampesorter opført på EU’s sortsliste med et maksimalt indhold af (THC) på 0,2%. Status vedrørende cannabidiol (CBD) er, at ekstrakter af Cannabis sativa L. og afledte produkter indeholdende cannabinoider er omfattet af novel food reglerne.

Der er en proces i gang i EU med at fastslå, hvorvidt andre dele af hampeplanten (fx blade eller blomster) og ekstrakter af planten har været lovligt markedsført i Fællesskabet før 15. maj 1997. Herefter vil Novel Food Catalogue blive opdateret og præciseret med hensyn til, hvilke dele af hampeplanten, der ikke betragtes som omfattet af novel food reglerne.

Fødevarestyrelsen har fastsat vejledende aktionsgrænser for, hvilke niveauer af THC, der kan accepteres i fødevarer, uden at fødevaren er i strid med fødevareforordningens Artikel 14 om, at fødevarer ikke må være farlige. Fødevarestyrelsens information om markedsføring af cannabidiol- (CBD-) holdige fødevarer kan findes i dokumentet nedenfor.

Vejledende aktionsgrænser for indhold af THC i hampebaserede fødevarer
Guidance levels for THC in hemp-based food products

Information om regler for cannabidiol (CBD)-holdige fødevarer
Guidance on regulations for food containing cannabidiol (CBD)”

https://www.foedevarestyrelsen.dk/Leksi ... varer.aspx

Tja ved ik helt om det giver svar..
Det kommer vel an på hvor meget CBD det indeholder.
Mon ik der er for meget CBD i og det derfor går som lægemiddel.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 16 dec 2020 22:46 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 25 jul 2006 13:27
Indlæg: 23
jeg får cbd isolate hjem fra Tjekkiet og det er med kvittering und alles og de har også cbd hash og buds, jeg har også fået sendt fra holland og polen uden problemer.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 17 dec 2020 01:34 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 27 jan 2010 22:54
Indlæg: 221
Ja, det er vidst lidt af en gråzone.

Kender to butikker i århus hvor de sælger det, dog ikke noget de skilter med :)
Der er også en dansk webshop med cbd weed!


Top
 Profil  
 
Indlæg: 17 dec 2020 16:34 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 16 dec 2005 14:32
Indlæg: 422
Geografisk sted: Steve Holt!..... land?
CDB må kun sælges som kosttilskud og ikke lægemiddel(https://laegemiddelstyrelsen.dk/da/godk ... i-danmark/) men som privat person kan de ikke straffe dig for at bestille CDB så længe der ikke er for meget THC i.

_________________
Nickname: Steve Holt!, Activities: Football, Quote: 'I'm out of here!'
Nickname: Steve Holt! Activities: Drama, Quote: ‘See ya, suckers!'
Nickname: Steve Holt! Activities: Food Services, Quote: ‘Study hard, guys — trust me.'


Top
 Profil  
 
Indlæg: 17 dec 2020 17:49 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 12 jun 2010 23:00
Indlæg: 1268
Geografisk sted: Køleskabet
GimpSuit skrev:
Kender to butikker i århus hvor de sælger det, dog ikke noget de skilter med :)

Det husker jeg ellers, at de gjorde for ikke så lang tid tilbage :peace:


Top
 Profil  
 
Indlæg: 17 dec 2020 18:14 
Offline
Coca-entusiast
Brugeravatar

Tilmeldt: 22 dec 2015 00:35
Indlæg: 524
Geografisk sted: In your dreams, Pedro... In your dreams!
Cannol. Dk

Dem har jeg personligt selv købt fra. Jeg er godt tilfreds både med pris og kvalitet.

_________________
#DERUDAF!

-BILLED GUIDE: Sådan laver man kokain! Fra Blad til HCl: viewtopic.php?f=80&t=55695
-BILLED GUIDE: Oprensning af gade kokain til 99% Kokain HCl: http://www.psychedelia.dk/forum/viewtop ... 80&t=51476
-Acetonevask af kokain: http://www.psychedelia.dk/forum/viewtop ... 86&t=51577
-BOG: The Coca Homegrowers Guide: http://www.psychedelia.dk/forum/viewtop ... =1&t=51497


Top
 Profil  
 
Indlæg: 25 dec 2020 15:48 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 24 apr 2007 17:03
Indlæg: 529
Geografisk sted: Astralt plan
Er forumreglerne lavet om, hvad forhandlerlinks angår ?


Top
 Profil  
 
Indlæg: 25 dec 2020 22:56 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 16 dec 2005 14:32
Indlæg: 422
Geografisk sted: Steve Holt!..... land?
Bull Lee skrev:
Er forumreglerne lavet om, hvad forhandlerlinks angår ?


Det mange år siden..

_________________
Nickname: Steve Holt!, Activities: Football, Quote: 'I'm out of here!'
Nickname: Steve Holt! Activities: Drama, Quote: ‘See ya, suckers!'
Nickname: Steve Holt! Activities: Food Services, Quote: ‘Study hard, guys — trust me.'


Top
 Profil  
 
Indlæg: 26 dec 2020 10:17 
Offline
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Tilmeldt: 26 jun 2009 11:55
Indlæg: 2306
Geografisk sted: Casa Tranquila
Bull Lee skrev:
Er forumreglerne lavet om, hvad forhandlerlinks angår ?


Altså sålænge du ikke ligger links op til RC-vendors/darknet marketplaces så går det nok nu om dage :) Det vil sige, hvis du er i tvivl om at det er ulovligt, så lad være.

_________________
«Jeg tror, det er vigtigt med oplevelser, der taler til vores sanser, noget, der befrugter vores fantasi, som nærer tanken, og som kan gøre vores verden større.
Det er slet ikke så unyttigt endda.»
HKH Margrethe ll af Danmark


Top
 Profil  
 
Indlæg: 26 dec 2020 15:59 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 24 apr 2007 17:03
Indlæg: 529
Geografisk sted: Astralt plan
Hector Salamanca skrev:
Bull Lee skrev:
Er forumreglerne lavet om, hvad forhandlerlinks angår ?


Altså sålænge du ikke ligger links op til RC-vendors/darknet marketplaces så går det nok nu om dage :) Det vil sige, hvis du er i tvivl om at det er ulovligt, så lad være.


Cool burger! Det var heller ikke fordi jeg følte behov for, at lege politimand, jeg undrede mig bare. Jeg har været væk fra forummet i nogle år, så jeg er nok lidt bagud......


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 13 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 8 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team