Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 28 mar 2024 17:46


Alle tider er UTC + 1 time [DST ]




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 5 indlæg ] 
Forfatter besked
Indlæg: 02 apr 2021 17:19 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 02 apr 2021 16:01
Indlæg: 1
Hej

Jeg har prøvet at bruge søgning lidt, og synes ikke jeg fandt svar på mine spørgsmål, og hvis der er , så beklager jeg på forhånd.

Min Mormor fik konstateret kræft her i søndags, der har spredt sig i hele kroppen. Hun fik at vide her i onsdags, at hun ville leve i 3 måneder endnu, medmindre ditten og datten. Ikke så vigtig.
Hun får lige nu en helt masse piller. Både til smertebehandling, men også til hjælp med at sove, kvalme osv. Udover det, så får hun 25 mg morfin i sådan et klistermærke.

Hun har prøvet hash kager før, lavet af mig pga smerter(for andet), og prøvet både at købe lovligt olie, og ulovligt. Det ulovlige brændte på tungen, og jeg tænker der er kommet noget meget usundt i. og det lovlige hjalp ikke. Og hun blev skæv af hashkagerne, og blev nød til at gå i seng.
Så nu kommer der lige et par(mange) gode spørgsmål.

Det jeg gerne vil lave er både olie og smør. Smør har jeg styr på. Olien, not so much.

Det hun gerne vil have ud af at indtage hash, er appetit, mindre kvalme og hvis muligt, af med morfin, og bruge cannabis til smerte dækning.

Hvor meget hash skal der være i en småkage? Skal hun være mega skæv for at få de virkninger?

En bekendt har haft et par planter, hvor han har trimmet dem. Trimmet har han tørret og derefter gemt i nogle tobaksdåser. Det er ved at være et år gammel.
Kan dette bruges til at lave olie af?

Jeg har læst det kan gøres med alkohol og gas.
Gas ser mega nemt ud, men virker også bare som om man er et fejltrin fra at eksplodere ;D.
Ethanol virker som det mest sikre, mest fordi der er intet skadeligt i det, udover styrken der skal bruges, Hvilket er pissedyrt og "svære" at få fat i.
Isopropyl metoden virker til at være den metode der er nemmest, i form at anskaffelse osv. men synes at læse der er masse af affaldsstoffer ved brugen af dette.
Hvilken metode mener i at der er mest sikker og bedst? Og som tillæg til dette, hvilken metode er billigst, og størst udbytte?

Kan man bare indtage oilen som dråber, eller er det bedre at smøre den ind i huden?

Er der en måde at teste koncentrationen af sin olie og smør?

Tak for at bruge tiden på at læse så langt

Hilsen Hunden


Top
 Profil  
 
Indlæg: 02 apr 2021 19:38 
Offline
Insane psychedelia user!

Tilmeldt: 18 mar 2014 21:14
Indlæg: 2744
“En bekendt har haft et par planter, hvor han har trimmet dem. Trimmet har han tørret og derefter gemt i nogle tobaksdåser. Det er ved at være et år gammel.
Kan dette bruges til at lave olie af? ”

Jeg ville lave grønt smør af trimmet (husk trim i ovn 30 min 120 grader husker ik præsist) og bruge det i kager, teste smøret rent på hende for at finde en ca dosis også lave kager som passer til mængden.
Eller sluge frossent smør og skylle efter hurtigt - har selv spist flere kg så dårligt smager det heller ikke.

Edit ingefær te kan hjælpe til kvalme


Top
 Profil  
 
Indlæg: 03 apr 2021 11:49 
Offline
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Tilmeldt: 26 aug 2003 01:01
Indlæg: 4006
Geografisk sted: .....
Et tip hvis du vil prøve med alkoholudtræk - på bilka.dk kan man købe finsprit på 96% til rimelige penge, den sælges kun via deres webshop - har selv haft en enkelt flaske til samme formål og kan godt anbefale den.. =) Håber du finder ud af noget og din mormor kan finde noget der lindrer!
https://www.bilka.dk/produkter/navimer- ... 100262600/


Top
 Profil  
 
Indlæg: 08 apr 2021 15:25 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 17 feb 2008 20:46
Indlæg: 637
Geografisk sted: København
Det bedste man kan gøre er nok at bage nogle kager med fuld dosis (hvilket er ca 25-50 mg hash i min optik. For nogle kan 5-10 mg kan være nok, i hvert fald til lindring af psykologisk ubehag. Rårygere indtager gerne et gram i en joint (2 smøgs - never again) og så bede hende spise en bid af kagen hvert kvarter så hun indtager den i løbet af 2-3 timer. På denne måde kan hun mærke styrken af rusen tage til og selv lære at kontrollere det. Efter et par gange får man selv føling for hvor meget der er behov for, ligesom når man spiser.

Olien kan bare varmes i en ske f.eks. med en smule hash nollet i. Hvis hun bliver for træt af det synes jeg at hash nuldret i en varm kop the er mindre sløvende (men også mindre smertedæmpende).

Rygning er suboptimalt pga. terpener (IMO) men kan gå an i en snæver vending hvis hun har det af H til og skal have lindring NU.

God bedring til din mormor!


Top
 Profil  
 
Indlæg: 08 apr 2021 20:42 
Offline
Dedikeret medlem

Tilmeldt: 14 apr 2011 00:03
Indlæg: 1360
Måske lidt forsimplet, men det lyder primært som om, det dét handler om er:

- Appetit
- Psykologisk velvære
- Smertelindring

Når nu din mormor alligevel er terminal, hvorfor prøver i så ikke at ryge det? Evt. kunne man også anskaffe en vaporizer, men hvis finsprit virker dyrt, så er det nok ikke vejen. Det er langt lettere at dosere når man inhalerer cannabis, og derfor er nemmere at undgå at blive ubehageligt skæv, end når man spiser cannabis. Der er for mig at se også et større nydelses element at finde, ved a bruge vaporizer eller rygning, og det kunne også have noget at sige rent psykologisk. Der er også en hvis tendens til, at når man spiser cannabis bliver man lettere så påvirket, at man bliver helt pacificeret, og f.eks. ikke får udnyttet rusen til spisning eller andet behageligt.


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 5 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 13 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team