Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 28 mar 2024 17:34


Alle tider er UTC + 1 time [DST ]




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 16 indlæg ] 
Forfatter besked
Indlæg: 01 maj 2021 20:03 
Offline
Moderator
Brugeravatar

Tilmeldt: 29 mar 2006 02:27
Indlæg: 5081
Jeg har de seneste år fået mig vanen at slukke jointen undervejs, når jeg ryger alene. Er dog kommet i tvivl om, hvorvidt det er en dum idé, ift. skadevirkninger, eller om man burde rulle to halve joints i stedet for at gentænde en joint?

Ideen er at der sker en ophobning af afbrændt materiale ved slukning og gentænding, men er i tvivl om det har noget på sig?

Nogen der har et kvalificeret bud? Gerne begrundet :)

Glædelig 1. maj i øvrigt!


Top
 Profil  
 
Indlæg: 01 maj 2021 20:31 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 12 jun 2010 23:00
Indlæg: 1268
Geografisk sted: Køleskabet
Jeg gør det samme. Slukker og tænder gerne to-tre gange på sådan en normal 1-smøgs.
Normalt plejer jeg lige at fjerne det yderste aske, inden jeg tænder.

Har ikke rigtig tænkt over, at det skulle være farligere, men følger da lige med.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 01 maj 2021 22:09 
Offline
Dedikeret medlem

Tilmeldt: 09 jan 2008 01:22
Indlæg: 711
Geografisk sted: sted
Lige over! Tænker du ikke, at man kan komme uden om det, ved at tage et lille sug uden at inhalere og så aske det værste væk bagefter.

_________________
even dwarves start small


Top
 Profil  
 
Indlæg: 01 maj 2021 22:41 
Offline
Insane psychedelia user!

Tilmeldt: 18 mar 2014 21:14
Indlæg: 2744
Rent smagsmæssigt vil det i mine øjne være en fordel med de to små, men husker så os tydeligt som ryger var jeg alt for doven til selv at gøre det anderledes end du gør nu.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 01 maj 2021 22:43 
Offline
Moderator
Brugeravatar

Tilmeldt: 29 mar 2006 02:27
Indlæg: 5081
Tak!
Jeg plejer også, at brænde brændefladen godt og grundigt af ved afbrænding, og aske før jeg ryger. Jeg tænker dog stadig at man trækker tjære, aske og diverse ned gennem jointen. Man kan jo godt smage at den har været tændt, selv hvis man klipper toppen af jointen, før man gentænder.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 01 maj 2021 22:50 
Offline
Insane psychedelia user!

Tilmeldt: 18 mar 2014 21:14
Indlæg: 2744
Jeg tror du har ret i det ikke kun er smagsdelen når du udtrykker det som du gør, selvom smagsdelen faktisk burde være nok.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 01 maj 2021 23:04 
Offline
Moderator
Brugeravatar

Tilmeldt: 29 mar 2006 02:27
Indlæg: 5081
Ja man burde nok gøre det bare af smagshensyn, men som du siger, så fylder dovenskab også lidt. Det føles også mere rigtigt at fyrer op i en hel joint, i stedet for en bette fe'.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 02 maj 2021 00:57 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 12 dec 2016 14:21
Indlæg: 266
Geografisk sted: København
Jeg har bare rullet små joints der passer til én tur på altanen. Så undgår man også et skod der stinker til næste gang hvis man ikke får røget det hele

_________________
"Klarsyn er som absolut gehør - bare med øjnene."


Top
 Profil  
 
Indlæg: 02 maj 2021 15:45 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 13 sep 2014 17:34
Indlæg: 796
Hos mig går de gerne ud af sig selv. Så ligger den der, og uden at tænke over det, tænder jeg den igen. :lol: Tilgengæld er jeg blevet så doven, at jeg ikke længere gider at lave joints. Krøller smøger med skunk, i det korte ublegede papir.

Tænker ikke at det er nævneværdigt i forbindelse med skadesreduktion. Der er det nok bedst at stoppe med at ryge.. Den lille mængde der ophobes, er jo det samme, bare nedbrudt. Plantematerialet absorberer lidt, og massefylden i røgen af bundstykket er måske det højere, men her opstår spekulationer om afbrændingsfladen i fht. start og slut tykkelse.
Historisk og biologisk set er vi tilvænnet kulilte, sod og tjære. Fra vi sad om bålet, til de røgfyldte gader, før elektriciteten og fjernvarmen tog over. Med det tænker jeg at det er overforbruget der er skadeligt. Tænker at kroppen er i stand til at nedbryde og udskille det meste sod/tjære over tid, såfremt man ikke heletiden indtager det :roll:


Top
 Profil  
 
Indlæg: 02 maj 2021 16:07 
Offline
Moderator
Brugeravatar

Tilmeldt: 11 mar 2010 13:47
Indlæg: 2814
Geografisk sted: Kolding
Bare rul en mindre joint, hvis du alligevel ikke kan ryge som en voksen :lol:

_________________
Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 JEG HADER MIN FORSTAND, SÅ JEG SNIFFER HVAD JEG KAN Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍


Top
 Profil  
 
Indlæg: 02 maj 2021 16:12 
Offline
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Tilmeldt: 17 sep 2006 21:46
Indlæg: 2857
Buttkraken skrev:
Bare rul en mindre joint, hvis du alligevel ikke kan ryge som en voksen :lol:

:rocking: :cheers: :rocking: :gud: :gud:

_________________
Når du har lortesmag i munden, så tag en cola til bunden

Hvis du ikke er i stemning til at tage stoffer, så kommer du formentlig heller ikke i stemning af at tage dem.
<@jimfear> jeg kom engang mens jeg dødløftede


Top
 Profil  
 
Indlæg: 02 maj 2021 17:17 
Offline
Moderator
Brugeravatar

Tilmeldt: 29 mar 2006 02:27
Indlæg: 5081
@Alf'n
Ja det er jo nærmest altid sundere at lade være, men det er jo lidt kernen i skadesreduktion, at minimere skaderne nu man alligevel gør det. Det ville jo klart være sundere at spise eller vape det, men synes bare det giver en anden rus.

@Buttkraken
Ja mand, hurra for høj tolerance og at ryge til man sejler rundt eller falder i søvn.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 02 maj 2021 17:59 
Offline
Moderator
Brugeravatar

Tilmeldt: 11 mar 2010 13:47
Indlæg: 2814
Geografisk sted: Kolding
Bismann skrev:
@Alf'n
Ja det er jo nærmest altid sundere at lade være, men det er jo lidt kernen i skadesreduktion, at minimere skaderne nu man alligevel gør det. Det ville jo klart være sundere at spise eller vape det, men synes bare det giver en anden rus.

@Buttkraken
Ja mand, hurra for høj tolerance og at ryge til man sejler rundt eller falder i søvn.

Man kan jo også bare dosere lavere

_________________
Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 JEG HADER MIN FORSTAND, SÅ JEG SNIFFER HVAD JEG KAN Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍


Top
 Profil  
 
Indlæg: 02 maj 2021 18:21 
Offline
Moderator
Brugeravatar

Tilmeldt: 29 mar 2006 02:27
Indlæg: 5081
Men så ender man jo op med at ryge mere tobak, relativt til den rus man opnår og joints der smager af tobak. Det er jo heller ikke hensigtsmæssigt. Man kan også kasserer den tilsvarende mængde tobak, men det er jo også spild, og gammelt ristet tobak smager ringe imo.


Tråden handler om hvorvidt det er mere usundt at gentænde en joint end at ryge den i én setting.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 02 maj 2021 19:22 
Offline
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Tilmeldt: 17 sep 2006 21:46
Indlæg: 2857
Kom 20-30% mindre tobak i (evt bundtobak) sammen med mindre røg. Resultat= mindre joints der ikke behøves genantændes.

Men dunno ift genantænding, tvivler stærkt på det er MERE skadeligt. Især hvis man tænder ordentligt op i pinden først og brænder/puster gammel aske væk osv.

_________________
Når du har lortesmag i munden, så tag en cola til bunden

Hvis du ikke er i stemning til at tage stoffer, så kommer du formentlig heller ikke i stemning af at tage dem.
<@jimfear> jeg kom engang mens jeg dødløftede


Top
 Profil  
 
Indlæg: 02 maj 2021 20:00 
Offline
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Tilmeldt: 26 jun 2009 11:55
Indlæg: 2306
Geografisk sted: Casa Tranquila
Jeg tror heller ikke det er mere usundt, personligt fjerner jeg oftest hele gløden når jeg slukker en joint halvvejs. Det synes jeg gør lidt for smagen i næste omgang, man spilder nok lidt materiale men tænker vi i denne tråd alle er for gamle til at ryge sur røg.

_________________
«Jeg tror, det er vigtigt med oplevelser, der taler til vores sanser, noget, der befrugter vores fantasi, som nærer tanken, og som kan gøre vores verden større.
Det er slet ikke så unyttigt endda.»
HKH Margrethe ll af Danmark


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 16 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 16 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team