Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 28 mar 2024 15:35


Alle tider er UTC + 1 time [DST ]




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 4 indlæg ] 
Forfatter besked
Indlæg: 05 sep 2021 03:24 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 05 sep 2021 03:14
Indlæg: 2
Hejsa.
Jeg kom til at tænke på en ting, da jeg købte et produkt, til at afblege tænder.

Det er velvidende, at Aktiveret kul, som kan købes på håndkøb i apoteket, kan fjerne THC fra mave-tarmkanalen.
Men hvad med de produkter, som bruges til at blege tænder, og som indeholder aktivt kul … kan de fjerne spor efter hashrygning fra mundhulen, i forbindelse med en spyttest?
Mine logik ville sige, at en grundig tandbørstning med dette produkt, burde absorbere og fjerne alle rester fra THC fra spyttet i mundhulen … hvad tænker i?


Top
 Profil  
 
Indlæg: 20 jan 2022 00:14 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 20 jan 2022 00:06
Indlæg: 1
Hej, jeg er tandlæge og har lært lidt om spyttet dog ikke ifm. med thc og dens metabolitter, men jeg er ret sikker på at stofferne der måles i spyttet primært ikke kommer fra selve røgen men fra blodet. De kommer ind i spytkirtlerne sammen med andre molekyler og frigives så i mundhulen sammen med spyttet.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 20 jan 2022 00:26 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 05 sep 2021 03:14
Indlæg: 2
Cherrycoke skrev:
Hej, jeg er tandlæge og har lært lidt om spyttet dog ikke ifm. med thc og dens metabolitter, men jeg er ret sikker på at stofferne der måles i spyttet primært ikke kommer fra selve røgen men fra blodet. De kommer ind i spytkirtlerne sammen med andre molekyler og frigives så i mundhulen sammen med spyttet.


Det lyder meget usandsynligt, eftersom man så ville kunne teste længere tid med en spyttest.
Hvad jeg kan læse mig til her, er det udelukkende “forureningen”, som røgen efterlader i mundhulen, som man tester for.

https://testdig.dk/information/spyttest ... ore-10102/


Top
 Profil  
 
Indlæg: 20 jan 2022 14:39 
Offline
Insane psychedelia user!

Tilmeldt: 18 mar 2014 21:14
Indlæg: 2744
Det virker med mundskyl-cleaner så jeg tror os det er forureningen i munden den primært fanger, men mon ik alt efter thc niveau i blodet at spyttet også kan være thc kontamineret nok til at det bliver registreret.


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 4 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 14 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team