Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 19 mar 2024 11:08


Alle tider er UTC + 1 time [DST ]




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 10 indlæg ] 
Forfatter besked
 Titel: Søvnløshed
Indlæg: 26 jan 2022 17:22 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 25 jan 2022 13:41
Indlæg: 1
Hej
Jeg lider af søvnløshed. Sover ca. hver anden eller tredje nat. Det er meget stressende, men det interesserer tilsyneladende ikke min læge. Der er folk, der siger, at man kan købe sovemedicin på gaden, men jeg er ikke interesseret i konventionel sovemedicin som udgangspunkt. Kun som nødløsning. Jeg kender heller ikke nogen, som sælger den slags.
Så hvilke alternativer findes der ? Der er for mig ingen effekt i cannabis eller antihistaminer. Melatonin har heller ingen effekt. Det er uheldigt for mig, at kun "en hammer i hovedet" virker på nogen måde.
Hvad kan man stille op ?

Med venlig hilsen
En frustreret søvnløs.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 26 jan 2022 17:47 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 16 dec 2005 14:32
Indlæg: 422
Geografisk sted: Steve Holt!..... land?
Har fået/spist Mirtazapin i over et halvår nu og rimelig tilfreds med det, det gør mig naturlig døsig og hjælper mig med at falde i søvn.

Eneste minus er at den døsegne effekt er rimelig kort, hvilket dog også gør, at man ikke er påvirket nå man skal op igen, hvilket selvfølgelig er et stort plus.

Personlig ryger jeg hash oveni og de 2 "stoffer" booster hinanden effekt, men har også haft dage, hvor jeg var så træt efter jeg har spist Mirtazapinen, at jeg har droppet at ryge.

Det har ikke noget misbrug potentiale, så det meget nemt at få udskrevet hos sin læge.

_________________
Nickname: Steve Holt!, Activities: Football, Quote: 'I'm out of here!'
Nickname: Steve Holt! Activities: Drama, Quote: ‘See ya, suckers!'
Nickname: Steve Holt! Activities: Food Services, Quote: ‘Study hard, guys — trust me.'


Top
 Profil  
 
Indlæg: 26 jan 2022 19:17 
Offline
Dedikeret medlem

Tilmeldt: 09 jan 2008 01:22
Indlæg: 711
Geografisk sted: sted
Derudover er det sikkert en god ide at skifte læge. Vedkommende lyder ligeglad/inkompetent. Livet er for kort til dårlige læger.

_________________
even dwarves start small


Top
 Profil  
 
Indlæg: 26 jan 2022 19:56 
Offline
Insane psychedelia user!

Tilmeldt: 18 mar 2014 21:14
Indlæg: 2735
4-5 stk humle-baldrian piller købt i føtæsk taget 30-60 min før du går i seng kunne være et bud.
Det hjælper ihverfald ved rygestop hvor jeg og andre har svært ved at falde i søvn.
Gi det et skud man får 240 stk til under 100 kr

Edit https://www.foetex.dk/produkter/baldria ... lsrc=aw.ds


Top
 Profil  
 
Indlæg: 20 maj 2022 11:48 
Offline
Junior medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 03 maj 2022 02:07
Indlæg: 12
Hvorfor ikke sovemedicin?


Top
 Profil  
 
Indlæg: 20 maj 2022 12:58 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 06 apr 2022 16:21
Indlæg: 37
clozapin?? <3 hvis du vil ligge rode med sådan noget :) <3

prøv at blive indlagt.. få en udredning.. tager ca. 1 måned.. eller skift læge. bare mine 5 cents.

vh zimm <3 :peace:

retning:
(har du prøvet meditation??) så ikke at du ikke var interesseret i konventionel medicin.. og motion?? psykologhjælp?? hypnose måske :D <3


Top
 Profil  
 
Indlæg: 20 jan 2023 18:51 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 20 jan 2023 18:33
Indlæg: 1
Jeg har døjet lidt med samme problem stilling som dig.
Jeg har, de sidste mange år, været meget forskelligt sovemedicin igennem, både fra lægen og gaden. Men den jeg har størst succes med, er en thc væske på 3000mg, det giver mig ro og søvn og så det uden bivirkninger dagen efter.

Bh.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 20 jan 2023 21:58 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 22 dec 2016 18:28
Indlæg: 245
Jeg arbejder i projekter hvor der i perioder på 1-2 måneder er virkelig fart på. Min stress reaktion i disse perioder er at jeg ikke har problemer med falder i søvn, men vågner 2-3 timer efter med tankemylder og får ikke sovet mere den nat. Ved at spise cannabis når jeg går i seng undgår jeg at vågne, sover igennem natten og vågner frisk næste morgen. Det virker, men skidt at gå glip at en god skævert.
@IKA det er nok også det du oplever hvis du tager THC olie inden sengetid.,


Top
 Profil  
 
Indlæg: 22 jan 2023 18:21 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 05 jun 2022 12:34
Indlæg: 132
Jeg laver min egen søvnblanding af lemon balm + passionflower + l-theanine alt som ekstrakt blandet sammen i 1/1/1 ratio. det virker super og bedre end noget produkt jeg har købt til den slags.
Man kan købe ekstrakter billigt på Herbadiet.in der slipper man for at betale i dyre domme som ellers hvis du køber samme produkter i DK som kapsler og lign. til 200-300 for et glas.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 22 jan 2023 19:12 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 15 aug 2012 19:57
Indlæg: 269
Sørg for at få en masse lys fra morgenen af.

Lyt evt. til denne podcast 15:10 inde og hør hvorfor. https://www.youtube.com/watch?v=h2aWYjSA1Jc.

Personligt har det hjulpet utrolig meget på min egen søvn og døgnrytme.


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 10 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 2 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team