Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 02 maj 2024 01:41

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 3 indlæg ] 
Forfatter besked
Indlæg: 19 apr 2024 05:27 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 19 apr 2024 05:14
Indlæg: 3
Hey Growmies,

Jeg har kastet mig over mit første indendørs grow, men er kommet lidt i tvivl om mit setup. Sagen er den, at jeg i min iver for at komme igang, nok ikke fik foretaget den helt dybe resarch i "lys" og er kommet i tvivl om det er "nok" til mine planter. Mit nuværende telt er et 60x60x160 hvor jeg har gror 3 små autoflowers, (lidt ambitiøst med pladsen, I know).

Det lys jeg har er et: https://superseeds.dk/vare/cosmorrow-kits-60-100w/
på 100w. Er der nogen der har erfaringer med denne i et lignende setup?

Jeg har overvejet at supplere med et par LED bars, og eventuelt hænge dem vertikalt i teltet, eller måske en IR-bar til blomstringsfasen, men kunne godt bruge et par råd før jeg går videre.

Håber I kan hjælpe,
På forhånd tak


Top
 Profil  
 
Indlæg: 19 apr 2024 20:34 
Offline
Moderator
Brugeravatar

Tilmeldt: 29 mar 2006 02:27
Indlæg: 5087
Jeg kender ikke til dit lyssetup, men 100W burde ikke være alt for lidt, til 60x60 med nogle autoer, hvis det er fornuftige leds.
Mit råd er at prøve det af. Autoer tager alligevel kun 3-4 måneder og så får du nogle erfaringer fra første grow. Man kan hurtigt komme til at forkøbe sig i en masse udstyr man efter første grow kan se man ikke får brug for, har set det så mange gange.

I øvrigt giver vertikal LEDs ikke så meget mening. Fordelen ved vertikal lys er at man for brugt meget af det spild lys der er ved at lyskilden lyser 360 grader om sig selv.
Ved led er lyset målrettet og alt efter linse typisk mellem 30 og 170 grader. Lyst rammer altså ned mod planterne hvor de har størst muligt areal af blad. Rammer led vertikalt vil store dele af lyset ramme væggen på den anden side. Det kan give mening ved meget høje planter, men ikke i dit setup.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 19 apr 2024 23:57 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 19 apr 2024 05:14
Indlæg: 3
Mange tak for dine råd, det lyder som en god idé at vente og se hvad der sker, så kan jeg altid "opgradere" til mit næste grow.


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 3 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 6 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team