Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 27 apr 2024 23:31


Alle tider er UTC + 1 time [DST ]




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 6 indlæg ] 
Forfatter besked
Indlæg: 15 feb 2005 18:30 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 09 feb 2005 19:23
Indlæg: 59
dav dav .. I fredags plantede jeg 1 "blue mistic/mystic" frø men det er ikke kommet op af jorden efter 3 dage.. Jeg er normalt meget utålmodig men kan i så ikke sige mig hvor lang tid det normalt tager for et frø at komme op af jorden..?

Tak


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 15 feb 2005 18:40 
Offline
Insane psychedelia user!

Tilmeldt: 18 apr 2001 01:01
Indlæg: 4843
Du bliver virkeligt nødt til at give os noget mere info. Har du forspiret den (haft den liggende i væske)? Hvad for noget jord? Taler vi om jorden udenfor? Jord indenfor under en HPS-lamp? Hvor gammelt er frøet?


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 15 feb 2005 22:44 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 09 feb 2005 19:23
Indlæg: 59
okay.. Købte frøene i fredags, de ser gode nok ud og jeg tror ikke de er for gamle.. 5 frø i en lille plasticlomme fra caboon i aalborg .. har plantet 1 af frøene i fredags og 1 i søndags.. de er plantet indendørs i noget fugtigt men ikke meget vådt pottemuld i hver sin potte.. der er ingen lampe over men har tænkt mig at købe en stærk sparepærer når de kommer op.. ( hvis de gør :cry: )


Top
 Profil  
 
 Titel: Frø
Indlæg: 18 feb 2005 14:00 
Offline
Moderator
Brugeravatar

Tilmeldt: 02 aug 2001 01:01
Indlæg: 666
Geografisk sted: Rumhullet
Hvis man vil sikre sig, at de frø man starter også kommer, så kan man med fordel, spire dem inden, og derefter plante dem ud i fugtig muld eller grodan afhængigt af dyrkningsformen...

MoS:mrgreen:

_________________
~Kun For Forrykte~


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 18 feb 2005 15:54 
Offline
Insane psychedelia user!

Tilmeldt: 05 sep 2003 01:01
Indlæg: 2001
De skal jo have noget at komme op til. Uden lys kommer der ikke meget plante, og det lys vi har uden for er ikke tilstrækkeligt. En god blanding med sand og perlite er også at foretrække, men ikke altafgørende. Lidt luftig muld kan sagtens gøre det i starten, men når du planter over i en større potte (hvis du gør), så ville det være en god ide at blande sand og perlite med i den almindelige muld du har.

I øvrigt kan der godt gå op til en uge før frøet spirer og kommer over jorden. Det har været min erfaring op til flere gange.


Top
 Profil  
 
 Titel: Frø
Indlæg: 18 feb 2005 20:32 
Offline
Moderator
Brugeravatar

Tilmeldt: 02 aug 2001 01:01
Indlæg: 666
Geografisk sted: Rumhullet
Det er rigtigt, at lidt lys kan hjælpe i begyndelsen, men de kommer nu alligevel, efter en uge, ville jeg undersøge, hvorledes det stod til med frøet, da gode spiredygtige frø, skal komme hurtigere end en uge.

MoS:mrgreen:

_________________
~Kun For Forrykte~


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 6 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Majestic-12 [Bot] og 37 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team