Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 04 sep 2025 04:59

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 20 indlæg ] 
Forfatter besked
 Titel: Noia på kix
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: KBH
Indtog et par kix i går, og da de begyndte at virke, blev jeg, som jeg plejer, forvirret. Jeg ryttede op på mit værelse og stressede totalt rundt, hvilket var dejligt. Ligepludselig var det som om stressen tog over. En masse tanker kørte rundt i hovedet på mig (tanker om diverse stressende problemer man nu engang kan ha) Jeg gik i panik og begyndte at få det rigtig dårligt psykisk. Jeg havde "fuck hvad er det jeg har indtaget" følelsen og tanken om at dø af stoffet ramte mig (mit hjerte hamrede sindssygt og mine tanker fløj rundt) Jeg lagde mig ned på min seng, forklarede min ven hvordan jeg havde det og sagde, at han ikke skulle tale til mig det næste stykke tid. Jeg lagde mig til at tænke over tingene og i løbet af et par minutter var panikken væk, men jeg havde det dog stadig ikke godt. Efter et kvarter ramte lykken mig så :D.

Det er første gang jeg har oplevet det her på kix, og jeg ville bare høre hvor mange af jer og hvor tit i oplever det?

Fred ud

Titel:
Junior medlem

Geografisk sted: GOA
Jeg må ærlig indrømme at den følelse sidder jeg med næsten hver gang det er noget der virker...

Jeg har desværre ikke fundet nogen kur mod det endnu men jeg plejer gerne at vende mig til det og så få et godt trip ud af det:)

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Psy-B skrev:
Jeg må ærlig indrømme at den følelse sidder jeg med næsten hver gang det er noget der virker...

Jeg har desværre ikke fundet nogen kur mod det endnu men jeg plejer gerne at vende mig til det og så få et godt trip ud af det:)

Det lyder ikke som om, du er helt sikker på de stoffer du tager. Husk at være helt tryg omkring hvad du indtager, og om hvordan du eventuelt kan få hjælp, det er altid god HR. :D

Er der nogen der ved om det udelukkende er pga. frygt, stress etc. at man oplever dette, eller om der bare er nogle gange man får det dårligt? En af mine venner sagde nemlig for lang tid siden, at jeg ville komme til at opleve det på et tidspunkt, og at jeg ikke kunne gøre så meget ved det.

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: der hvor det sker...?
jeg vil mene at du skal kende det stof du køber noget bedre.... for mdma i ren form er ikk så farligt igen hvorpå pillerne jo kan indeholde hvad som helst og der opstår din frygt for at skulle dø... første gang jeg tog kix troede jeg at jeg skulle dø da jeg ikke vidste hvad der var i... det skaber en helt anden tryghed når man er sikker på hva det er man indtager imo. :wink:

Titel:
Junior medlem

Geografisk sted: GOA
hmm..lyder som nogle råd der er værd at følge...tak for dem folklens:)

Titel:
Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Bananmonarkiet DK
Jeg har haft bad trip én gang. Det var dog ikke på MDMA, men på svampe.
Allerede inden jeg tog svampene, syntes jeg det var lidt "forkert" at skulle trippe denne aften, på trods af jeg havde forberedt hvad der skulle forberedes!
Ikke desto mindre spiste jeg en ordentlig røvfuld nøgenhat. Virkningen sparkede straks ind, hvorefter jeg kom ind i det klammeste tankeloop, hvor jeg fik overbevist mig selv om jeg var blevet permanent sindssyg - kunne ikke skelne mellem datid, nutid og fremtid. Jeg var mere angst end forvirret!
Den pågældende aften var jeg i tvivl om jeg overhovedet skulle trippe, da jeg følte at der var noget der ville spænde ben for mig - hvilket der også var!
Jeg kan ikke komme med andre forklaringer end den, at underbevidstheden havde prøvet på at "advare" mig om, at jeg allerede havde trippet svampe hver weekend i en måned og det "nok var bedst at slappe lidt af mens legen er god, kammerat".
Før jeg trippede havde min almindelige bevidsthed størst magt, selvom jeg havde på "fornemmelsen", at jeg ikke var 100 % på.
Men så snart dørene blev åbnet, blev den rationelle bevidsthed overtaget af den ufiltrerede underbevidsthed, som allerede havde kommet med "advarsler", inden jeg trippede. Det resulterede så i et grumt, men lærerigt bad trip.

Jeg tror, at fundamentet for et vellykket trip på stærkere psykedelika er en overbevisning om, at netop dette trip er unikt og at man er 100% klar og ikke usikker eller nervøs på nogen måde.
Det kan sikkert også gælde for MDMA til en hvis grad!

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: København SV
Jeg får ofte dårlig mave når jeg tager Amfetamin, kiks/MDMA, Methylone.
Men især på Methylone og MDMA. Det kommer lige 5 min inden at rusen indtræder, så mærker jeg at jeg skal på WC. Som regl er det tynd mave. Men jeg har det kun lige inden rusen indtræder.

Som om min mave ikke bryder sig om stimulanserne.

Måske er min mave også bare følsom. Ofte hvis jeg bliver stresset, eller glæder mig til noget, eller skal skynde sig ud af døren. Nervøs. Så kan jeg mærke at jeg skal på wc.

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Nord for Sahara og Syd for Nordpolen
Det hænder da at jeg føler jeg hører diverse lyde konstant og hele tiden. Kan være rigtig spooky, men også temmelig irriterende hvis det er mens man er på arbejde, hvis man pludselig tror nogle har snakket til en eller bare hørt andre mystiske lyde!

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Jeg havde en lang periode, hvor jeg ikke tænkte videre over tingene, og der var alle mine oplevelser med hash gode. Af forskellige årsager kom jeg så ind i en stime, hvor det var som om der var en masse negative tanker, der ledsagede hashtrippene. Det samme gjorde sig også gældende på mit første svampetrip.

Det var som om jeg var kommet ind i en dårlig vane med at gå ind af døren med de negative tanker. Da dette gik op for mig, så fik jeg den tanke, at stofferne jo netop åbner for forskellige døre. Det afgørende er ikke at stænge døren mod de negative følelser, men nærmere gå ad en anden vej mod de gode, lykkelige og fascinerende tanker.

Det er svært at forklare, men der er simpelthen en art "trick" man kan lave inde i hovedet, som sender én ned af forskellige veje. Når der kommer negative ting op, så har man også en høj grad af valg overfor hvor meget man fastholder disse visioner og løber med dem. Ofte kan de negative tanker "løbe forbi", når man i stedet for at fokusere retter sin opmærksomhed på objekter i omgivelserne.

Der er - på godt og ondt - noget om den der "Be mindful of your thoughts, young Padawan". De negative tanker har en art "signatur", som man kan lære at mærke, og når man kan det, så løber man heller ikke så let uvidende ned af de negative tankers vej.

Her vil jeg også tilslutte mig den teori, at det hjælper af kende sit stof og være 100% afklaret før trippet. Ellers flytter nissen sgu med ind i trippet, og her kan ens i grunden gyldige usikkerhed nemmere udfolde sig som angst. Det er jo ikke som sådan forkert at være bange for det ukendte, men det kan have konsekvenser under trippet.

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: kbh et sted
Det er meget normalt at nogen brugere bliver taget i røven af mdma engang i mellem.

Jeg har selv oplevet det engang på m1. Det der sker er mere eller mindre at man kører sig selv op. Det bedste man kan gøre imod det, er at få noget mere viden om mdma, så man ikke bliver bange, bare fordi det flimre en lille smule.

Site Admin
Brugeravatar

Geografisk sted: Nord for københavn
the-red-pill skrev:
Indtog et par kix i går, og da de begyndte at virke, blev jeg, som jeg plejer, forvirret. Jeg ryttede op på mit værelse og stressede totalt rundt, hvilket var dejligt. Ligepludselig var det som om stressen tog over.

Når jeg læser ovenstående, kommer jeg til at undre mig lidt over at du brugte dit trip til at rytte op i. Hvorfor ryttede du ikke op inden, så du ikke skulle blive stresset over det?
Jeg tror det er godt at gå lidt op i setting, altså hvordan stedet er som du tripper i. F.eks. bruger jeg ofte et par timer inden et trip, med at ryde op, støvsuge, ect. så der er hyggeligt, uden at jeg skal tænke over alt det jeg burde have gjort. Det føles også rart og respektfuldt over for trippet at forberede sig på den måde.

En anden ting er, at du måske kunne have fået noget ud af at tale til din ven om dine tanker. Måske ville du få løst nogle problemer ang. stress på den måde.

Hvordan har du det nu?

Hilsen Fanny

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Fanny skrev:
the-red-pill skrev:
Indtog et par kix i går, og da de begyndte at virke, blev jeg, som jeg plejer, forvirret. Jeg ryttede op på mit værelse og stressede totalt rundt, hvilket var dejligt. Ligepludselig var det som om stressen tog over.

Når jeg læser ovenstående, kommer jeg til at undre mig lidt over at du brugte dit trip til at rytte op i. Hvorfor ryttede du ikke op inden, så du ikke skulle blive stresset over det?
Jeg tror det er godt at gå lidt op i setting, altså hvordan stedet er som du tripper i. F.eks. bruger jeg ofte et par timer inden et trip, med at ryde op, støvsuge, ect. så der er hyggeligt, uden at jeg skal tænke over alt det jeg burde have gjort. Det føles også rart og respektfuldt over for trippet at forberede sig på den måde.

En anden ting er, at du måske kunne have fået noget ud af at tale til din ven om dine tanker. Måske ville du få løst nogle problemer ang. stress på den måde.

Hvordan har du det nu?

Hilsen Fanny

Der var sådan set godt nok ryttet op, men begyndte at sætte ting bedre på plads og sådan, udelukkende fordi jeg ville lave noget konstruktivt. Grunden til at jeg ikke ville tale med min ven var, at jeg skulle ha helt ro for at samle tankerne. Jeg har det godt nu, men for at det ikke skal være løgn fik jeg et virkelig slemt trip dagen efter - dog af en helt helt anden grund (ved det var dumt at tage det to dage i træk og alt det der). Tak fordi du spørger

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Nordsjælland
Hans Nissen skrev:
Det hænder da at jeg føler jeg hører diverse lyde konstant og hele tiden. Kan være rigtig spooky, men også temmelig irriterende hvis det er mens man er på arbejde, hvis man pludselig tror nogle har snakket til en eller bare hørt andre mystiske lyde!

Tager du da MDMA/kix på arbejde? Eller er det noget permanent..? Eller laver du pis..? Det lyder da ret spooky ja..

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Nord for Sahara og Syd for Nordpolen
SpuN- skrev:
Hans Nissen skrev:

Tager du da MDMA/kix på arbejde? Eller er det noget permanent..? Eller laver du pis..? Det lyder da ret spooky ja..

Hehe nej nej, holder det da i weekenderne, ska endelig ik tage sådan noget skidt en hverdag :wink: altså derfor kan de jo stadig godt fucke en lidt op i hverdagen, selvom de er indtaget i weekenden :roll: men det er jo "bare" at lade hver og ta det møg, hehe.. og det går nu meget godt 8) det er også først opstået efter brug alt for ofte..

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Nordsjælland
Hans Nissen skrev:
SpuN- skrev:
Hans Nissen skrev:

Hehe nej nej, holder det da i weekenderne, ska endelig ik tage sådan noget skidt en hverdag :wink: altså derfor kan de jo stadig godt fucke en lidt op i hverdagen, selvom de er indtaget i weekenden :roll: men det er jo "bare" at lade hver og ta det møg, hehe.. og det går nu meget godt 8) det er også først opstået efter brug alt for ofte..

Det kunne godt tolkes ud af dit indlæg, at du er begyndt at holde lidt igen, så gider ikke moral-prædike.
Hvis man har været her på psy et stykke tid, har man jo nok også hørt talen et par gange. Men held og lykke med at lade kixen blive i lommen ;)
Vh. SpuN-

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Jeg plejer næsten altid at få lidt nederen på, når jeg tager kix. Der er lige sådan 5-10 minutter, hvor jeg kan være deprimeret og gerne vil ud af trippet. Det bliver så efter de 5-10 minutter erstatet af mega nice følelse.

Titel:
Insane psychedelia user!

vDL -> Det hedder "samvittighed".

Titel:
Medlem

Jeg for nogle gange lidt det samme, som dig. n¨r jeg er på kiks. Det kan ramme når som helst, hvor jeg for det sådan lidt bad trip agtigt hvor jeg er totalt nede i 5-10 min, Det er ofte hvis jeg lige hurtigt kommer til at tænke på nogle af de ting der er sket på det sidste.
Men plejer bare at snakke med en ven om det, også for jeg det godt næsten med det samme igen.

Har også hvor jeg tit for totalt Noia hvis politiet kommer til en fest eller der hvor man er, har det som om de bare vil have fat i mig, og at de kun er kommet for at tage mig med. ved ikke hvorfor :S

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Kbh
the-red-pill skrev:
Indtog et par kix i går, og da de begyndte at virke, blev jeg, som jeg plejer, forvirret. Jeg ryttede op på mit værelse og stressede totalt rundt, hvilket var dejligt. Ligepludselig var det som om stressen tog over. En masse tanker kørte rundt i hovedet på mig (tanker om diverse stressende problemer man nu engang kan ha) Jeg gik i panik og begyndte at få det rigtig dårligt psykisk. Jeg havde "fuck hvad er det jeg har indtaget" følelsen og tanken om at dø af stoffet ramte mig (mit hjerte hamrede sindssygt og mine tanker fløj rundt) Jeg lagde mig ned på min seng, forklarede min ven hvordan jeg havde det og sagde, at han ikke skulle tale til mig det næste stykke tid. Jeg lagde mig til at tænke over tingene og i løbet af et par minutter var panikken væk, men jeg havde det dog stadig ikke godt. Efter et kvarter ramte lykken mig så :D.

Det er første gang jeg har oplevet det her på kix, og jeg ville bare høre hvor mange af jer og hvor tit i oplever det?

Fred ud

Jeg tror det afhænger meget af setting men også hvordan du har det med dig selv inden du tripper. Man kan hurtigt tro at ecstasy er ren glæde og lykke. Men nej trippet kan hurtigt blive bad, hvis man i forvejen ikke var helt gearet til det, stresset eller er under forkerte rammer i trippet.

Husker også selv at have prøvet det på kix. Men der havde det noget at gøre med jeg følte mig fanget på et propfyldt diskotek med en masse høj musik. Da jeg så skulle hjem kiggede alle mennesker meget underligt på mig specielt ved metroen pga. jeg så helt blæst ud som jeg også var.

For mig er det ikke helt til at gennemskue om du snakker om negative tanker eller paranoia..

Ecstasy er kendt for at pille ved serotonin/ dopamin receptorene der er lykke centreret i hjernen. Det er den afgørende faktor, for jeg ikke tager det mere.

Pas på dig selv..

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Jo mere forvirret og rastløs jeg bliver i starten af virkningen, jo højere kommer jeg op. Sådan oplever jeg det i vært falde!

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 20 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]