Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 04 sep 2025 05:18

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 11 indlæg ] 
Forfatter besked
 Titel: Noia-kontrol?
Medlem
Brugeravatar

Jeg har røget hash i ca. et års tid med hvad jeg selv ville betegne som et ret beskedent forbrug, dvs. 1-2 små joints om ugen.

Og det seneste stykke tid har jeg oplevet, at der nogle gange kryper en temlig irriterende noia ind i nogle af mine ryge-sessions. Nærmere forklaret viser det sig ved, at jeg midt under en rus pludselig kommer til at fokusere på et tilfældigt problem/issue i mit liv, og så gør hashen, at jeg ser meget dybere/mere intenst ind i det issue end jeg ville i ædru tilstand.
Hvis jeg ikke lige er i stand til at slippe disse negative tanker igen, vil dette naturligvis lægge en kraftig dæmper på en ellers positiv rus.

Så derfor ville jeg høre, om andre har lignende erfaringer, og om nogle har nogle teknikker til at styre denne type noia under en hashrus, så man ikke kommer ind på denne negative tankebane?

Nogle ville nok side derude og sige, at man bare skal få bragt alle sine problemer/issues i sit liv i orden, så man helt slipper for at kunne komme til at tænke på dén slags, men det er jo desværre lidt nemmere sagt end gjort, og så godt som alle mennesker har jo i større eller mindre grad nogle problemer de går og tumler med.

Silver_Bullet

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: der hvor det sker...?
nu ved jeg jo ikke hvilket problem du sidder inde med... nogle situationer plejer jeg at prøve at se den positive side af sagen og få det bedste ud af det... om hvordan kunne jeg gøre det bedre næste gang osv. og til slut se positivt på hvad jeg har lært af min såkaldte session....???

altså tage problemet og studere det mere eller mindre så du ved hva du kan gøre bedre og så kan du jo se positivt på det, da dit problem mere eller mindre er løst hvis du gør hva du har planlagt....

gir det mening for dig mester..? :wink:

Titel:
Dedikeret medlem

Jeg har haft det samme problem, hvilket er en af grundene til, at jeg næsten ikke ryger mere.
Når jeg så endelig gerne vil ryge, så har jeg fundet ud af, at rusen altid hjælpes i en rigtig fin retning, hvis det foregår udenfor i strålende solskin sammen men gode venner.
Jeg kan rigtig godt lide en god skævert, men når den første time (i mit tilfælde) går med en konstant mild noia, så synes jeg faktisk ikke, det er det værd. Så hellere en sjælden gang imellem, hvor jeg kan være sikker på en god rus.

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Jeg har i denne periode af mit forhold til cannabis (har røget meget hash for 2 år siden men stoppede igen og nu for et halvt år siden gik jeg over til en eller to gange ugenligt at ryge god pot eller skunk kun) næsten hver gang fået "underlige tanker" som var ret ubehagelige og som jeg gerne ville skubbe væk fordi de netop som du siger, gør rusen til noget negativt.

Jeg tillader lige at citere Mckenna vedr. Bad Trips her, får jeg synes det går ind under lidt det samme:

Citat:
What I do is, I just try to sing my way through it. One of the things that happens among European people, is when they feel threatened by being loaded, they just assume the fetal position, and their theory is, "If I can live through it, it will be alright. If I can stand it." What you should do is sit up and sing! Just sing! Sing! Sing! Oxygenate your brain, force energy through your body. Then everything will rearrange itself. I think when people have bad trips it often means they're not breathing enough.
If you use psychedelics I can assure you will leave the broad swift stream of mundane thinking but what I can't give you in return, is that I can't guarantee you that it will be fun. You know, The Rolling Stones had that wonderful line: "you don't get what you wan't, you get what you need." This stuff is ruthless and if there's something that you're trying not to look at, it's gonna get you for sure! But most people say that you learn more from the bad trips, than from the good ones. The good ones are ecstatic and connect you up to nature and other people, the bad ones show you your limitations and your thought errors and that sort of thing. It's not an easy road to hoe and that's why I think there's a little social confusion about it.

Jeg har også erfaret at man enten skal undlade at ryge den dag hvis man kan mærke at der ligger noget negativt og lurer i underbevidstheden eller man kan se om man kan lokalisere problemet, hvis det nu bare er en ubehagelig samtale i banken eller med kæresten osv der skal overståes, kan man få det ud af verden før man ryger eller man kan ryge og så face it.

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Århus ;)
altså jeg synes personligt jeg godt kan forklare mig selv, at det bare er mit hoved der fucked med mig. og at det bare er fordi jeg er alt for skæv at mine tanker spiller mig et puds. det er nogle gange nogle meget gode battles between sane and insane der kan være igang oppe i mit hoved, men det plejer som regl at gå godt i den lange ende :)

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Jeg kender den godt, prøv bare at ryg lidt mindre så hvis du vil have en mere kontrolleret effekt. That should do it.

Kender godt noia, var halvskæv på arbejde i dag. Arbejder på en blomsterauktion hvor jeg kører vogne med blomster frem som folk kan byde på og så var jeg ikke så god til at køre med vognene og så troede jeg folk råbte: "Stop!", "Nej!" og "Se!" af mig men så fandt jeg ud af at det bare var fordi de bød på blomsterne: "Tolv!", "Tre!", "Ti!" osv. :oops:

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Tannhäuser Gate
Jeg har også oplevet det med at problemer/issues(ikke den med KoRn) kom op dengang jeg røg meget, men fnadt hurtigt ud af at det var mere givende at bruge rusen til at kigge nærmere på årsagen til den opståede noia. Det synes jeg cannabis er helt fantastisk til, da det tillader en at se tingene fra vinkler man normalt ikke ser. Brug cannabis'en som det det er: et mildt psykedelika, med alle de aspekter det nu indeholder. Tro mig, du vil hellere konfrontere dine problemer påvirket af en joint end 600mg meskalin!

Senest rettet af Nomad 15 jun 2007 00:00, rettet i alt 1 gang.

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Hippieville Freakston Downtown. Earth
Jeg har røget cannabis i mange år. Med nogle meget spredte små-pauser.

Jeg oplevet kun noia hvis jeg ikke har røget i 14 dage og så ryger noget godt tjald/skunk. Så har jeg lige noia på i ½ time og tusindvis af tanker.

Min noia kan også komme hvis jeg ryger for tit, så får jeg noia på over ingenting, men har vænnet mig til det og kan skubbe noia'en væk.

Men jeg vil jo ikke mene, man skal indtage nogle former for rusmidler, hvis man har nogle problemer i sit liv. Selvfølgelig har vi alle små-problemer, men bagateller burde ikke kunne starte en noia. MIt råd vil være:

Lad være med at ryge fed indtil du har løst dine problemer! Alle problemer er starten på en løsning og det er den man skal finde, inden man påvirker sig.

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Schizophreniak skrev:

Men jeg vil jo ikke mene, man skal indtage nogle former for rusmidler, hvis man har nogle problemer i sit liv. Selvfølgelig har vi alle små-problemer, men bagateller burde ikke kunne starte en noia. MIt råd vil være:

Lad være med at ryge fed indtil du har løst dine problemer! Alle problemer er starten på en løsning og det er den man skal finde, inden man påvirker sig.

Jo, men det er jo som jeg skrev tidligere lidt nemmere sagt end gjort.

Opdigtet eksempel: Lad os sige en person har været ude for et alvorligt trafikuheld med den konsekvens at han/hun var nødsaget til at få amputeret et par af fingrene på sin venstre hånd og leve med dette resten af livet.
Dette kan man jo sagtens have fundet sig mere eller mindre til rette med at skulle leve med når man er ædru, men under en cannabis-rus begynder noiaen måske at se så dybt ind i det issue at man faktisk opdager, at man måske har fortrængt at man er ret ked af at man har mistet sine fingre, og på den måde kan de negative tankebaner opstå.

Bare et eksempel på et problem, der kan give noia under en hashrus, og som ikke lige kan "løses".

Silver_Bullet

Titel:
Dedikeret medlem

Den eneste metode jeg bruger (nok også kun mig), hedder "udnyd din skævert". Så snart problemet kommer ind og vende, så tænk: "Jeg er så skæv at jeg alligevel ikke kan huske hvad det var jeg skulle huske? husker jeg det?" og så bare find et nyt emne at tænke på. Efter den sætning vil du have ret svært ved at finde tråden igen, udover hvis det self er et STORT problem.

Men jeg bruger gerne den metode hvis jeg tænker tanker der trykker mig ned!

Titel:
Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Geografisk sted: jydelandet
Søren Putte, du er ikke den eneste...

Tror det ville hjælpe en del at ryge mindre og efter en pause at starte blidt op igen...

Ellers... tænk positivt. hver gang den vender sig til noget negativt, så find et nyt emne. ingen grund til at blive hængende hvor der bare er lorte-tanker.
er det helt umuligt, så tænk på noget totalt latterligt ligegyldigt, så finder din hjerne selv en måde at underholde sig på før eller siden...

BTW, aner ikk hvordan man stabler en afstemning på benene, men kunne egentlig være interessant at se hvem der får noia og øv-tanker i forhold til hvordan de normalt er af sind. altså kolerisk, sangvinsk, flegmatisk eller melankolsk.
kunne forestille mig at en del af dem med tendens til nedern tanker var melankolikere.

er selv kolerisk og lidt sangvinsk... :)

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 11 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]