Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 04 sep 2025 05:24

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 16 indlæg ] 
Forfatter besked
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: København SV
Efter et høj forbrug af amfetamin, og andre stimulanser.

Men nu her hvor jeg er stoppet med at tage det. Jeg føler mig utrolig træt, gider ikke at lave det store. Vil faktisk bare gerne sidde hjemme ved pc'en eller fjernsynet og bare stene. Jeg føler at min virkelighedfornemmelse er ved at forsvinde?

Hvis jeg er alene og sidder og tænker. Føler jeg det hele bliver underligt. Alle ting er ikke som de er før. Når jeg ser på ting i hjemmet som jeg har set på mange gane om dagen i flere år. Det er som om de virker anderledes. Tingene virker større eller bare anderledes.

Mit "synspunkt" fra mit hoved. Altså på måden jeg ser ting. Det føles som om mine øjne sidder 10 cm lavere, og 5 cm mere fremme end normalt.

Jeg savner at have den "rigtige" virkelighedsfornemmelse. Savner at stå op, og vide at det jeg lever i er virkeligt.

Kommer min virkelighedsfornemmelse igen? Eller skal jeg lære at leve med det som det nu er? Eller kunne det være en let form for speedpsykose?

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: I geometriens hule, uha uha!
Hvor lang tid siden er det, du sidst brugte amfetamin? Og i hvor lang tid i træk var det?

Hvis det er fornyligt, så vil jeg tro, at det går over. Havde lignende oplevelse på sidste års festival, dog med en kanon paranoia. Jeg sad i mit telt 8 timer i træk, og bare sad og lyttede, fordi jeg var overbevist om, at alle sad og bagtalte mig. Jeg kunne høre stemmerne, men hvis jeg prøvede at fokusere på stemmerne, så var det bare utydeligt. Det var meget skræmt, og nederen over den oplevelse. Men pointen ved historien er, at det varede hele festivalen + yderligere en uge til halvanden før det forsvandt helt.

Jeg sov godt igennem, spiste godt og forholdte mig i ro, efter festivallen, hvis det altså er til nogen brug.

Håber du får det bedre.

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Tannhäuser Gate
Det lyder godt nok ubehageligt, det du er ude i der, men mon ikke det er fordi du nu oplever virkeligheden 'virkeligt' igen? Altså uden at være påvirket af noget.
Der er jo en vis vis virkelighedsforvrængning forbundet med stoffer og hvis man er næsten konstant påvirket glemmer man lidt hvordan tingene er uden sit foretrukne stof.
Da jeg røg meget hash(ved godt det ikke er det samme, men 'go with it') kunne jeg leve mig helt vildt ind i film jeg så, og kunne ikke forestille mig at det samme kunne være muligt uden at være påvirket. Da jeg så stoppede tog det også lidt tid, hverdagen så anderledes ud, men det gik over og snart havde jeg ingen problemer med at opnå samme indlevelse i forskellige oplevelser. Alting blev hen ad vejen mere intenst og virkeligt.
Jeg tror umiddelbart ikke det er en psykose du bøvler med, men 'bare' virkeligheden der presser sig på.
Giv det tid, så tror jeg bestemt at det går over, men du må meget gerne holde os opdaterede på din situation.
Håber du får det bedre snart.

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Jeg har taget amfetamin en 3-5 gange om ugen, over en 3-4 måneders periode.

Det er 2 måneder siden at jeg har taget ecstasy, og på 3 måneder har jeg taget amfetamin et par gange. Det samme med kokain.

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Prøv at holde dig helt fra det og andre stoffer i en længere periode, gerne 6mdr+. Det vil nok gøre dig godt.
Du skulle gerne være blevet 'normal'(forstå mig ret) lang tid inden, men din hjerne og krop har brug for en pause.

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

DeHades skrev:
Prøv at holde dig helt fra det og andre stoffer i en længere periode, gerne 6mdr+. Det vil nok gøre dig godt.
Du skulle gerne være blevet 'normal'(forstå mig ret) lang tid inden, men din hjerne og krop har brug for en pause.

Ja. Hjernen har bestemt brug for pause. Ingen tvilv om det.

Jeg tager intet til dagligt. Ryger hverken hash eller drikker tildaglig. Dog kan jeg finde på at snuppe lidt efedrin, da jeg synes det fjerner lidt af trangen lidt amfetaminen. Plus det gør mig lidt gladere og friskere.

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Læg også efedrinen på hylden med det samme.
Brug lidt tid på at tænke hvilke ting du kan beskæftige dig med når trangen til amfetamin er værst. Du har måske haft en hobby engang som du kunne genoptage. Sport, venner, familie, alle disse ting er gode når man skal have tankerne væk.
Køb eventuelt noget udrensende the fra en helseshop, det kan hjælpe dig med at få renset ud i dit system og øge dit velvære.
Du har reelt bare skiftet misbrug af amfetamin ud med misbrug af efedrin. Ordet misbrug lyder hårdt om det du fortæller om efedrinen, men det er jo reelt et misbrug, når du har brug for at tage det, så, for din egen skyld, stop det med det samme.
Og hvis dit humør lider et knæk, så vil jeg anbefale at du, som tidligere nævnt, bruger tid med nogle venner, men det skal være nogle der er tæt på dig og accepterer dig i alle henseender, for så kan du forklare dem at dit humør er på et levpunkt, og så vil de (forhåbentligt) forstå og tage hensyn til dette.

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Du har ret.

Jeg tager også kun efedrinen når trangen og lysten bliver for "stor". Grunden til at jeg bruger efedrinen er at den er ikke lige så hård for kroppen og psyken har det også bedre. Og det er da bedre at jeg tager lidt efedrin end at begynde på amfetaminen igen.

Men som du siger, det er dumt at begynde på noget "nyt" når man er ved at slutte det af, med det andet.

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

100mg efedrin én gang om ugen er helt bedre end 1g amfetamin 4 gange om ugen, jeg siger det mest for at gøre mit for at forhindre det liiige bliver til to gange om, tre gange osv., for så er du ikke bedre stillet end da du besluttede dig for at holde op med amfetaminen.
Så, plz, hold nøje øje med di forbrug af efedrinen.

Titel:
Junior medlem

Geografisk sted: På vej tilbage til jorden
Sådan havde jeg det også da jeg stoppede... nogle gange var farver mere intense..og nogle gange var det hele bare mere intenst, hvilket er det bedte ord jeg lige ummidelbart kan forklare det...det er meget svært at forklare nemlig...
min ihvertfald, i mit tilfælde var det starten på min HPPD..
Det er en mulighed at det også er starten for dig..
men kan også sagtens være en million andre ting..måske bare din hjerne der er ved at blive normal igen..

hvis du vil læse om hppd på nettet, skal du lige distancere dig fra andres oplevelser med "tilstanden"..det er storset kun dem der har det slet der skriver på de forskellige siden...mig..jeg har det fint med det..ikke perfekt..men fint...og det er helt fint for mig langt det meste af tiden

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Neogen
SSMA skrev:
hvis du vil læse om hppd på nettet, skal du lige distancere dig fra andres oplevelser med "tilstanden"..det er storset kun dem der har det slet der skriver på de forskellige siden...mig..jeg har det fint med det..ikke perfekt..men fint...og det er helt fint for mig langt det meste af tiden

Har du fået permanent HPPD?

Titel:
Junior medlem

Geografisk sted: På vej tilbage til jorden
ja..det kan man nok godt sige...det har ihvertfald været der over et år efterhånden

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Jeg tror det er din krop der skal lade op, simpelthen. Du skal huske at den energi du får ved stimulanser som amfetamin og MDMA er falsk energi, det giver ikke kroppen et valg om at være i gang eller at slappe af, det tvinger kroppen i gang. Det kan være fint til enkelte lejligheder og jeg nyder gerne selv en rus af stimulerende karakter, man skal dog altid have i mente at den energi man får til låns skal leveres tilbage.
Når du nu har gjort brug af amfetamin flere gange ugentligt (og for lidt søvn, kan jeg vel gætte mig til? :wink:) så har din krop ikke fået lov at være i hvilefasen og det er det den nu beder dig om at lade den gøre. Spis sundt, drop stimulanserne i en periode (måneder) og kom ordentlig tid i seng, så skal du nok få din livsmagi tilbage.

Tanker herfra, jeg håber du får det bedre.

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

child_of_gaia skrev:
Jeg tror det er din krop der skal lade op, simpelthen. Du skal huske at den energi du får ved stimulanser som amfetamin og MDMA er falsk energi, det giver ikke kroppen et valg om at være i gang eller at slappe af, det tvinger kroppen i gang. Det kan være fint til enkelte lejligheder og jeg nyder gerne selv en rus af stimulerende karakter, man skal dog altid have i mente at den energi man får til låns skal leveres tilbage.
Når du nu har gjort brug af amfetamin flere gange ugentligt (og for lidt søvn, kan jeg vel gætte mig til? :wink:) så har din krop ikke fået lov at være i hvilefasen og det er det den nu beder dig om at lade den gøre. Spis sundt, drop stimulanserne i en periode (måneder) og kom ordentlig tid i seng, så skal du nok få din livsmagi tilbage.

Tanker herfra, jeg håber du får det bedre.

Ja, kan også mærke kroppen er træt. Nok også fordi i den periode arbejder jeg gerne mellem 40-60 timer om ugen. Plus alt for lidt søvn. Men som sagt, jeg lytter til min krop nu, og det går fremad. Det går ikke så hurtig men jeg kan mærke det kommer.

Det med at komme tidligt i seng. Det har altid været et problem. For lidt søvn i en periode gør hvertfald også kroppen træt, og man bliver forvirret.

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Her i fredags, spise jeg lidt methylone. Aftenen var virkelig god. Og methylonen har virkelig hjulpet rent psykisk.

Men jeg vil så sige at her lørdag og idag/søndag, har jeg haft det rigtig godt. Min virkelighedsfornemmelse virker "ægte" nu.
Som om methylonen har givet mig et humør løft, og meget af min virkelighedsfornemmelse tilbage.

Synes bare det virker underligt, at methylonen har givet mig sådan et humør løft de sidste par dage.

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

FlæmMing skrev:
Jeg har taget amfetamin en 3-5 gange om ugen, over en 3-4 måneders periode.

Det er 2 måneder siden at jeg har taget ecstasy, og på 3 måneder har jeg taget amfetamin et par gange. Det samme med kokain.

Deeet er ik videre smart :shock:

Prøv at foretag dig nogen sunde rutiner. Dyrk motion, sov godt, spis godt og vær social. Kroppen skal vænne sig til at danne de stoffer der kunstigt er blevet fremstillet, hvis det giver mening.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 16 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]