Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 06 maj 2025 16:05

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 35 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2
Forfatter besked
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: På sølvfadet med flag i
Citat:
Jamen førhen vil jeg godt indrømme det var hver eller hver anden weekenden.. Altså jeg fik heller ikke lykke til sidst blev bare fucked..pga der ikke var mere serotonin i hjernen.. Det var også syrekiks mdma rimelig blandet.

Hvad tror du benzodiazepiner er lavet for? At skjule angsten i noget tid.. Det eneste jeg ber om, er jo bare et trip en gang imellem på MDMA, fordi jeg virkelig bare synes det er det mest fanstastiske stof. Og jeg savner så meget den følese, at jeg ville give afkald på næsten alt andet.

Hey hey rolig.. EN blå dame f.eks.. dem tog vi mange af.. Har en meget opkvikkende virkning og dine sanser skærpes helt vildt. Det kan sammenlignes med en bane amf, bare lidt bedre. Vi snakker altså ikke om 10-20 kiks der bliver kørt på. eller ren mdma i store doser.

Ja benzoer bruges til at dæmpe angst, men der er ingen grund til selv at placere sig i den situation, hvis man kan undgå det, da jeg personligt ikke ville synes det var prisen værd.
Du får jo ikke noget ud af det, hvis du bare får angst og derefter skal dæmpe det med benzoer?

Du bestemmer selvfølgelig selv, vi råder dig bare så godt vi kan. umiddelbart lyder det bare ikke somom du får en god oplevelse ud af det, men så må du jo selv prøve dig frem.
Men hvis du finder en måde at fjerne angsten, kunne det så ikke nemt blive en dårlig undskyldning for at misbruge igen?

Medlem

Lorten skrev:
Citat:
Jamen førhen vil jeg godt indrømme det var hver eller hver anden weekenden.. Altså jeg fik heller ikke lykke til sidst blev bare fucked..pga der ikke var mere serotonin i hjernen.. Det var også syrekiks mdma rimelig blandet.

Hvad tror du benzodiazepiner er lavet for? At skjule angsten i noget tid.. Det eneste jeg ber om, er jo bare et trip en gang imellem på MDMA, fordi jeg virkelig bare synes det er det mest fanstastiske stof. Og jeg savner så meget den følese, at jeg ville give afkald på næsten alt andet.

Hey hey rolig.. EN blå dame f.eks.. dem tog vi mange af.. Har en meget opkvikkende virkning og dine sanser skærpes helt vildt. Det kan sammenlignes med en bane amf, bare lidt bedre. Vi snakker altså ikke om 10-20 kiks der bliver kørt på. eller ren mdma i store doser.

Ja benzoer bruges til at dæmpe angst, men der er ingen grund til selv at placere sig i den situation, hvis man kan undgå det, da jeg personligt ikke ville synes det var prisen værd.
Du får jo ikke noget ud af det, hvis du bare får angst og derefter skal dæmpe det med benzoer?

Du bestemmer selvfølgelig selv, vi råder dig bare så godt vi kan. umiddelbart lyder det bare ikke somom du får en god oplevelse ud af det, men så må du jo selv prøve dig frem.
Men hvis du finder en måde at fjerne angsten, kunne det så ikke nemt blive en dårlig undskyldning for at misbruge igen?

Du siger måske noget der. Men jeg ret standhaftig i ikke og tage ret meget af gangen, og holde mig til bestemte doser..( benzoer)..

Dvs i forslår jeg får noget nyt medicin.. får fjernet min angst fuldstændig.. og så prøver igen?

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Hippieville Freakston Downtown. Earth
altså for at fjerne din angst helt, skal du jo også ændre din livsstil - piller hjælper dig kun i processen - de kurere dig ikke - IMO.

Medlem

Extreme skrev:
Lorten skrev:
Citat:

Du siger måske noget der. Men jeg ret standhaftig i ikke og tage ret meget af gangen, og holde mig til bestemte doser..( benzoer)..

Dvs i forslår jeg får noget nyt medicin.. får fjernet min angst fuldstændig.. og så prøver igen?

Vil jeg så påstå at du har fuldstændig uret i.. havde angst anfald og angtlyn i min krop.. Og MEGET forværrede symptomer.. det blev værre og værre... Lykkepillen hjalp meget på det.. og får solian nu som jeg tager engang imellem.. Ved ikke rigtig om det hjælper mig lidt.. måske på stressen..

Jeg kan så sige at jeg tog to valium imorges og har taget lidt amfetamin her i aften.. har faktisk gået okay.. :)

Junior medlem
Brugeravatar

Hvorfor søge råd herinde, hvis du slet ikke tager dem til dig?

Folk råder dig til at ligge stofferne på hylden i et stykke tid - især amfetaminen, men alligevel bliver du ved..

Medlem

Extreme skrev:
Extreme skrev:
Lorten skrev:
Citat:

Vil jeg så påstå at du har fuldstændig uret i.. havde angst anfald og angtlyn i min krop.. Og MEGET forværrede symptomer.. det blev værre og værre... Lykkepillen hjalp meget på det.. og får solian nu som jeg tager engang imellem.. Ved ikke rigtig om det hjælper mig lidt.. måske på stressen..

Jeg kan så sige at jeg tog to valium imorges og har taget lidt amfetamin her i aften.. har faktisk gået okay.. :)

Jeg har ikke skrevet at jeg ville ud af mine stoffer, og ville finde en anden løsning.. Men jeg har skrevet om i vil hjælpe mig med at finde et præperat jeg kan tage sammen med stofferne, når det nu en sjællendt gang sker, som dulmer mine angstsymptomer.

Medlem

Men jeg kan godt se, kan det ikke lade sig gøre. Må jeg blive ordentlig rask ført, og så prøve igen.. ALtså jeg har ikke taget ret mange stoffer i mit liv.. Vi snakker (50-100 gram amfetamin) 100 knalder ca over 1-2 år..

Jeg elsker den psychedeliske verden, og jeg vil bare ikke give og og indse, at det er slut for mig med de ting jeg elsker allermest..

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: !!!
Hvis du elsker fodbold og brækker benet, spiller du så videre velvidende at det kan gå så grueligt galt, at du aldrig kommer til at spille fodbold? Eller vælger du at holde en pause, til dit ben kan klare det igen?

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Hippieville Freakston Downtown. Earth
spiffeh skrev:
Hvis du elsker fodbold og brækker benet, spiller du så videre velvidende at det kan gå så grueligt galt, at du aldrig kommer til at spille fodbold? Eller vælger du at holde en pause, til dit ben kan klare det igen?

Fed måde at sætte det op på, jeg havde givet op.
Men enhver vil jo vælge at stoppe og vente - samme grund til man holder pauser i at træne, for ikke at smadre led osv. Og så var det lige inspiration til det næste. Tak Spiffeh.

Selv jeg, den store overdoseringsnarkobums, holder lange pauser fra stoffer - hvor jeg kun ryger hash og nogle gange overhovedet ikke påvirker mig - ellers var jeg da aldrig blevet 29 med alt det lort jeg efterhånden har smidt indenbords - har også siddet med hovedet i hænderne og været bange for alt - der kun 1 ting at gøre - vente på du rammer baseline og kæmpe imod dine lyster - trust me - i 3-4 måneder efter en 6 måneders binge - der kæmper jeg hver evige eneste dag imod en lyst der siger "DO DRUGS" oveni kommer så den DSB jeg har taget med mig fra binget (DSB=Drug Seeking Behaviour) så samtidig med jeg ikke skal tage stoffer - så flyder jeg nærmest rundt i dem, eller folk omkring mig gør - det skidehårdt fordi de andre hygger sig, men det giver selvværd ad helvede til, hellere det end at knække for en lyst - men hver mand sin indstilling - vil ikke presse en måde at leve på ned over dit hoved - kan kun sige at det du har gang i, ikke ser skide smart ud fra min synsvinkel - har selv været ligeglad nogle gange og har betalt prisen for ikke at vente - alt fra 2 dage til 4-5 uger mere i helvede.. Det ikke det værd for en enkel eller to blæsere trust me, ikke når der der kommer så mange bagefter som bare føles helt rigtige.

PLUR

Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Geografisk sted: DK
"Amisulpride has 'dual dopamine blockade' and a unique therapeutic profile being antipsychotic, at high doses, and disinhibitory, at low doses" (Schoemaker et al, 1997).

"At low doses (< or = 10 mg/kg) amisulpride preferentially blocks presynaptic dopamine autoreceptors that control dopamine synthesis and release in the rat, whereas at higher doses (40-80 mg/kg) postsynaptic dopamine D2 receptor occupancy and antagonism is apparent. It binds selectively with a high affinity for human dopaminergic D2 (Ki = 2.8 nM) and D3 (Ki = 3.2 nM) receptors and is devoid of affinity for D1, D4 and D5 receptor subtypes. It has no affinity for serotonergic alpha-adrenergic, H1 histaminergic or cholinergic receptors. Amisulpride acts preferentially on presynaptic receptors increasing dopaminergic transmission at low doses" (Boyer et al, 1999).

Konklusionen må være, at solian ikke skal kombineres med stoffer der øger udskillelsen, hæmmer nedbrydningen og/eller genoptagelsen af dopamin.

Du skriver dog, at du kun tager solian engang imellem. Lader du være med at tage solian i flere dage, burde du kunne tage centralstimulerende stoffer uden problemer med interaktion. Du har så problemet med angst. Hvis du absolut vil tage centralstimulerende kan du evt. kombinere med en mild dosis benzodiazepin, det burde tage din angst med et minimum af risiko.

Det mindst farlige (HR) råd er selvfølgelig at lade være, det næste er at gøre som jeg har beskrevet ovenfor. Når det er sagt, så mener jeg du bør holde dig fra det. Jeg har engang haft det på samme måde og kombinerede derfor amf. med benzoer. Det var fedt at kunne tage centralstimulerende igen, men nedturen er et helvede og du ender forhåbentlig, hvor jeg gjorde, med fuldstændig at droppe centralstimulerende midler. Spørgsmålet vil derfor (sandsynligvis) bare være, hvor langt du vil køre dig selv ud, før du alligevel tager beslutningen. Jo længere du kører den ud, jo værre vil de psykiske konsekvenser med stor sandsynlighed blive.

Most of the physical world is unseen.

In our memories
Brugeravatar

Geografisk sted: København
Hvis du har angst, så lad dog for helvede være med at tage stimulanser før du er rask igen!

Som du selv siger, så kan benzoer kun hæmme angsten i kort tid, så hvis du påvirker dig med amf/mdma samtidigt, så VIL du stadig få en slem nedtur når benzoerne ikke virker mere.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Fuldtidsforvirret på fyn
Tage rådene til dig, Extreme.

Site Admin
Brugeravatar

Geografisk sted: Nord for københavn
Jeg synes din måde at forholde dig til angst på er meget mærkelig. Du siger: jeg har angst, som om det var en forkølelse eller en hovedpine du talte om. Som om det slet ikke har noget med dig at gøre, men at det er en irriterende sygdom, der bare skal symptombehandles, så du kan koncentrerer dig om det DU har lyst til.
Hallo! Din angst er dig selv! Tag dog ansvar for den! Angsten er DIN reaktion på verden, DINE følelser, DIN skam. Du kommer aldrig videre, med mindre du går igennem den og omfavner den modstand du har projekteret ud i verden.
Og lad være med at tro at vi andre ikke har den. Det er angsten som holder egoet oppe, så angsten er alle vegne :wink: Men at behandle den som om den slet ikke har noget med en selv at gøre, det er sku for ignorant.

Hvad jeg mener er: hvis du vil tage stoffer må du deale med din angst. Den er slangen i paradiset, og din fornemmeste livsopgave at forholde dig til.

Hilsen Fanny

Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Geografisk sted: DK
Efter min mening, handler modviljen mod at tage konsekvensen, ofte om det her:

De fleste mennesker lider stille og i hemmelighed og finder hele tiden på historier for at skjule sin egen "gemmen sig" for sig selv og andre. Brydes det ned, trues man på hele sin eksistens. Derfor vælger de fleste løgnen - for ikke at se en tomhed og en afgrund så dyb, at selv Dante ville ha været tom for ord. Vi trues hele tiden af dette sammenbrud og nærmer vi os kommer angsten, fordi vi mærker, at vi ikke lever i overensstemmelse med vores vilje, men i overensstemmelse med illusioner skabt af andre, opretholdt af os selv.

Jeg er enig i, at det er ens eget ansvar. Når det er sagt, så mener jeg ikke ligefrem vi har en kultur der tilskynder processen. Tværtimod. Desværre bliver ordet "ansvar" tit misbrugt i kvalmende grad med et samfundsbevarende formål, i en overfladisk/vild med dans/pseudo åndelig kultur og en i bund og grund materialistisk og overfladisk psykologi, hvis formål det er, at bevare status quo. Det kan derfor svært overhovedet at finde ind til det egentlige ansvar.

Jeg skriver det for lige at komme af med det (igen), men også som en forklaring på, hvorfor så mange har angst for angsten og har svært ved at konfrontere den. Dem der skal hjælpe gør det i de fleste tilfælde ad helvede til, fordi de selv er forblændede og forstyrrede. Vejen til at leve med angsten og i særlig grad at slippe af med "angsten for angsten", går ikke altid i spænd med samfundets ønske om villige individer. De fleste mennesker er reelt slaver af den kultur, de befinder sig i.

Most of the physical world is unseen.

Site Admin
Brugeravatar

Geografisk sted: Nord for københavn
Jeg er fuldstændig enig, arpheus.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 35 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]