Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 06 maj 2025 15:59

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 6 indlæg ] 
Forfatter besked
Medlem

Jeg har fået nogle lykke piller mod en "deprission" selvom jeg ikke virker ret deprimeret, men har et andet problem , kan ikke mærke mine føelser..

Kan man sagtens ryge en fed ?

og kan man godt drik sig helt væk?

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Helt væk
Hvad er du blevet diagnoseret med? Præcist hvilke medikamenter er det du får?

Det er meget individuelt, nogle kan ikke tåle at ryge cannabis, andre kan sagtens.
En af mine venner er blevet diagnoseret med angst og får cipralex, han kan for eksempel sagtens ryge cannabis i store mængder, men hvis han drikker alkohol bliver han nærmest skizofren og omtaler indimellem sig selv i 3. person.

Medlem

DE hedder Citalopram alternova :)

behøver ikk ryge bar jeg ka drik så er jeg glad :P

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Helt væk
Altså det bedste er helt at holde sig fra rusmidler når du er i behandling med medicin.
Men altså at du drikker lidt engang imellem ser jeg intet i vejen for, medmindre din læge selvfølgelig har angivet andet?
Har ikke kunnet finde noget om nogle interaktioner mellem citalopram og ethanol, så det er jo godt. Men det tilrådes at man drikker lidt til moderat, så lad være med at drikke dig i hegnet :)

Site Admin
Brugeravatar

Geografisk sted: Nord for københavn
Hej Amphia. Har du lyst til at fortælle lidt om hvad din "depression" går ud på? (du sætter den selv i anførselstegn, hvilket vel betyder at du er uenig med lægen?). Hvis du ikke selv mener at du er deprimeret, men blot tager dem, fordi din læge siger du skal, burde du måske holde op med at tage dem, og begynde at gøre noget ved det, som er det virkelige problem, - forstår du? Jeg ved ikke hvor gammel du er, vil gætte på at du bor hjemme endnu, men det virker som om du bare har opgivet at blive hørt, og nu gør hvad de voksne ber dig om.

Citat:
og kan man godt drik sig helt væk?

Hvorfor vil du godt drikke dig helt væk? Er der noget du gerne vil væk fra?

Jeg spørger for at nå ind til de følelser du skriver du ikke kan mærke :wink:

Hilsen Fanny

Junior medlem

Hej. Jeg tog selv præcis den samme medicin, imod angst og depression. Jeg havde ingen problemer med mit daglige hashforbrug, men da jeg begyndte at drikke, gik det tit galt.Jeg fik blackouts, hvor jeg faktisk ikke aner hvad jeg har lavet i flere timer, hver gang. Og jeg synes det er lidt sjovt, da jeg ALTID kan huske hvad jeg laver, ligemeget hvor stiv jeg er. Jeg må indrømme jeg blev lidt skræmt over det, men det er jo selvfølgelig helt foskelligt fra person til person.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 6 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]