Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 06 maj 2025 11:47

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 4 indlæg ] 
Forfatter besked
 Titel: hashpsykose
Junior medlem

Hej!
Jeg søger folk, der som jeg selv har haft en længerevarig hashpsykose, eller som har erfaring med folk omkring dem der har haft en hashpsykose. Jeg vil gerne høre fra jer om hvordan i oplevede hashpsykosen, hvor lang den var, hvilken behandling i har fået, hvis i har fået noget. hvordan i efterfølgende har klaret jer, om i stadig ryger osv. jeg søger jer for at se om jeg måske kan lære noget af jeres måde at håndtere en psykose på, fordi jeg selv har brugt det sidste år på at komme mig nogenlunde. jeg har det stadig lidt svært, ikke med hashrygningen, men med at få styr på mit nok så udsatte lille skræmte hovede. jeg har levet med en efterfølgende depression, jeg langt om længe er ved at være ude af, selvom jeg stadig er på en lille dosis anti depressiv. min egen hashpsykose, varede i omkring 2 måneder, med konstante vrangforestillinger, voldsomme sanseforstyrrelser, haluccinationer, mani, agressivitet og angst . jeg har været indlagt på psykiatrisk lukket afdeling og været i behanding med antipsykotisk medicin, af forskellig art. jeg har stadig lidt stress symptomer og en smule uro, samt koncentrationsbesvær, men også det går meget bedre, og jeg er startet i skole igen. men alt i alt et år, i hvad jeg vil kalde ude af balance.
håber at høre fra jer, da det er svært at finde særlig meget på nettet, om hashpsykoser.
en psykose er jo altid en individuel oplevelser, og aldrig ens, men måske der alligevel er nogle ligheder eller nogle gode måder at komme sig igen.
jeg har ikke røget i et år og har ikke tænkt mig at starte igen, da jeg uden tvivl ikke kan tåle det.
det skal siges jeg havde røget mere eller mindre i 4 år inden psykosen
kærlig hilsen
Emme :|

Junior medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Nede ved søen, for at kysse frøer
Hej Emme det lyder som en hård omgang ihvertfald er ked af at høre om din oplevelse. Jeg har selv lidt anlæg for det, ved at min ene bror og min far, begge ikke længere kan tåle at ryge, da de bliver paranoide i ekstrem grad, eller gjorde ihvertfald dengang de hver især røg. De troede folk sad og talte om dem konstant, troede de blev forfulgt på gaden osv. Det lyder bare som almindelig paranoia men de havde det bare i svær grad. Det varede kun omkring 2 uger for dem begge. Dog kom min fars tilfælde lige efter et LSD trip som ikke var gået efter hensigten. Han har drukket lige siden har at dulme det siger han, kan jo ikke mærke hvordan han har det inden i, det er kun ham selv der kan det. Men har røget med ham her som så er 20-30 år senere og han kan da godt suge et par gange, men han er ikke vild med det. Min ene bror ved jeg ikke præcis hvad er sket med, da jeg ikke var så gammel og han ikke vil tale om det, men ihvertfald tilstrækkeligt til at han aldrig har rørt det siden, og det er også ihvertfald 10 år siden. Jeg har selv haft paranoia meget især når jeg skal sove, og har også fået at vide at jeg har brug for at lade være af andre, men mener ikke selv jeg har nogen psykose, tror ikke det er noget man vil være i tvivl om, og ihvertfald slet ikke i dit tilfælde, men heller ikke hvis man har det i mild grad. Og tror helt sikkert også det er den bedste løsning for dig ligesom du selv siger det, at tænke "Been there, done that" og komme videre. Men held og lykke med det, det er normalt man kan være lang tid at komme sig over den slags, da det skaber stor utryghed ved ens eget sind. Men hvad der ikke dræber dig, gør dig stærkere, så håber det fortsat går den rigtige vej for dig.

Mvh.

Junior medlem
Brugeravatar

Jeg skal ikke sige hvordan landet ligger da vi alle er forskellige, nogle går i koma over at røre en edderkop mens andre wrestler med krokodiller :roll:

Vi har vel alle haft vores tripz, og medmindre du har været det forkerte sted, så skete der jo trods alt ikke andet end at man bare faldt i søvn...

Jeg har dog svært ved at se hvordan thc kan have den altafgørende faktor, mens man ligger alt andet i ens hverdag bag sig. Det kunne måske være et udestående med en flok farlige typer, der vil have fat i en, økonomiske eller andre personlige problemer og så er det da ingen hemmelighed at en koger intensivere tingene en hel del.

Jeg har selv haft nogle svære ting i livet at tage stilling til og har efterhånden røget i mange år, men jeg har aldrig oplevet konstante vrangforestillinger, voldsomme sanseforstyrrelser, haluccinationer, mani, agressivitet som du nævner, dog helt sikkert angst, hvis man går alene ude på en mark i dyb mørke f.eks. men angst i sig selv er vel et vigtigt redskab at kende om sig selv, da man måske har lettere ved at skildre reel angst, som at have en pistol holdt for hovedet eller angst skabt af tanker i hjernen.

Kroppen er også en sjov ting, jeg havde engang en dårlig aften med en flaske rom, ligesiden får jeg voldsomt følelsen af opkast af lugten af rom, alt andet spiritus ryger ellers ned.

Medmindre man sidder og ryger skunk med mug, glasfiber, crack eller hash med benzin, så kan jeg ikke selv se hvordan en lille joint på 0,20-0,30g, direkte kan fremkalde så voldsomme følelser, medmindre man har nogle psykiske problemer i forvejen, som man nødvendigvis ikke kender til og så er det da helt klart at foretrække overhovedet ikke at ryge thc.

Jeg er ikke læge eller kemiker, men jeg vil mene piller som anti-depressiv påvirker din krop værrere end thc, da det også bare gemmer problemer væk og alligevel ikke er en holdbar løsning i længden. En ting er sikkert dog, man kan ikke løbe eller gemme sig fra sine problemer.

Junior medlem

Hvis du stadigvæk har lyst til at snakke med en der har prøvet en hashpsykose er jeg frisk, jeg har selv haft den vildeste hashpsykose.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 4 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]