Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 06 maj 2025 11:47

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 6 indlæg ] 
Forfatter besked
Junior medlem

Hej Psy!

Sagen er den at jeg har haft et Alkohol misbrug igennem 1 års tid nu, og har endelig indrømmet det over for mig selv, og mine nærmeste, hvilket er et stort skridt for mig.

Jeg er samtidig i gang med at tage kørekort, dette skal der selvfølgelig bruges en lægeerklæring/kørekortattest til.

Jeg har så haft ringet til lægen og aftalt tid til dette, og spurgte om jeg ikke også kunne få snakket om alkohol (bare for at være på den sikre side.)

Det der så sker er at jeg kommer ind til lægen og vi har en lang snak, jeg fortæller om mit alkohol misbrug, og at jeg har taget en kold tyrker. Jeg kommer til at overdrive (meget), hvorfor ved jeg ikke, men tror det har været indbildning og "overdrivelse fremmer forståelse".

Lægen noterer dette straks, og fortæller at jeg ikke skal regne med at se skyggen af kørekort før om ½ år i "behandling" med antabus.

"Fordi det går jo ikke med en misbruger, der falder i og sætter andres liv i fare."

Konsekvenserne for mig ved at skulle vente er følgende:

1. muligvis tage antabus i et ½ år hvilket jeg hverken ønsker eller har brug for.
2. Aflyse sommerferien, hvor jeg stod for transport.
3. Betale 8000 kr. til kørelæreren for køretimer, som så er spildt.

Hvad i alverden skal jeg gøre?

Har virkelig brug for dette kørekort, og læge tror selvfølgelig ikke på at jeg har overdrevet...

Forsøgte med at sige til ham at jeg var ked af at jeg havde spildt hans tid, men havde siddet og løget ham op i hovedet, for at få opmærksomhed...
Dette vedlagde han dog bare som en note, men det lod ikke til at det holdt. Han stillede dog op, som at jeg nægtede lige så snart, at jeg hørte konsekvenserne.

Og er ret sikker på at det vil forfølge mig, derfor er et lægeskift nok ikke lige løsningen.

Mvh
Dr<s

Medlem
Brugeravatar

Er næsten 100% sikker på at du kan sætte kortet i "bero", men om det først er når du har bestået teoriprøven er jeg ikke helt sikker på...
Jeg ville nok snakke med min kørelærer om det, han/hun ved nok bedst :)

Er der ikke mulighed for at tage den lægeerklæring et andet sted måske?
(selvfølgelig kun hvis du er sikker på du ikke er til fare for andre og kan klare dig uden antabus osv :))

Junior medlem

Man skal bruge en lægeerklæring for at kunne tage sin teoriprøve.
Føler ikke at min kørelærer er en person, jeg vil dele det med.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Du har dummet dig, længere er den ikke. Jeg tvivler på du kan gøre noget som helst, og det er du nok nødt til at acceptere.

Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Away...
Kan man virkelig blive tvunget på "afvænning"/antabus når man ikke har gjort noget strafbart? Synes jeg sgu lyder utroligt...

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: København
Det er vel en ren lægelig vurdering i forhold til kørekortet. Det kunne vel egentlig lige så godt have været, at vedkommende skulle have fået lavet en synstest og have briller før man ville kunne få et kørekort.

Jeg tror desværre heller ikke, at der er meget gøre, andet end at bide i det sure æble.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 6 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]