jo det kan han da, men de kræver at han går på misbrugscenter vil jeg tro, man kan ikek bare komme og sige giv mig penge så jeg kan sidde og cracke i ro.
han kan dog bare søge normal kontant hjælp hvor efter han vil blive sat i aktivering, men som jobmarkedet ser ud nu, får han sikkert 2 uger på straks afklaring og så er han left alone til de kan finde noget kummerligt arbejde til ham.
Jeg vil mene at han skal gå til sin sagsbehandler og enten melde klart ud om hans misbrug og psykiske problemer, eller kun melde om de psykiske, da han højstsandsynligt vil blive sendt på noget lign kofoeds skolen
http://www.kofoedsskole.dk/ (ligger i århus, men findes sikkert lign over hele landet) har en veninde(21år) der gik der, så selv om det ser lidt "crack" ud, er der altså også forholdsvis velfungerende mennesker.
og hun hyggede sig sku, malede, drejede ler, lavede mad osv.
masser af tilbud, og det er med socialt udsatte i fokus, så de har kloge ører vil jeg tro.
men hvis han er helt modløs på livet, må i venner sku lige tage en snak med ham og få ham til at indse det ikke går.
lægen/psykolog er måske også en god start som ikke indebære direkte afvænning, men indledning og stabilitet i første omgang, så han har modet og overskudet til at gå i behandling.