Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 07 maj 2025 08:21

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 9 indlæg ] 
Forfatter besked
 Titel: Medicin
Junior medlem

Hej jeg ved ikke helt hvilket forum jeg skal skrive dette i så prøver dette:)
Jeg har fornygeligt fået diagnosen posttraumatisk stress syndrom med en kraftig personligheds forstyrrelse.

Jeg er for tre uger siden påbegyndt medicin behandling med seoquel 100 mg om dagen og efter at eg har været til kontrol hos lægen sammen med en fra forsvaret som har forstand på denne sydom og jeg fik noget mere medicin som jeg skal tage sammen med min seoquel og det er 50 mg sertralin krka og 50 mg truxal som jeg skal tage tre gange dagligt.
Men så er det at jeg begynder at blive nervøs for godt nok er ptsd ikke livet men efter at have læst lidt om sertralin ved jeg ikke rigtig for syntes jeg bliver noget skræmt over det som bla. er skrevet herinde om det så derfor vil eg høre om der evt. er nogle herinde som kender noget til det for jeg skal starte på mandag med det og er har det bestemt ikke godt med det.

På forhånd tak.

Titel: Re: Medicin
Junior medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Mindblowersclub
Er ked af at høre om din tistand. Har ingen erfaring med det omtalte stof, da det ikke lyder til at have nogen "virkning" på andet end din sygdom. Går ud fra at du har fået det af en læge, han vil kun hjælpe dig.
Hvis jeg må spørge, har du pådraget dig diagnogsen igennem en form for misbrug? Ellers syntes jeg du skulle snakke med lægen om dine tanker omkring det her.
Som en nyder af rusmidler, ville jeg anbefale en smule morfin og en joint fo at stille din frygt for stoffet, men nok ikke i dit tilfælde.
Håber du finder ud af noget

Insane psychedelia user!

Sertralin er nok den af de nævnte medikamenter som jeg ville bekymre mig mindst om.. Svjv er det 'bare' en SSRI - ikke, at de ikke kan have ubehagelige bivirkninger, for det kan de. Men det er vand i forhold til Seroquel, IMO.

Jeg har egentlig ikke så meget at byde ind med. Held og lykke med det hele.

btw AcidYouth. Hvad skulle joints og opiater hjælpe? Folk med ptsd er særligt tilbøjelige til at havne i misbrug. Så jeg synes ærligtalt at dit råd stinker af rådenskab.

Junior medlem

AcidYouth Jeg har fået ptsd efter at have været udsent som soldat.
Jeg tør ikke begynde at tage andre stoffer for at slappe af.

Junior medlem

Fjas Jeg har ikke kunne finde noget om seoquel på nettet så ved ikke så meget om det.
Men det jeg er bange for ved sertralin er bla. selvmords tanker for det er ikke lige noget jeg har lyst til. Truxal Kender jeg heller ikke rigtig noget til og det er kun sertralinen jeg har kunne finde noget om hvad angår selvmord og den slags tanker men der er tilgengæld også meget om det. :(

Medlem
Brugeravatar

http://www.netdoktor.dk/interactive/med ... fo&id=2831 - seoquel
http://www.netdoktor.dk/interactive/med ... nfo&id=725 - Truxal

Junior medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Mindblowersclub
Fjas, jeg sagde også at jeg ikke ville anbefale det i hans tilfælde..

Insane psychedelia user!

http://www.google.dk/search?hl=da&client=firefox-a&hs=KKE&rls=org.mozilla%3Ada%3Aofficial&q=PTSD+and+seroquel&aq=f&aqi=&aql=&oq=&gs_rfai=
Der kommer nu ellers pænt mange hits frem når jeg googler "PTSD and Seroquel".
Jeg synes du skal kigge et par af de hits der kommer igennem.
og selv vurdere hvad du mener. Tag evt en snak med din læge omkring dine bekymring vedrørende medicinen.
Vi er trods alt kun en flok rusmidelinteresserede her på psychedelia.dk, og man må jo gå ud fra at din læge har styr over sit erhverv.

Take care.

Site Admin
Brugeravatar

Geografisk sted: Nord for københavn
Hej Excon609,
Nu handler "Medaljens bagside" jo kun om rusmiddel-relaterede problemer, og altså ikke om alle mulige andre diagnoser, hvor man får ordineret medicin af lægen. Her vil du i værste fald blot få "gode" råd om at tage andre stoffer end dem lægen ordinerer (hrhmm, AcidYouth! Det er dårlig stil at råde folk til morfin og joints når du slet ikke ved om det er en person som bruger rusmidler!).

Anyway, så vil jeg dog anbefale dig, at at få noget terapi i stedet for at spise piller. Piller hjælper dig på ingen måde igennem traumet. De dæmper bare smerten og gør dig ligeglad. Måske giver de dig også ubehagelige bivirkninger.
Som mange gange sagt i dette forum, så er motion, terapi (psykoterapeut, psykolog, eller anden form for terapi du føler dig godt tilpas med), samt at pleje sin sociale side, nogen af de bedste råd der kan gives.

Held og lykke. Jeg håber du finder en vej til at arbejde dig igennem traumet, så du kommer hel og fin ud på den anden side!

Hilsen Fanny

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 9 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]