Det er rigtigt at et image som en "junkie" ikke er særlig godt, men nu er det jo ikke fordi at jeg er helt afskåret for jeg kan godt snakke med dem, men det er svært da meget af det man bare har i hovedet er om hash og jeg måske ikke interessere mig så meget for alt det "drama" som tit er en stor del af teenagelivet. Jeg har bare også den indstilling at andre kan sige så meget de vil, men jeg ved alligevel hvad for nogle færdigheder jeg har og hvad jeg er god til, og det er altså ikke kun at ryge hash.
Jeg er faktisk også rimelig sikker på at min viden omkring en masse har gjordt at jeg er begyndt at ryge hash. Vil mene at når jeg høre på andre drenge fra min klasse, så ved de ikke særlig meget om historie, politik osv. Og selvom jeg måske har pjækket halvdelen af tiden eller mere, så er jeg stadig over niveau i mange af fagene hvis jeg tager mig sammen, og det vil så sige bedre end mange af de andre. (Blev gjordt meget "mig" agtigt, men slet ikke sådan ment, ville bare have folk skulle forstå at jeg ikke var så dum)
Godz - jeg er enig med dig i at det nok ville være godt at starte til en aktivitet og det vil også være et nytårsfortsæt. Problemet for mig i lang tid har bare været at gøre noget ud af de tanker, jeg tror bare måske jeg lige skal skubbes en enkelt gang eller to og så formår jeg måske at komme igang.
halalhippe - Jeg er også meget opsat på at udvikle mit sprog, især dansk og engelsk som du siger

og det kunne jo med rette gøres ved at læse nogle bøger om nogle af de emner jeg interessere mig for. 2 fluer med et smæk!
Wuschhead - mange tak for de positive ord

Jeg tror under alle omstændigheder ikke jeg ligger hashen helt på hylden, men det skal bare ikke være i hverdagen.
Odden - hehe jeg er glad bare nogle skriver et eller andet. Men dit svar hjalp rigtig meget, og det med musikken tror jeg også er noget jeg bare skal øve mig i at sætte mig helt ind i, i en sober tilstand, selvom det bliver gjordt automatisk for en når man har røget en lille pind.
Mange tak til jer alle, det hjælper rigtigt meget at man kan få hjælp af andre, og især dem der har prøvet nogle af de samme ting.
Det jeg vil gøre nu er at jeg vil holde det til omkring 2 joints om måneden, da det ikke burde gøre den store skade (man skal jo heller ikke slippe alt bare fordi det er farligt)
Så vil jeg prøve at fokusere på at få pulsen op at køre så endorfinerne kan komme igang og gøre deres job. Selvfølelig også prøve at passe min skole så meget som muligt, og prøve at ødelægge tankerne inde i mig selv men ikke bare lade som om de ikke er der, for så tror jeg aldrig at man kommer af med dem.
Det med at komme af med den sociale angst (i den grad jeg nu har det) tror jeg bliver lidt svært at komme af med, der er nogle personer som jeg ikke har nogle problemer at være sammen med, men tit når det er fremmede er det sku svært at komme ud til det arrangement hvor der nu er en masse man ikke kender, men sådan har mange det jo

Rappen er også noget jeg vil gå videre med, og så især det med at udvikle mit sprog som jeg har tænkt mig at gøre via skolen men især også bøger!
Jeg håber på at det hele lykkes, eller ihvertfald bare nogle af tingene.
Tak!