Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 06 maj 2025 11:49

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 25 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2
Forfatter besked
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Honey skrev:
Tias skrev:
En del af at bruge sitet her, er nu engang at folk ikke kun giver dig de hårde fakta på det stof du spørger ind til, men også at de kritiserer valget af stof og giver relevante informationer og forslag. Du kan ikke bare gå ud fra at folk gør det for at være nogle idioter der er 'ude efter dig', for det er vi ikke.

Nu ligger landet jo sådan at han spurgte efter erfaringer og bivirkninger i forbindelse med sibutramine i hans tråd, ikke om hvordan man taber sig.

Nu kunne han sikkert vælge tusinde andre homepages og poste sit spørgsmål, men valgte at poste det herinde. Det skal man da ikke se ham sur på overhovedet, og komme med halv ''flabet'' svar til.

Mit svar var ingenlunde flabet, jeg har et princip om at være så hjælpsom som mulig. Du har selv et problem med at forholde dig objektivt til din og andres situation, så jeg kan måske godt forstå at du vil se dig sur på mit indlæg, men det ændrer ikke på at jeg forsøgte at gøre det så konstruktivt som muligt.

Medlem

Tias skrev:
Honey skrev:
Tias skrev:
En del af at bruge sitet her, er nu engang at folk ikke kun giver dig de hårde fakta på det stof du spørger ind til, men også at de kritiserer valget af stof og giver relevante informationer og forslag. Du kan ikke bare gå ud fra at folk gør det for at være nogle idioter der er 'ude efter dig', for det er vi ikke.

Nu ligger landet jo sådan at han spurgte efter erfaringer og bivirkninger i forbindelse med sibutramine i hans tråd, ikke om hvordan man taber sig.

Nu kunne han sikkert vælge tusinde andre homepages og poste sit spørgsmål, men valgte at poste det herinde. Det skal man da ikke se ham sur på overhovedet, og komme med halv ''flabet'' svar til.

Mit svar var ingenlunde flabet, jeg har et princip om at være så hjælpsom som mulig. Du har selv et problem med at forholde dig objektivt til din og andres situation, så jeg kan måske godt forstå at du vil se dig sur på mit indlæg, men det ændrer ikke på at jeg forsøgte at gøre det så konstruktivt som muligt.

Det var bestemt ikke min mening at du skulle opfatte det sådan, det er ikke dig der kommer med det flabede svar, som jeg hentyder til. Det beklager jeg virkelig.

Og ja jeg blev da en smule sur på dig, men af helt andre årsager.

Hvor kommer det objektive ind i dette billede?
Jeg spørg kun, for at være sikker på hvad du mener.

Site Admin
Brugeravatar

Geografisk sted: Nord for københavn
Jeg synes der er lidt for mange mennesker herinde med (undskyld mig min ærlige retorik) pikhud på følelserne, som forventer at vi, der svarer på spørgsmål herinde, er højtuddannede psykologer med perfekte velovervejede svar til disse meget, meget følsomme spørgsmål.

Men måske er sagen i virkeligheden sådan, at I der stiller disse meget følsomme spørgsmål får noget ud af at se på os der svarer, som de uforstående, dæmoniserende sataner, der svarer præcis sådan som I frygter. Og I får mulighed for at tage kampen op imod den indre sønderlemmende stemme i jer selv, ved at projektere den ud i virkeligheden på et board bestående af anonyme mennesker der står til rådighed gennem at give deres ærlige mening til kende, som svar på jeres spørgsmål.

Måske min formulering er lidt lang og kringlet, men så læs den igen og lad den synke lidt ind. Der er ikke noget som gør så godt for ens følelse af selvretfærdiggørende harme, end at finde modstanderen ude i verden, så man kan føle sig rigtig uretfærdigt behandlet, og skælde ud over det.

Langt værre er det, hvis man skal sidde alene med følelsen af mindreværd og utilstrækkelighed, og skal tage ansvaret for at have presset sig selv så godt og grundigt ned i dyndet som man har.

Og ansvar, er måske i virkeligheden det som det hele drejer sig om. Ansvar for sin egen skæbne.
Ikke ens mor og far
Ikke ens kæreste eller samfundet
Men en selv helt og holdent, der er den tyran der holder sig selv nede i misbrug, angst, forstilt vrede, og påtagede løgne,
kun for at undgår at tage det store skridt,
at se at du har skabt det hele selv,
at du har overtaget din mor og fars stemme efter du blev voksen,
og fortsætter med at holde dig selv nede
som de gjorde det, da du var et uskyldigt barn,
og at du har fundet en kæreste, eller en anden situation
som holder dig i den selv samme lås,
som du var i som barn.

Så SE dette,
og aksepter´ din smerte
Rum den, uden at afvis den
for den er efterhånden det eneste ærlige ved dig,
alt andet er dansen om den varme grød

Din smerte er ikke kun i dig, - den er kollektiv.
Tror du det ikke, så SE på din smerte,
den er dine forældres smerte,
den er din søster og broders smerte,
den er samfundet smerte,
-når de flygter fra den og nægter at tage ansvaret for den.

Så prøv noget nyt her i verden,
Prøv at RUM det der gør ondt
uden at flygte ud i misbrug
uden at flygte ud i vrede på andre
uden at skyde skylden på nogen...
og blot fat, at den som bliver bevidst og som begynder at rejse sig op over dyndet,
må se på alle de andres løgne,
fordi de afviser at vågne op, og tage skylden for sit eget liv.

Så tag Sorteper og rejs dig stolt ved at bekende kulør!
Smerten forsvinder ikke gennem fortrængning
men transformeres gennem at blive set.

Ovenstående er ikke møntet på nogen specielt, men er blot noget som man kan vælge at tænke over.

Hilsen Fanny

Dedikeret medlem

Geografisk sted: I centrum af solsystemmet.
Måske ikke mønte på nogen speciel- men ret essentiel alligevel.

Tak for et god indlæg som fik tankerne igang på den rigtige måde..

Site Admin
Brugeravatar

Geografisk sted: Nord for københavn
Selv tak :)

Hilsen Fanny

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 25 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]