Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 05 maj 2025 23:16

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 12 indlæg ] 
Forfatter besked
Junior medlem
Brugeravatar

Har oplevet en del gange efterhånden, at miste bevidstheden under svamperusen, ville bare høre om der er nogen andre der har oplevet denne " bivirkning ". Det er nøgenspids hat jeg har taget alle gangene det er sket.

De første par gange det skete kom det meget uventet, min krop sætter ligesom ud, meget hen af at gå sukkerkold, og det hjælper da altid også, at spise en banan eller noget bagefter. Så det har nok også noget at gøre med, jeg overbelaster migselv

Men altså først mærker jeg det fysisk i form af lette lammelser og ufrivillige bevægelser før jeg mister bevidsteheden helt. Det drejer sig allerhøjst om nogen få sekunder. Det er lidt som en eller anden form for overhedning af det hele.

Det føles selvfølgelig særdeles ubehageligt, også fordi jeg får oplevelsen af at miste kontrollen over mit sind, det er lidt ligesom at ryge i et katakonisk helvede for et kort øjeblik, får oplevelsen at være spærret inde i et mega sindsygt sind, får også en forståelse hvorfor nogen mennesker kan have det så svært at de kan finde på at gøre skade på dem selv.

Selvom oplevelsen er særdeles ubehagelig, vil jeg ikke helt betegne det som et bad trip, fordi jeg har haft det fantastisk under hele forløbet, indtil det sker, og er på en måde glad for den oplevelsen fordi det har styrket min empati, føler jeg har lært noget vigtigt omkring migselv også.

men ser selvfølgelig det som en advarelsetegn fra min krop.. Det er jo ikke helt "normalt"

Jeg kender bare ingen andre der har oplevet det samme.

De sidste par gange har jeg nået at gribe ind i tide, sætte mig inde jeg falder og slår mig. kravle hen til køleskabet og få noget sukker. :)

Det er ikke fordi jeg har et overdrevet forbrug, måske et par gange eller om året, og det er sket en fem gange i alt.

Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Outside
Har kun prøvet det en enkelt gang, men der lå jeg allerede ned, og jeg er heller ikke engang sikker på om jeg egentlig besvimede - eller om det bare var et langt hukommelsessvigt... Hmm, det virker lidt mærkeligt at du bare sådan besvimer.... Bliver jo nok svært at få en læge til at give andre gode råd end, at du skal lade være....

Site Admin
Brugeravatar

Geografisk sted: Nord for københavn
Det lyder mærkeligt. Har ikke prøvet noget lignende på svampe, men har set en del besvime på cannabis.. Du har ikke røget samtidig?

Hvis du skal eksperimentere mere med svampe skulle du måske prøve et trip hvor du fortrinsvis sidder/ligger i sengen og lader dig selv flyde ud til musik i et halvmørkt rum. Giv slip på kroppen og sørg for at have noget frugt og andet "guf" liggende, hvis du skulle gå sukker kold.

Hilsen Fanny

Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Geografisk sted: Milano
Jeg er engang besvimet under et svampetrip, cubensis, på en coffee shop i Amsterdam, det blev udløst af noget lorte tramp. Jeg oplevede det heller ikke som et badtrip, men det var absolut ikke behageligt.
Jeg tror min situation skal ses i lyset af at det var første gang jeg turde bevæge mig ud blandt mennesker under indflydelse af et psykedelisk stof og jeg havde sgu nok spist mere end hvad jeg havde behøvet.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Strawberry Fields
Synes det lyder ret så alarmerende... især de symptomer som minder om katatonisk skizofreni. Vil helt klart anbefale dig at tage til lægen, inden du begiver dig ud i endnu et trip. For resten, har du prøvet andre psykedelika end svampe, uden de samme symptomer?

Medlem

Geografisk sted: Århus
Har prøvet præcis det du beskriver. Jeg gætter på overdosering. Altså en for voldsom dose netop for dig. Det er yderst ubehageligt og ret så farligt hvis man ikke har nogen til at passe på en.

Site Admin
Brugeravatar

Morten på 14 skrev:
Synes det lyder ret så alarmerende... især de symptomer som minder om katatonisk skizofreni. Vil helt klart anbefale dig at tage til lægen, inden du begiver dig ud i endnu et trip. For resten, har du prøvet andre psykedelika end svampe, uden de samme symptomer?

Nu synes jeg ikke der er nogen grund til at kalde det for katatonisk skizofreni, sålænge den delvise lammelse og "helvedesfølelsen" ikke forekommer i trådstarters "normal"tilstand. I psykedeliske tilstande kan der forekomme mange følelser og fornemmelser som i den almindelige psykiatri ville blive tolket som "skizofreni". Bare tænk på at man kan se mønstre eller stråler i luften, og føle at naturen taler til en!

Jeg tror heller ikke der er så meget man kan bruge en læge til her, da en hver læge selvfølgelig vil anbefale alle at holde sig fra svampe uanset hvad.

Men du har ret i at det kunne være interessant at høre, om Tessaract har prøvet andet psykedelika end svampe, og hvordan han reagerede på det.

Hilsen Fanny

Junior medlem
Brugeravatar

Mange tak for tilbagemeldingerne, de betyder meget .. Tak :)

Jeg har taget 2-cb og lsd et par gange før, men har ikke oplevet noget de samme symptomer der. Mine oplevelser der har været meget trance-drømme-agtige, kraftige visuals, men har stadig haft en god tag i migselv. Altså min psyke har ikke været så ramt som mine sanser har været.

Er nok meget modtagelig over for svampe, og synes personligt de hører i en klasse for sig selv ang. psykedelika, for mit eget vedkommende ihvertfald.

De oplevelser jeg har haft der har været langt stærkere end de syntetiske. Da jeg tog svampe for en 15 års tid siden fik jeg ingen visuals men oplevede også den gang, de samme blackout symptomer.

Nu får jeg meget stærke visuals meget hen af Alex Greys verden, både med åbne og lukket øjne, oplever ofte at mine trips har været markant anderledes og længere ude end mine venners har.

Lænder mig lidt op af en overdosering og kombination af andre stoffer...
Så vidt jeg ved kan man aldrig vide sig helt sikker på hvor meget Spidsnøgenhat indholder af psylocybin ??

Den pågældende dag jeg fik det sådanne, havde jeg guflet ca 3 gram psylo, drukket 2 flasker hvidvin, og røget adskillige joints plus at jeg havde gjort det på tom mave. . mit Blackout skete meget sent på aften da svampetrippet var på tilbagetog, så måske var det tilbagevending til den virkelige verden, der gjorde udslaget, jeg sad samtidig og kiggede i en bog om kunstneren James Ensor og det sidste billed jeg kunne huske var dette her

http://www.brooklynrail.org/2009/07/artseen/james-ensor

Min første bemærkning til mine venner, efter jeg kom til migselv var " Der var vist lidt for mange billeder i den bog "

Set i bagspejlet, var der nok en god grund til min krop og underbevidsthed "defragmenterede" og valgte at trykke på "reboot" knappen til sidst.
Vil for eftertiden være mere forsigtig, dosere lavere og have nogen nød-bananer :)

Site Admin
Brugeravatar

Jeg tror måske det var kombinationen med cannabis. Som sagt er der flere som har berettet om at de har besvimet på cannabis, og det med at spise hjælper som regel.

Hilsen Fanny

Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: I mulmehulen
2 flasker vin er altså også en pæn slat på tom mave... Så det har nok også gjort sit til, at du fik det sådan...

Junior medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Norge
Jeg har opplevd fler ganger at min venn som jeg tripper med har "besvimt" av svampe.

Symptomene er at han blir helt hvit i ansiktet og svetter meget, faller inn i drømme verden og har vanskelig for å svare på spm, navnet sitt etc, som om han kobler ut. Må ligge nede og må drikke meget med vann.

Så vidt jeg kan huske så er alle situasjonene det har skjedd vært efter en joint.

Det tager vanligvis ikke mer enn 15-20 minutter før han er helt frisk igjen, stadig på godt trip. Dette kan dog være ubeleilig om det hender i feil situasjon, konsert, festival, et rolig nabolag klokken 2 på en tirsdag etc. Men stadig, det viktigste er at de som er sammen med han ikke får panikk etc, henter vann og rolig sjekker om han er bevisst. DEt minder litt om lige efter en person har hatt epelepsiannfall eller ved sukkersyge, åndsfraværende og svett, uten at jeg tror det er noe lignende ellers ved det.

DEtte har alltid gått bra. Mannen er ellers en frisk mann som trener og spiser sund.

Min teori er at dette handler enten for lite vann og/eller hasj. Om det er en vanskelig setting, angst og manglende mulighet for å legge seg ned etc har også en innvirkning tror jeg uten at jeg kan si det for sikkert.

Har også følt tendenser til dette efter cannabis kombinert med svampe(intens ønske om å ligge ned, svett etc), men aldri så intenst. Og jeg har også hørt en par andre lignende historier.

Er det noe lignende det jeg har beskrevet du har opplevd?

Junior medlem
Brugeravatar

Det er meget lignende de samme symptomer som jeg har oplevet, godt at vide jeg ikke er blevet for gammel til at tage svampe.. .. endnu ;) tak for jeres indslag

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 12 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]