Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 05 maj 2025 23:12

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 17 indlæg ] 
Forfatter besked
Junior medlem

Hej psy

Nu har jeg røget bong hver dag i omkring 4 år vil jeg tro.
her på det seneste er jeg begyndt at hoste helt vildt? det er næsten aldrig ved det første hoved af mixen. men nr 2. men ikke lige efter jeg har suget der går lige 10 sekunder hvor det bare begynder at kræsse helt vildt i halsen og så sidder jeg og hoster helt vildt.

nogle der evt har prøvet det samme? hvad kan jeg gøre ved det og hvorfor?
håber i kan hjælpe mig.

Mvh
Patrick L

Dedikeret medlem

Måske ryger du på noget stærkere cannabis end normalt, eller også lavere du generalt bare stærkere mixe end du plejede. Mere hash mere kras.
Eller også har det bare været hårdt ved dine lunger, det er svært at vide udfra hvad du skriver, hvordan du har det lige inden og når du hoster.

Junior medlem

ja det er faktisk en anden ryger jeg har købt til bongen. men det var der os ved den gamle ryger?
altså det er lidt ligesom hvis man ikke er vant til at ryge og man så får et mega stort hoved så hoster man os helt vildt bagefter og kan ikke stoppe igen.
så meget hoster jeg dog ikke, men jeg kan ikke stoppe igen. det er bare sådan nogle små host og det vare i 5-15min så kan jeg først suge igen.
syns stadig jeg laver den samme blanding mix som jeg altid har gjort. og jeg syns jo mere tobak forhold til hash = mere kras :D

skal vel ikke stoppe med at ryge? har dog os røget smøger i 8-9 år..

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Ryg lidt mindre og gå til lægen

Junior medlem

ryger faktisk ikke så meget mere. da jeg ikke rigtig har tid til det fordi jeg arbejder meget og er næsten aldrig hjemme. får allermaks 10 hoveder om dagen nogengange. i fredags feks der fik jeg 2 hoveder hele dagen.
suger kun lige 1-2 hoveder når jeg kan komme til det.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Men det du gør lige nu fungerer jo ikke, så noget må du ændre, tvivler på det hjælper at ryge mere :)

Jeg synes det vil være en god idé at komme til lægen. Du har været hård ved dit åndedrætssystem, så få tjekket op på det.

Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Schwiez
Bagsidens gule sider - Rådgivning om misbrug mm.

Site Admin
Brugeravatar

Geografisk sted: Nord for københavn
Patrickl skrev:
ryger faktisk ikke så meget mere. da jeg ikke rigtig har tid til det fordi jeg arbejder meget og er næsten aldrig hjemme. får allermaks 10 hoveder om dagen nogengange. i fredags feks der fik jeg 2 hoveder hele dagen.

Øh, 2-10 hoveder dagligt er vel også temmelig meget? Eller er det helt normalt for jer der ryger dagligt? Jeg synes det lyder voldsomt, og tænker at din krop, efter 4 år, er ved at sige fra over for så meget hverdagsrygning.

Hilsen Fanny

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Berlin
Fanny skrev:
Patrickl skrev:

Øh, 2-10 hoveder dagligt er vel også temmelig meget? Eller er det helt normalt for jer der ryger dagligt? Jeg synes det lyder voldsomt, og tænker at din krop, efter 4 år, er ved at sige fra over for så meget hverdagsrygning.

Hilsen Fanny

Tænkte det samme. 2 hoveder om dagen er sgu meget, især når man tænker på at det er bong.

Hvis jeg var dig ville jeg sætte bongen på hylden. Det er sgu ikke så underligt at dine lunger reagere på dit hæftige forbrug. At ryge cannabis kan være en skidesjov og en spændene rus, men gør man det hver dag er det en hæmning på din udvikling og dit velvære. Så for din egen skyld synes jeg du burde holde en god lang pause.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Gellerup
Patrickl skrev:
Hej psy

Nu har jeg røget bong hver dag i omkring 4 år vil jeg tro.
her på det seneste er jeg begyndt at hoste helt vildt? det er næsten aldrig ved det første hoved af mixen. men nr 2. men ikke lige efter jeg har suget der går lige 10 sekunder hvor det bare begynder at kræsse helt vildt i halsen og så sidder jeg og hoster helt vildt.

nogle der evt har prøvet det samme? hvad kan jeg gøre ved det og hvorfor?
håber i kan hjælpe mig.

Mvh
Patrick L

Dine lunger ser nok sådan her ud:
Billede

Og du bliver langsomt kvalt af slimen der prøver at fjerne carcinogenerne.

Du kan stoppe med at voldtage dine lunger med bong.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

*** Vaporizer *** !! *** Vaporizer *** !! *** Vaporizer *** !!

Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Outside
@khazim - lad nu sundhedstyrelsen om skræmmekampagnerne ;)

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Gellerup
Snoezel skrev:

Åh ja undskyld.

TT. Det er sikkert ikke noget, hahah jeg hoster selv, og har gjort det i mange år. Bare ryg noget mere, så glemmer du det. Hahaha, fuck så skæv jeg er.

Moderator
Brugeravatar

Khazim skrev:
Snoezel skrev:

Åh ja undskyld.

TT. Det er sikkert ikke noget, hahah jeg hoster selv, og har gjort det i mange år. Bare ryg noget mere, så glemmer du det. Hahaha, fuck så skæv jeg er.

:whogives:

Site Admin
Brugeravatar

Geografisk sted: Nord for københavn
Jeg synes ikke det gør noget at Khazim poster et billede af nogle rygerlunger. Det er rent faktisk sådan de kan komme til at se ud, hvis man ryger for meget, og kroppen ikke når at få renset ud. Det er der ingen skræmmekampagne i. Det er facts.
Når man hoster meget efter rygning betyder det, at kroppen forsøger at komme af med de affaldsstoffer der sidder i lungerne efter rygning. Derfor bør man tage det alvorligt, og nedsætte sit forbrug, - evt. tage en pause og se om man får det bedre.

Hilsen Fanny

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Fanny skrev:
Når man hoster meget efter rygning betyder det, at kroppen forsøger at komme af med de affaldsstoffer der sidder i lungerne efter rygning. Derfor bør man tage det alvorligt, og nedsætte sit forbrug, - evt. tage en pause og se om man får det bedre.

Hilsen Fanny

De eneste jeg har oplevet hoste ved at bruge mine vaporizere, er dem som ryger dagligt med de traditionelle bonger osv. Andre som stort set kun indtager cannabis når de besøger mig, synes at vaporizing er smooooth, og lækkert. Dem der hoster, og ryger dagligt, er også fyldt af ''gode'' undskyldninger for hvorfor vapes ikke er for dem. Så manisk som jeg er mht. at gøre tingene anderledes, og så sundt som muligt, ligeså maniske er de omkring at blive ved med at gøre nøjagtig som de altid har gjort, og overbevise sig selv om at det ikke kan være anderledes. :D

Moderator
Brugeravatar

Mr.Cookie skrev:
Så manisk som jeg er mht. at gøre tingene anderledes, og så sundt som muligt, ligeså maniske er de omkring at blive ved med at gøre nøjagtig som de altid har gjort, og overbevise sig selv om at det ikke kan være anderledes. :D

Lige præcis derfor virker et billede af et par rygerlunger ikke... Men nu holder jeg mig bare fra de her medaljens bagside tråde, der er folk der har mere styr på det end mig... :)

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 17 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]