Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 05 maj 2025 23:24

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 12 indlæg ] 
Forfatter besked
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Fuldtidsforvirret på fyn
Hej .. Sagen er den at jeg på på grund af et massivt misbrug af amfetamin og alkohol har fået en deppresion .. Min livsglæde er helt væk, kan ikke passe min skole og blir snart smidt ud af min lejlighed hvis jeg ikke modtager noget støtte af en art .. Tror i jeg kan få noget form for støtte nu hvor jeg ikke har det godt og desværre ikk kan passe min skole :( tænker lidt at jeg måske kan modtage kontant hjælp på det krav at jeg starter i behandling. Tror i det kan lade sig gøre? Elles ved jeg simpelthen ikk hva jef skal gøre :(

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Sjælland
Har du overvejet at tage kontakt til kommunen?

Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Geografisk sted: Milano
Du kan godt gå på kontanthjælp, men så skal du droppe skolen først.
Jeg er ked af at høre at du stadig har misbrugsproblemer, jeg husker at du var clean og glad for det for noget tid siden?

Hvis du beslutter dig for at få kontanthjælp, så husk at søg i starten af måneden, så er der større chance for at du får den udbetalt ved månedsskiftet. Sidst jeg var på kontanten søgte jeg i midten af måneden, men fik først penge 1½ måned efter, det var fucking lorte træls.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Has Oak skrev:
Har du overvejet at tage kontakt til kommunen?

Ja,det gør jeg også. Men som sagt har jeg virkelig meget angst, så ville gerne lige prøve her først, for at høre hvad jeg nogenlunde kunne regne med

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Silvio Berlusconi skrev:
Du kan godt gå på kontanthjælp, men så skal du droppe skolen først.
Jeg er ked af at høre at du stadig har misbrugsproblemer, jeg husker at du var clean og glad for det for noget tid siden?

Hvis du beslutter dig for at få kontanthjælp, så husk at søg i starten af måneden, så er der større chance for at du får den udbetalt ved månedsskiftet. Sidst jeg var på kontanten søgte jeg i midten af måneden, men fik først penge 1½ måned efter, det var fucking lorte træls.

Ja, jeg var ellers clean og det hele kørte bare .. Er så ked af det ikke er sådan mere! Men det gik galt, og nu står jeg her.. vil bare gerne have hjælp nu. Så jeg prøver at snakke med kommunen her en af dagene. Jeg har bare fået den opfattelse at det er MEGET svært at få kontant hjælp for tiden, pga. af den store arbejdsløshed??

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Urethra, anywhere/anybody.
Blodsplat skrev:
Ja, jeg var ellers clean og det hele kørte bare .. Er så ked af det ikke er sådan mere! Men det gik galt, og nu står jeg her.. vil bare gerne have hjælp nu. Så jeg prøver at snakke med kommunen her en af dagene. Jeg har bare fået den opfattelse at det er MEGET svært at få kontant hjælp for tiden, pga. af den store arbejdsløshed??

Hvis du får en kontaktperson ved ungecentret som sygemelder dig midlertidigt, med lægeligt tilsyn, så burde der altså ikke være nogen problemer i det.

Men har du helt opgivet skolen?

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Lad mig sige det sådan, at jeg har opgivet skolen helt lige pt. Jeg er simpelthen nødt til at få styr på det andet her først ... Har det virkelig ikke godt. Kan ikke engang få mig selv til at gå ud af døren om morgenn pga angst ...

Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Geografisk sted: Milano
Blodsplat skrev:

Så længe du har en formue på under 10.000 kr og du kan fremvise alle bilag fra banken, kan du få kontanthjælp. Jeg håber det bedste for dig.

Site Admin
Brugeravatar

Geografisk sted: Nord for københavn
Hej Blodsplat,
det lyder til at du trænger til hjælp. Har du en god ven du kan snakke med om dit misbrug og din angst? Jeg tænker om en sådan ven ikke kunne følges med dig op på kommunen, hvis du føler angst ved at gå ud alene?
Du kunne også trænge til at komme i noget misbrugsbehandling, og få støttet op omkring afholdenhed. Gå til din læge og hør hvilke muligheder der er.
Vi har et opslag om misbrugscentre i hele landet her: Bagsidens gule sider - Rådgivning om misbrug mm.
som du måske kan bruge.

Jeg ønsker dig held og lykke, og skriv gerne hvordan det går.

Hilsen Fanny

Junior medlem

Citat:
Så længe du har en formue på under 10.000 kr og du kan fremvise alle bilag fra banken, kan du få kontanthjælp. Jeg håber det bedste for dig.

Man kan også sagtens modtage kontanthjælp hvis man har mere end de 10k i banken...ring til kommunen og få fat i en af deres økonomiske rådgivere, og forklar hvad de penge der nu måtte overskride de 10,000 skal bruges til (indskud til en ny lejlighed feks). sådan fik jeg i hvert fald smut hjulene, så jeg slap for at skulle bruge mine opsparinger før jeg kunne modtage kontanthjælp.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Hej Blodsplat. Husker også dine indlæg om ædruhedens glæder. Gør mig ondt at høre, at det hele er gået så galt.
Jeg tror det vil være en god idé, at tænke tilbage til den tid. Tænk: Hvad var det, der fik mig til at indse, at stofferne ikke var svaret? Hold fast i det, men forsøg at undgå at hænge fast i fortiden - hvor stofpræget den end må have været for dig.

Jeg ved ikke, hvor villig du er til at få hjælp, eller hvor du bor.
Men som de andre siger, tag kontakt til kommunen, og spørg hvilke muligheder du har for at få hjælp. Det er første skridt - bare tag én dag af gangen, og arbejd dig op derfra.

Nu ved jeg ikke, hvor du befinder dig i landet, men der er noget der hedder PAS - Projekt Anonym Stofmisbrugsbehandling. Det er gratis, 100 % anonymt og finanseret indtil år 2013. De har kontorer i København og Odense - det kan være det vil være mere tiltalende, end at gå til egen læge.

http://www.heltanonymodense.dk/
http://www.heltanonymkbh.dk/

eller tlf 63 75 11 11.

Du kan også bare skrive dem en mail, og høre hvad der forventes, samt hvad du kan forvente..

baby steps, you know :)

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Så vil jeg lige komme med en lille Update .. jeg har været clean i en uges tid nu, har absolut intet rørt og alt går meget bedre!! Har virkelig fået mod på livet igen :) jeg ved ikke helt hvorfor jeg skal have disse ekstreme humør svingninger .. Men, jeg er blevet tilknyttet misbrugs centeret igen og agter at blive ved nogen måneder endnu, for at finde kernen for tror det noget som ligger dybt i mig! Har fået en god behandler som jeg føler mig tryg ved - så det dejligt! Tak for jeres svar, det virkelig skønt at folk gider lytte og hjælpe her på psychedelia!

Ps. Stavefejl er gratis. Ikk nemt at skrive så langt på iPhone ...
Bl0d :)

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 12 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]