Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 05 maj 2025 13:23

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 10 indlæg ] 
Forfatter besked
 Titel: tankemylder?
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: lige her
Hej, efter længere tids 'medicinsk' brug af cannabis på et meget lavt plan,
(5 hvæs af en juu/et bongfjæs før senge tid)
Er oversagen til jeg begyndte at natryge kommet tilbage.

Lige siden jeg var lille Har jeg aldrig kunne tømme hovedet så at sige.
Den ene tanke smadre bare det første væk , bare mange gang i minuttet ,
Har altid været , intelligent , langt ud over min alder , scorede 140 i en mensa test
Som 13 årig.
Men nok om det , mit hovede er altså altid fyldt med tanker
Og prøver og finde løsninger på problemer..

Det nåede til et punkt hvor jeg slet ikke kunne sove om natten,
Og jeg begyndte at ryge fed for det sætter mit hovede helt i ro ,
Så jeg bare kan læne mig tilbage og slappe af ..

Men nu Har jeg søgt ind ved forsvaret , så nu skal der stoppes med fed og smøger.
Og godt med træning ...

Men nu forholder det sig sådan at tankerne kommer tilbage,
Har næsten ikk sovet de sidste 4 dage , selvom jeg er fysisk træt
Så sover jeg måske en halv time og så vågner jeg er er helt frisk
Og kan ikke sove mere ..

Er der noget lovligt natur medicin man jeg kan tage ?
Er ikk glad for at gå til lægen pga jeg meget gerne vil i forsvaret.
Og der ma man jo ikke være afhængig advent medicin.

Ja, jeg ved ikk hvad jeg skal gøre , håber i kan hjælpe ..

Dedikeret medlem

Hej der ;) !

Nogle gode råd er at, løb nogle ture, spis sundt og så kan du købe baldrian på apoteket som håndkøbs medicin plus du kan købe "sovethe" i føtex sikkert os flere steder de ting har virket for mig ;)

Held og lykke med det :)

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: op'i'dig
Jeg lider selv af utrolig meget tankemylder og er tit blevet helt "sindsyg" af det, pga det ikke ville lade mig sove.
Men her for et par måneder siden valgte jeg at få mig en tid hos en rigtig dygtig psykolog og det har altså virkelig gjort forskel! Det er tit at man finder ud af, at der ligger en masse andre ting bag alle tankerne.
Og jeg skriver ikke det her pga du skal tage til psykolog, men måske overveje om der er nogle ting der trykker, og om du måske eventuelt holder nogle tanker tilbage, som derfor medfører alle de løbske tanker. Og jeg ville sgu ikke råde nogle om at ryge fed inden de sover, kan godt være det virker til tider med at falde i søvn, men hellere få løst problemet ordentligt og komme ind i en rigtig søvn rytme. Det kunne også lyde som noget ADHD? Du kan jo altid prøve at få fat i en psykolog, det kommer ikke i noget register, så det ville ikke udelukke dig fra militæret. Og så er det bare utrolig dejligt at have en person man kan snakke med som er fuldstændig neutral, det kan alle mennesker få brug for til tider :)

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Lyngfryd
Her må jeg melde mig enig med Klister, ved dog ikke nok om ADHD til at kunne melde mig enig på dette punkt. Har selv været rigtig glad for psykolog timer, og er det stadig. Nogen gange kan der være ting man helt havde glemt eller ikke vidste generede én, som man så pludselig får snakket i gennem og på den måde får mere ro i hovedet eller et lysere syn på tilværelsen.

Ellers kan jeg da anbefale meditation til at få styr på alt tankemylderet. Adyashanti har lavet nogen bøger/cd'er der hjælpe en med at komme igang. http://www.adyashanti.org/
Tror måske også du kan finde noget på biblioteket, måske ikke lige adyashanti men så en anden.

NH: At være på spanden. Det er iøvrigt en gammelt dansk udtryk, der stammer fra når bønderne var løbet tør for jointpapir og derfor var nødt til at sidde ude i markerne og ryge på zinkspande og overskårne colaflasker. - Bubber

Junior medlem

Geografisk sted: Odense
Jeg ved ikke om det er latterligt, men meditation virker for mig, guided meditation. Jeg har nogen cd'er med det hvis det kan være til nogen gavn ;) held og lykke med det

Junior medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Vejle
Der findes Baldrian som naturmiddel der virker mod uro og søvnløshed. Har selv benyttet det i perioder med stor glæde. Jeg vil dog mene du måske skulle finde ud af hvad dit tankemylder skyldes. Om der ligger noget til grund skal jeg jo ikke kunne sige, men jeg vil mene det er et forsøg værd at undersøge. Kan selc til tider have en føelse af at have mus ine i hovedt,- jaja underlig beskrivelse, men det er nu engang sådan det føles og det kan i perioder give mange mange søvnløse nætter, jeg har med tiden lært hvad mine tanker handler om og kan derfor handle anderledes,- terapi var dog nødvendigt først. Dermed ikke sagt du skal det. Men prøv at undesøg det .- Jeg håber du finder en naturlig måde at stoppe eller håndtere dine tanker på, for det er en skrue uden ende når man ikke kan finde ro om natten.

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: lige her
Hej der alle sammen, først mange tak for alle svarende :)
Før ville jeg helst ha ladet en psykolog være , af frygt for at der
Skulle være andet i vejen og dette kunne forhindre fremtide karrierer
i hæren..

mht. ADHD høre jeg overraskende tit at folk tror jeg Har det,
men igen Har aldrig vil få det tjekket pga måske at blive kasseret.

men vil prøve og finde gamle meditations CDer jeg Har liggende , og også få købt noget baldrian

vil komme med en tilbage melding om resultat hurtigts muligt :D

Dedikeret medlem
Brugeravatar

meditation! jeg har en del tankemylder selv, men det er desværre ikke pga en forfærdelig høj IQ, men derimod add/adhd, og meditation virker mindst lige så effektivt som marijuana, men imodsætning til cannabis, gør det mig lykkelig og mere fredsfyldt.

-Nå, kan se Birdynamnam var hurtigere end mig.

Dedikeret medlem

Jeg har, ligesom dig, benyttet cannabis dagligt i mange år netop fordi det er fantastisk til at ændre tanke flow'et fra en brusende turbulent flod, til en overskuelig og stille bæk. Dog synes jeg altid at have haft svært ved at få ro til at sove, uafhængigt af cannabis. Den eneste tid hvor jeg har kunne sove med det samme jeg ramte sengen, var min tid i Forsvaret - og det var (naturligvis) uden cannabis.

For mig kan to ting dog gøre det væsentligt lettere at finde ro:

1: At have et eller andet at virkelig fordybe sine tanker i, helst ikke noget vildt kompliceret, bare noget man fundere over. Jeg tyer oftest til at visualiserer ting - alt fra måder at fabrikere ting på/indretning/hvordan molekyler interakterer. (Hvad end der nu interessere dig.)

2: At gennemgå den forgangne dag i hovedet. Igen visualiserer jeg gerne alt hvad der er sket.

I begge tilfælde kan jeg ofte falde i søvn i løbet af en 5-10min. Og selv hvis det ikke lykkedes mig at falde i søvn, synes jeg faktisk at kunne blive relativt godt udhvilet hvis jeg tænker alt der skete i løbet af dagen igennem, selv om jeg egentligt ikke sover på noget tidspunkt.

Junior medlem

Prometazin ERA, et anti-histamin - købes på apoteket uden recept. Har skrevet en pb til trådstarter.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 10 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]