Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 05 maj 2025 13:33

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 31 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2
Forfatter besked
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Nord for København
jeg synes at folk burde til at tage og vågne op, psykiatrien er og har altid været en led fyr. jeg kan umuligt forestille mig, at folk er så ens, at de kan kategoriseres i hvad.. 10 forskellige slags psykiske lidelser? det giver jo ingen plads til det selvstændige individs form.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Right behind you...
velv skrev:
jeg synes at folk burde til at tage og vågne op, psykiatrien er og har altid været en led fyr. jeg kan umuligt forestille mig, at folk er så ens, at de kan kategoriseres i hvad.. 10 forskellige slags psykiske lidelser? det giver jo ingen plads til det selvstændige individs form.

Arrrr... Tror bare det er fordi folk ikke bliver fortalt hvad de fejler, mere end de kan forstå...
http://priory.com/psych/ICD.htm

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: over stok og sten
Efter 10 minutters samtale blev jeg fortalt hvad jeg fejlede, og fik piller med hjem som alopam og andet møj,
efter 10 minutter ??... jeg tror bare ikke det drejser sig om et enkelt råddent kar desværre, da jeg har hørt lignende historier fra bekendte.

Psykiateren sagde til mig at jeg IKKE ville få alopamer igen da de var stærkt vanedannede,
14 dage efter, med igen 5-10 minutters samtale gav han mig et glas til med ordende (nåå jo og du kan ligeså godt få sådan nogle med hvis du får problemer med at sove igen, du er vel løbet tør?)

Jeg tror ikke på psykiatrien, jeg har set mere gå galt end godt, så jeg vil på det stærkeste opfordre folk
til "alternative" behandlinger først og fremmest, inden de besøger DR.pilleglad
Han var endda tilmed flabet, da jeg spurgte indtil om der ikke var andet man kunne gøre end at give piller hele tiden sagde han : hvis du er så klog kan du jo bare helbrede dig selv.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Right behind you...
Det er derfor man ikke skal tage imod andet end en henvisning til psykolog fra sin læge, med mindre man er sikker på at læge/psykiater har brugt den tid der skal til...

Site Admin
Brugeravatar

Geografisk sted: Nord for københavn
Sinister skrev:
Efter 10 minutters samtale blev jeg fortalt hvad jeg fejlede, og fik piller med hjem som alopam og andet møj,
---
Psykiateren sagde til mig at jeg IKKE ville få alopamer igen da de var stærkt vanedannede,
14 dage efter, med igen 5-10 minutters samtale gav han mig et glas til med ordende (nåå jo og du kan ligeså godt få sådan nogle med hvis du får problemer med at sove igen, du er vel løbet tør?)
---
Han var endda tilmed flabet, da jeg spurgte indtil om der ikke var andet man kunne gøre end at give piller hele tiden sagde han : hvis du er så klog kan du jo bare helbrede dig selv.

Hahaha! Det var godt nok en af de grimmere oplevelser!
Nej, man kan ikke diagnosticerer et menneske på 10 minutter.

@Halose: tak for linket. Tror bare jeg var lidt træt i går, til selv at finde det!

Hilsen Fanny

Medlem

Fanny, hvor lang tid mener du der skal til for at stille en diagnose.

Medlem

Hvis du har en ide om det vil jeg gerne høre om det,synes det er en interresant tråd.

Site Admin
Brugeravatar

Geografisk sted: Nord for københavn
Esrarli_Gözler@ Det med tiden er selvfølgelig forskelligt fra person til person, men jeg ved helt sikkert, at ingen person kan nå at fortælle noget dybt om sit liv på 10 min.
F.eks. en person kommer til psykiateren og fortæller han har svært ved at falde i søvn, han er deprimeret, har ikke lyst til at se sine venner, har ikke lyst til at tage et arbejde, får ikke gjort hvad han har sat sig op til, bliver nervøs når han er sammen med folk, får angstprægede myldertanker om at han ikke er god nok, ect.
Ok, dette kan godt fortælles på 10 min, og lægen kan her vælge at sige, at det passer til en depression, og ordinerer ham nogle piller. Men hvad med grunden bag denne depression? Kunne det tænkes at der ligger nogle psykologiske grunde bag, eller er det bare en "fejl" i hans hjerne at han render rundt og er deprimeret? Hvad om der lå nogle store barndomstraumer bag? Blev han f.eks. bollet i røven af sin far som 8 årig, eller fik han altid af vide af sin mor, at han ikke var god nok, mens hun dagligt drak hjernen ud? Eller var han skilsmissebarnet der altid skulle være budbringer mellem to stridende forældre, der skiftevist gav ham dårlig samvittighed ved at holde af den anden? Der er mange slags overgreb som børn udsættes for, og som kan give dem nogle grimme ar der kommer til udtryk som depressioner, eller andre adfærdsforstyrrelser senere i livet. At give dem piller kan måske dæmpe symptomerne, men det kan ikke fjerne årsagen til adfærden. Det kan kun en bevidstgørrelse af hvad der ligger til grund for adfærden.

Hilsen Fanny

Junior medlem

Som hashryger eller offer for nogle specielle psykiske lidelser (tør ikke sige alle, men det tror jeg faktisk, ellers så de fleste) skærper hjernen sit tankefilter, dvs at du begynder at tænke på mange "ligegyldigheder" som "hvorfor er himlen blå?", ligegyldigheder som du kan bruge flere dage at spekulere på, i andres hoved har hjernen filtreret det fra, fordi himlen bare ER blå.

Medlem

Jeg mindes ikke så meget som et sekund i hele mit liv hvor tankerne ikke har suset rundt i mit hoved, det er vel meget normalt.

Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Geografisk sted: up yours
Som hashryger eller offer for nogle specielle psykiske lidelser (tør ikke sige alle, men det tror jeg faktisk, ellers så de fleste) skærper hjernen sit tankefilter, dvs at du begynder at tænke på mange "ligegyldigheder" som "hvorfor er himlen blå?", ligegyldigheder som du kan bruge flere dage at spekulere på, i andres hoved har hjernen filtreret det fra, fordi himlen bare ER blå.

er det ikke noget sludder du får skrevet der? tankefiltret er vel ikke skærpet, snarere svækket. og næste gang du undres, så brug dog google. langt de fleste af den slags spørgsmål har videnskaben besvaret. himlen er IKKE "bare" blå. blåt lys har den korteste bølgelængde af farverne i det synlige spektrum, og korte bølger spredes mere end lange bølger i mødet med kvælstof og ilt, som 99% af jordens atmosfære består af. vanddamp i luften spreder alle bølgelængder lige meget og giver et hvidt lys. derfor er himlen dybere blå i tør luft.

http://illvid.dk/spoerg-os/hvorfor-er-himlen-blaa

så behøver du ikke spekulere over det mere...

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 31 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]