Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 05 maj 2025 13:36

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 7 indlæg ] 
Forfatter besked
Medlem
Brugeravatar

Hvor mange har været i døgnbehandling og hvis I har lyst, så fortæl også gerne hvor I var det, hvilke behandlingmetoder stedet brugte og hvad jeres misbrug var.

Fuldførte i behandlingen og havde i succes med det, forstået på den måde at I enten kom helt ud af jeres misbrug eller at jeres misbrug blev mere kontrolleret efter behandlingen?

Medlem
Brugeravatar

Jeg har selv været i døgnbehandling på det nu lukkede Lyngdal, som brugte kognitiv og gestaltterapi. Det er et meget langt behandlingsforløb hvor man bor på stedet omkring 8 mdr. Jeg var 22 år på det tidpunkt.

Jeg var i behandling for misbrug af Amf, Coke, Kiks og den sidste tid inden behandlingen, også Robber og Valium.

Selvom jeg kun var på stedet 5 mdr og stak af med en anden efter vi blev kærester, så holdt vi os clean bagefter og jeg har en meget meget bedre kontrol over min forbrug nu. Det er snart 7 år siden jeg var i behandling og efter behandlingen gik der næsten 3 år før jeg rørte noget igen. Og har siden haft et lille tilbagefald på nogle måneder for 3 år siden (hvor det næsten lignede gamle dage) og nu har jeg fuld kontrol igen.

Glæder mig til at læse om jeres andres oplevelser, hvis I har lyst til at fortælle :)

Senest rettet af LilleMy 15 jun 2012 22:57, rettet i alt 2 gange.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: sydschlaraffenland
Døgnbehandling kan man vel godt kalde det jeg har været på for små 10 års tid siden.

Da jeg kom i rehabilitering(vil jeg hellere kalde det) var jeg 16 år, det forgik i ca. 2 år og den dag i dag er jeg 25.
Det var et kommunestøttet projekt, men det var et privat foretagende af en forhenværende junkie som mente han kunne hjælpe andre ligesom ham selv. Jeg har været så heldig at være 2*3mdr i Caribien og været i praktik som bådmekaniker samt erhverve dykkercertifikat - en del af rehabiliteringen.

Fra jeg blev "udsluset" fra projektet og til jeg rørte stoffer/hash igen gik der ca. 3 år. Derfra må jeg indrømme at det gik ned ad bakke for mig med stimulanser; kokain og amfetamin hovedsageligt.
Jeg kom dog ud af det på en ret overskuelig måde, hvilket jeg ikke tror jeg ville have gjort uden min tidligere erfaring i hvert fald.

Uanset hvad, så har jeg fået en hel masse ud af min rehabilitering. Mest af alt har det lært mig pli, initiativ & optimisme! Sikkert meget mere:)

Jeg tager dog nogengange stoffer, men sidst jeg f.eks tog kokain havde jeg ingen cravings, selvom jeg faktisk havde regnet med at have det.

Medlem
Brugeravatar

Man får nemlig meget ud af det -mit ophold var også virkelig lærerigt for mig -på mange måder. Vi havde super mange aktiviteter, skulle ud at opleve noget 2 gange om ugen og samtidig var der jo både gruppe-terapi og individuel terapi, hvor min terapeut selv var tidligere misbruger.
Desuden skulle vi jo op hver morgen og gå en tur på mindst 5 km fra morgenen og derefter var resten af dagen planlagt med aktiviteter og del i husholdningen. Det hjalp mig virkelig godt til at lære at få en god struktur og fulde min hverdag med gode sunde ting.

Jeg synes faktisk at det er rigtig godt at der findes de steder og muligheder -netop fordi folk får meget ud af det. Også selv om de ikke er totalt stoffri bagefter -men det behøver de jo heller ikke være, bare de er på et niveau hvor stofferne ikke styrer eller ødelægger deres liv.

Medlem

jeg kom i behandling for godt et år siden men det var imod min vilje så det endte self. galt men det var på noget der hedder Tagkærgård som ligger i christiansfeld og er for unge misbruger i alderen 15-18 du kan jo bare gå ind på deres hjemmeside hvis du ville have meere information :) du siger at det er langt med 8 måneder på tkg. havde de ikke bestemt hvor lang tid men de tog det bare hen af vejen og den ene havde boet der i 3 år

Medlem
Brugeravatar

jeg kom i behandling for godt et år siden men det var imod min vilje så det endte self. galt men det var på noget der hedder Tagkærgård som ligger i christiansfeld og er for unge misbruger i alderen 15-18 du kan jo bare gå ind på deres hjemmeside hvis du ville have meere information :) du siger at det er langt med 8 måneder på tkg. havde de ikke bestemt hvor lang tid men de tog det bare hen af vejen og den ene havde boet der i 3 år

Når jeg sagde lang tid med 8 mdr, så mente jeg for voksne :) Det er sjældent at en døgnbehandling for voksne varer så lang tid. Mange behandlingsteder er man indskrevet 3 mdr :)

Er ked af at høre det var en dårlig oplevelse for dig...

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Jeg var på Pumpehusvej -ja, det hed stedet- for mange år side, over 15! Det var Kbh's egen behandlings institution den gang, jeg ved ikke hvordan det er i dag. Det var den typiske social-pædagogiske tilgang til misbrug. Det var fint nok, med det fik mig aldrig clean. Jeg var gerne på junk igen en time efter jeg var ude af døren. Jeg vil dog sige at alt under 3 måneder i døgnbehandling har jeg aldrig set gøre nogen clean. Så hvis i har et misbrug i er seriøse at gøre noget ved og i er kommet til det sted hvor det er døgn behandling der skal til, så skal i nok regne med mindst 3-6 måneder i huset og så have ambulant tilgang til behandling i ca. lige så lang tid.
Jeg ved godt at et år eller mere lyder som lang tid hvis man er ung. Men det kan hurtig vise sig at være det bedst brugte tid i jeres liv.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 7 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]