Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 04 maj 2025 19:26

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 6 indlæg ] 
Forfatter besked
Junior medlem

Er en fyr på 21, med et festligt og ellers normalt liv.

Kort om amf'en & jeg.
Startede på det i juni måned, og allerede en uge efter fik jeg en ekstrem nedtur på pga alt for meget.
"vågnede" op fra en kåger med ekstrem paranoia, og troede det værdste om alle & mig selv. Men efter en ven
fik mig overbevidst 2 timer senere om at jeg havde fået for meget fik jeg det godt og fortsatte en dag mere.

Derefter har jeg fået værre & værre nederen på hen ad 3-4-5 dagen. Troede de andre bilister fulgte efter mig hjem & kiggede ind af vinduet og holdte øje med mig. Så når jeg skulle i bad, på toilet eller andre steder foregik det med alubat i hånden. Og dagene efter var med ekstrem nedtur hvor alt var grå & sort..
Syntes jeg så skikkelser konstand (hen ad 3-4-5-6 dagen når jeg tog hjem) ud af øjenkrogen, men som viste sig at være skygger, el'bokse og andre ting.

Den sidste oplevelse inden jeg stoppede (Den som indlæget er rettet imod) :
Jeg var begyndt at indtage amf'en oralt, ca en portion på str med 3 gode streger på længde med en langefinger som var pakket ind i et tynd lag toiletpapir (bomber)..
Efter en tur på 4 dage hvor jeg havde indtaget imellem 9-12g (både i bomber & streger) tager kæresten & jeg hjem om aftenen fordi jeg fik nederen på med paranoia igen igen.
Efter vi havde diskuteret i en times tid pga min paranoia begyndte jeg at høre lyde, som blev til stemmer der talte til mig.
Holdte min hænder for ørene med de fortsatte inde i hovedet. (klare & tydelige mandestemmer der snakkede til mig).
Samtidig begyndte jeg at se mærkelige ting i de 4 af vinduerne og på vægen.
- Det ene vindue blev skiftevis lille og normal igen. som om vinduet zoomede væk&tilbage væk&tilbage.
- Det andet vindue flimmerede(ligesom sort/grå/hvid flimmer i tv'et) i underlige mønstre.
- I det 3. vindue var der en grå/hvid sky der stille skiftede form konstant. Lignede levende vat foran natten i vinduet.
- I det 4. vindue var der en hvid skikkelse af en mand der stod udenfor, og vippede stille frem i vinduet, og tilbage bag muren. Frem & tilbage.
på den hvide væg ved det 4. vindue var 3/4 dele af en mørk skikkelse af et ansigt. Kunne tydeligt se øje, næse, mund og ansigts form.

Til sidst brød jeg sammen i gråd i min kærestes skød. Kunne ikke holde alle synerne ud, og var blevet bange fordi jeg følte mig spærret inde i min egen krop som var i et virkelig mareridt. Efter 1½ time med gråd, panik, voldsom rystelse i hele kroppet faldt jeg i søvn.

Er der nogle der har oplevet noget ligende?
Eller ved hvad der skete med mig ?

To dage efter fik jeg at vide jeg skulle være far, og har rørt det siden(2 mdr), og mangler det heller ikke.
Der er efterhånden for mange -'er i forhold til +'er.

Håber i vil forstå at jeg blot søger svar, råd, & ide'er til hvad der egentligt skete :)
- Undskyld grammatikken :)

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Du kører på amf 3-4-5-6 dage og kværner 9-12g - Kan du gætte hvor jeg vil hen? Du kører ALT for hårdt på! At springe en enkel nats søvn over det går nok, men så skal man også sove, og drop de der fuldstændige vanvittige doser, et halvt gram ville være rigeligt til en aften.

Drop dine flere dage lange amfetamin binge.
Sæt dine doser meget langt ned.
Hold igen med alkohol.
Få spist og drukket.
Få sovet.

6990 ulfborg
Ullsgade 4a

Junior medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Århus
Det er det delerium-lignende resultat man får af at smadre sin hjerne med mangel på søvn/masser af speed i flere dage.
Jeg lavede samme stunt for nogle år siden.
Om aftenen på tredje- eller fjerdedagen, begyndte jeg at høre mine bekendte snakke om mig, bag døren til det værelse jeg var i. Da jeg ventede besøg, kunne jeg ikke umiddelbart identificere om det var rigtige stemmer, så blev hurtig vred da de ikke kom ind, men blev stående ude på gangen og snakkede om mig.
Da jeg så fik kigget rundt i værelset var den helt gal. På et billede med stjernehimlen begyndte stjernerne pludselig at forsvinde. Selvom jeg blinkede med øjnene og rystede hovedet, var billedet bare blevet sort. De ellers så velkendte plakater i værelset var pludselig ukendte og jeg kunne ikke identificere motivet på nogle af dem.
Jeg hastede ud på badeværelset hvor jeg kunne bekræfte min hud havde fået en skummel kulør. Skræmt fra vid og sans smed jeg mig ind under en kold bruser, mens stemmerne blev ved med at snakke om mig lige bag døren. "Hvorfor fanden hjælper de mig ikke!" tænkte jeg.
Til sidst fik jeg bakset mig i seng og faldt i søvn.
Det tog lang tid at acceptere at stemmerne kom fra mit eget hoved, og måneder at blive bare nogenlunde frisk i hovedet igen.

Man kan overveje konsekvenserne af sådan en tur og om det virkelig er nødvendigt. Hvorfor jeg overhovedet gjorde det og hvad det sjove var, erindrer jeg ikke. Man er jo alligevel en grøntsag bare efter et døgn.

Dumt, dumt, dumt. Jeg håber du blev skræmt af oplevelsen og du fremover vil tænke lidt på dig selv og dine nærmeste.

Og hvad sker der for at du kører bil i en noiakoger, +3 dage uden søvn!? Tænk dig om.

Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Kolding
tog også en hel weekend på høje doser ritalin på efterskolen, hvilket også endte ud i at jeg så fugle indenfor. sov det ud, få godt med mad og drikke, tag en slapper, og hold en pause, det er nok det bedste råd vi kan give dig herinde.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: hulen
Min oplevelse er, at hårde stimulanter ofte sænker ens "hallucinationstærskel", når man rammer de højere doser. Dvs. dit syn bliver svagere, og din hjerne overkompenserer, så et mørkt rum pludselig bliver ret så levende. Søvn gør det samme. Kombinerer du de to ting, og krydrer du det med den angst, der ofte opstår, når man "crasher", så er der lagt i kaminen til en god psykotisk episode, som du jo nok har oplevet. Det lyder som om, du så og hørte syner, samt havde angst. Holder du den kørende længere skal de nok slå ud i vaske ægte vrangforestillinger. Hold igen! Det er det eneste råd, der er noget værd. Som det allerede er sagt:

1) spis!
2) drik (ikke for meget vand, men ikke for lidt, og gerne juice el.lign.)!
3) Hold doserne fornuftigt! 1 gram amfetamin på en aften er meget, også selvom du får dårlig kvalitet.
4) Hold dine ture til et begrænset tidsomfang! (Hav hjernen med dig. Du kan selv mærke, at en redosering kl. lort er dumt. Det er fristende, når du sidder i det, men din erkendelse af, at den bringer lort med sig, skal altså overrumple din lystfølelse. Gør den ikke det, så skal du holde en lang pause).

Hvis du overholder de 4 råd, så slipper du langt de fleste bivirkninger, og hvis ikke, så oplever du dem i en meget vattet form. Jeg har som erfaring, at et latterligt hyppigt forbrug sætter sig mildere i psyke og krop, end bare 1 eller 2 rigtigt hårde dage med stimulanter - hvis altså bare 3 af de 4 råd overholdes. F.eks. kan jeg holde til amfetamin mandag-fredag (INGEN OPFORDRING!) hvis jeg bare får spist og drukket, samt kommer i seng inden kl. 03:00 og får lov at sove til jeg vågner, samt holder doserne fornuftige (ellers får man heller ikke sovet). Det er selvfølgelig røv usundt, og det skal slet ikke prøves. Pointen er bare, at de psykiske kvaler skyldes, at du helt enkelt smadrer dig selv, når du gør alt i ekstremer. Sov, spis og hav hjernen med, når du doserer.

Medlem

efter en 3 dages tur på amf uden søvn og mad hos en kammerat, tog jeg hjem da jeg begyndte at se en form for trolde ansigter stirre ned på mig oppe fra deres vinduer i deres lejligheder.
På hjemturen fik jeg paranoia og så sorte skikkelser der fulgte efter mig hver gang jeg kiggede mig over skulderen.
Så det er sidste gang jeg holder mig vågen i mere end 2 dage

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 6 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]