Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 04 maj 2025 13:35

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 4 indlæg ] 
Forfatter besked
Junior medlem

Hejsa psychedelia

Jeg er rn yngre mand på 31år , der de sidste 6år har lidt af slem slidgigt, med rigtigt mange smerter til følge. Jeg er behandlet på bedst mulig måde i systemet, men også opgivet da man ikke kan gøre noget aktivt ved at kurere min smerte, brusken er ødelagt i de led jeg har problemer med og det kan ikke skiftes... Endnu ihvertfald !

Jeg er samtidig psykisk syg pga. En fucked up opvækst med incest og vold, det meste af min barndom. Jeg er diagnosticeret med en svær ptsd., tilbagevendene depression, angst og forbigående dissasociative episoder.

Jeg er afhængig af smertestillende medicin både fysisk og psykisk , både pga.af mine smerter og pga, af den vanedannende effekt/ bivirkning morfika har.
Jeg har tidligere være i behandling med oxycontin og oxynorm, men dette måtte droppes da jeg til sidst ikke kunne styre brugen af disse. Jeg er nu gået over til plaster, med fentanyl som præp. Istedet.
Plasteret smertedækker mig i et nogenlunde omfang, men jeg er også psykisk afhængig af plasteret. Da jeg går næsten i panik ved tanken om at måtte undvære og jeg nyde den "dyne" eller buffer fentanylen giver mig imod min psykiske sygdom.
Jeg føler mig tusind gange mere syg og sårbar når jeg er uden plaster end når jeg er på, dette er et problem tænker jeg.
Men jeg tør ikke sige det til min læge, da jeg er overbevist om de bare hiver stikket på min smertebehandling og hvis jeg ikke er smertedækket- ja så må jeg nok indrømme at jeg ikke føler livet er noget værd, med andre ord så bli er jeg suicidal, simpelthen fordi jeg har så ondt at jeg ikke kan andet end ligge i sengen og skrige entet udvendigt eller indvendig.

Jeg har været igennem et kæmpe spektre af smertestillende ligefra hokus-pokus medicin til metadon. Det der virker er stærke profen-præp og morfika.

Mit liv roterer om smertedækning, div. Kampe med sundhedssystemet (andet shit, ret til hjælp, betaling af hjælpemidler, hjemmepleje osv.), psykiske behandling, depressive perioder, min kæreste...

Jeg ville ønske mit liv var bedre... Jeg ville ønske, jeg kunne leve uden piller, men jeg føler at uden så ville jeg være så nøgen og skrøbelig at jeg intet kunne. Det er et helvede !
Har andre mon samme følelse ifh. Til deres misbrug-forbrug ?

De gange jeg har prøvet og smide mit plaster selv, har været et helvede ! , oxy abstinenser er slet ikke så slemme som det jeg oplever uden fentanyl.
Uroen i benene er helt vild , jeg har til tider haft lyst til at skære dem af, så meget uro er der i dem !

Er her andre der har prøvet at smide en fentanyl afhængighed ?

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Neogen
Jeg indtog fentanyl sublingual tabs, som jeg sniffede i godt og vel 3-4 uger. Det var bestemt ikke rart og skulle ud af det igen. På det tidspunkt var det rimelig let at få fat i kratom og jeg bestilte et par hundrede gram hjem af det. Jeg drak det 3-4 gange om dagen og indtog 10 mg valium om aften for at dæmpe uro og ængstelig. Da det ikke var super lang tid jeg tog det, var det kun i et par dage jeg tog valium om aften og en uge efter, stoppede jeg helt med kratom.

Held og lykke fyr!

Insane psychedelia user!

Jeg tænker, lad det vær ok :) du får jo de plastre fordi der er behov for dem. Så vend det om og vær glad for at en bivirkning ved dem er de støtter dig psykisk også.
Der er ingen grund til at pege fingre af det selv og gå og banke dig i hovedet med dårlig samvittighed. Når og hvis dagen kommer hvor de kan lave din brusk så du bliver smertefri kan du tage det op til overvejelse.

Mvh

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Jeg er helt enig med Fso her. Du har en HELT legitim lidelse(r), hvor det hjælper dig at få smertestillende medicin.

Jeg ville måske forhøre din læge, om der måske fandtes mødegrupper, med folk der lider af kroniske smerter som dig. Det ville måske hjælpe at møde andre med lignende problemer, og få en snak med dem.

Du ønskes alt held og lykke herfra <3

NL: Efter der var problemer med vaskemaskine i lidt over en måned har jeg fået et nyt forhold til at vaske tøj. I stedet for at udskyde det indtil jeg ikke har andre muligheder end at vaske, får jeg rent faktisk gjort det løbende.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 4 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]