Hej kneeph14, jeg har også haft reflux i en periode, og her er hvad der hjalp mig: Mælkebøtte blade! De kan findes hele året og jeg spiste (og spiser til tider stadig) 6-10 stk om dagen eller efter behov. Specielt efter at have spist noget mad der satte gang i mavesyren, hjalp det. Jeg tror det skyldes bitterstofferne i bladene, som virker beroligende for maven. Sandsynligvis stimulerer det også udskillelsen af enzymer, så maden bliver fordøjet hurtigere.
Jeg har en anden historie om mælkebøtteblade: for et år siden skulle jeg holde juleaften med min søster og svoger. Han havde tidligere drukket et lille glas portvin, og nu havde han sindsygt ondt i maven med mavesyre, og han frygtede at han ikke ville kunne spise jule-maden. Han har problemer med at drikke visse slags rødvine, og det var det samme han nu oplevede med portvinen. Jeg fortalte ham om min erfaring med mælkebøttebladene, og for sjov gik han ud og fandt 10 stk i haven og spiste. 5 minutter efter kiggede han forundret på mig og sagde at det hjalp! Resten af aftenen var der ingen problemer og han spiste godt med mad.
Jeg håber at det vil kunne hjælpe dig hvis du prøver at spise dem. Hvis du er i tvivl, ser de sådan ud:

Hilsen Fanny