Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 04 maj 2025 17:30

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 7 indlæg ] 
Forfatter besked
Junior medlem

For to måneder siden prøvet jeg at ryge hash og det er blevet en vane nu, men her på det sidste er jeg begyndt og blive lidt bange når jeg skal til at sove... er bange for at hallucinere osv.. vil mega gerne blive ved med at ryge, men noget siger mig at det ikke er en god idé... hvad syntes i?
:hm:

Moderator

Geografisk sted: Messier 45
Lyder som begyndende angst.. Har selv døjet meget med det, i forbindelse med for meget røg/stoffer.
Følg din mavefornemmelse og stop eller skær kraftigt ned. De følelser kan ende med at blive meget værre over tiden, og hænger sammen med dit hashforbrug. Jeg endte med at gå rundtt i min egen bobel af paranoia og uvirkelighedsfornemmelse, da jeg røg hver dag, og det startede ud med angst før sengetid.. I dag kan jeg ikke ryge længere, da jeg får det psykisk dårligt i dagene efter, med træls angst.. Og det gider jeg ikke udsætte mig selv for.

Hvor gammel er du?

Dedikeret medlem

Hej! Erik420 :rocking: plejadestjernens råd er sku gode^
-Fyrer du op dagen lang?
ka du selv se en eskalering i dit forbrug de sidste 2 måneders tid?

i starten troede jeg mere var bedre.. [kronisk bong :-/] men det er "sjovt nok" oss ved højt indtag at både tolerence og bivirkninger blir betydeligt mer udtalte.. fik grove anfald, social-angst som siden har bidt sig fast (har generaliseret angst mm) >stoppede aldrig med røgen<
den dag i dag ka jeg godt ryge f.eks 1 joint over flere gange, uden nævneværdigt ubehag.. men suger jeg en 5-6 hoveder på en time så tar feden sku røven på mig.. -->angst er f.eks en tydelig bivirkning ved overdosering.. så det gœlder om at finde et niveau hvor det er rart at være.. IMO its a bit like 1 øl eller 1kasse! :-]

hvad og hvor meget ryger du? go/dårlig Pot, hash, skunk, joint, vape eller bong?

MVH stop
og velkommen til :peace:

Junior medlem

tak for svarene. er har ikke paranoier mere, men tror jeg holder pause til det bliver lidt varmere... jeg ryger mest skunk og klump og bong.. tror bare jeg tænkte for meget over tingene.

Site Admin
Brugeravatar

Geografisk sted: Nord for københavn
Hej erik420, problemerne ved angst og cannabis opstår ofte fordi folk ryger for meget og hele tiden. Det betyder ikke at cannabis er dårligt at tage, men man skal tage lytte efter sig selv og tage det på et niveau som er godt for kroppen. Jeg selv ryger ca. en gang om ugen, og så kan jeg godt lide at ryge noget som virker stærkt psykedelisk med visioner og mønsterdannelse. Når jeg ryger det forbereder jeg mig, så jeg kan tillade mig at give slip og "rejse helt ud mellem stjernerne". Dette nedsætter risikoen for angst, fordi jeg ikke samtidig prøver at opretholde et normalt funktions niveau.

Jeg har flyttet emnet til Medaljens Bagside.

Hilsen Fanny

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Hvor?
Gad godt prøve det røg du ryger Fanny! (sorry for OT)

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: København
Jeg synes bestemt at cannabis er psykedelisk på sin egen og ofte ret intense facon. Hvis ikke at jeg er klar til at koncentrere mig om hvad der sker i mit indre kan jeg hurtigt få ret meget ubehag, specielt under come-uppet. Det virker som om at jeg har en tendens til at kæmpe imod skævheden, hvilket sikkert blandt andet bunder i at rusen ofte starter med en stærk bølge af angst. Med mindre at jeg holder doserne lave, altså. Har jeg mulighed for lige at vende opmærksomheden indad in periode har jeg gode erfaringer med at lade angsten overskylle mig, både ved at mærke imod og udtrykke fra "punktet" hvorfra den stemmer og ved at føle det emotionelle ved den og mig. Det føles nogle gange som om at det befinder sig i rummet omkring mig.

Efter et stykke tid bliver følelsen mindre og mindre kraftig. Den forsvinder ikke helt, men bliver en del af mig og glider derfor in baggrunden imens noget nyt og ofte meget rarere dukker op.

Om det er noget der hele tiden har været der og at jeg har overset disse egenskaber ved cannabis (hvilket kunne forklare visse oplevelser i min tidlige karriere) eller om det mest er noget der er opstået ifb. med brug af psykedelika ved jeg ikke.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 7 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]