Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 04 maj 2025 17:25

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 5 indlæg ] 
Forfatter besked
Junior medlem

Hej! Jeg har nogle problemer i mit liv, som jeg nu bliver nød til, at høre andres syn på.

For et år siden, røg jeg igen i stofferne. Jeg har et stofmisbrug. .

Jeg er 18 år nu, og startede med at ryge hash, og sniffe Amfetamin første gang, da jeg var 13 år, det var måske 3 gange om året, jeg gjorde det, og måske nogle år, hvor jeg slet ikke rørte det. Her for godt et års tid siden, begyndte jeg at feste meget igen, og derved flugte stofferne med. Det gik pludselig rigtig stærkt, og er det hverdag for mig, at tage stoffer, og har været det, de sidste 8-9 måneders tid. Jeg har et problem med mad/vægt, og kan ikke klare, hvis jeg tager det mindste på, og dermed søger jeg hjælp i stofferne, da de fjerner min appetit, og jeg kan gå mange dage, uden at spise det mindste. Mine familie har fortalt, hvordan mit adfærd har ændret sig, og at jeg skubber dem væk. Mine forældre ved godt, at jeg tager diverse stoffer, men de ved ikke hvor meget det egentlig er, og jeg kan ikke få mig selv til, at fortælle dem det. Forældre ringer til mine forældre, for at fortælle hvor ''langt ude'' jeg er. Jeg er også blevet smidt ud af min uddannelse, på grund af, for meget fravær, og jeg har nærmest opgivet at redde mig selv og min fremtid. Mine forældre er magtesløse, og ved snart ikke hvad de skal stille op. Jeg er egocentreret, og har stjålet mange penge fra familien, på grund af gæld, eller råd til stofferne. Min mor var min bedsteven før i tiden, nu er hun bare en jeg hele tiden skændes med, og det gør ondt på mig, at se, hvordan jeg har ødelagt hele min familie. - Vil gerne høre, om folk herinde, har nogle forslag til, at se positivt på livet, og måske komme i den rigtige retning igen.

Medlem

Jeg vil anbefale dig at droppe alle fordomme du kunne have, og tag kontakt til dit lokale misbrugscenter og bed dem om hjælp.
Find dig en god sagsbehandler som du føler dig tryg med og find et behandlingsforløb der passer til dine behov. De kan også hjælpe dig med at komme i kontakt med en psykolog.
Det er aldrig for sent og du har kortere vej mod et bedre og måske stoffrit liv en du selv vil tro
Venlig hilsen Peter

Junior medlem
Brugeravatar

Du har et helt liv foran dig, det er i hvert fald en meget positiv ting du kan se på. Du skal nok komme på ret køl igen, hvis du enten lægger stofferne på hylden selv eller får hjælp til at gøre det.

Hvis du gerne vil have proffesionel hjælp så er dit lokale misbrugscenter et rigtigt godt sted og hvis du vil tale med nogen som har været igennem det samme så er NA meget godt, man skal bare være opmærksom på at det er åndeligt funderet og tenderer det religøse.

Det kan lade sig gøre og derefter åbner verden sig igen med alle dens utallige muligheder for oplevelser.

Junior medlem

Ja, det er svært, men jeg skal ud afdet her, ikke bare pågrund af min fremtid, men også da min krop er ved at sige fra :-(

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Et sted få finder.
Få fat i dit misbrugscenter, hvis du mener at "festen" har varet for længe, og du ikke selv er i stand til at sige stop og få sagt fra.
Der er ingen skam i at have et problem, men derimod ved ikke at gøre noget ved det.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 5 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]