Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 04 maj 2025 17:34

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 34 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2
Forfatter besked
Junior medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Skoven
Fantastisk historie! Har haft i tankerne om at gøre det samme her til sommer, men da min tålmodighed er elendig, tænkte jeg at det ville blive for bøvlet at blaffe. Derfor har en kammerat og jeg, besluttet at købe interrail billetter i stedet og besøge S.U.N og Ozora i juli måned.
Nød at læse din historie, virkelig godt skrevet! thumps up her fra.

- Sebastian Mullaert

Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Geografisk sted: Agrabah
Hvis man tænker en smule strategisk når man placerer sig, altså i hvor mange biler der kører forbi og om der er godt med plads osv. tager det ikke lang tid at få et lift. Specielt ikke hvis man kun er en person, 2 er noget sværere. Så kan det også godt betale sig at ligge tyedye ponchoen i tasken og skifte ud med jeans og cardigan, folk er utroligt fordomsfulde..

Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Kolding
super fed læsning! var også selv ude at blaffe den sommer, dog kun til amsterdam! får helt lyst til at finde min rejsedagbog frem og skrive om det :D
men det orker jeg sgu nok ikke.. forstår dog ikke hvordan du kan have noia over at have weed med i tyskland men ikke fantasy eller meth?
havde selv lidt hash med i tyskland, men havde godt nok ikke turde at have hårdere stoffer med på sådan en tur :O

Medlem

Superinteressant læsning - jeg åd det hele råt. Nogle der kender sider, hvor der bliver postet ligende fortællinger? Eventuelt blogs eller lignende?

Og så blev jeg lidt nysgerrig medhensyn til lattergassen. Hvad er 'den rigtige måde' at indtage det på? :-)

Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Tonsvis af sider; Roadjunky, Matador, HitchinIt, Hitchwiki, r/hitchhiking, SquatThePlanet :D

Ved ikke hvad trådstarter mener med den rigtige måde at indtage lattergas på, men jeg har fundet at den mest optimale måde er gennem en siphon, og så holde det inde så længe så muligt, for derefter at puste måske 5-10% ud og så trække luft ind, og så gentage det mange gange, så jeg gradvist udskifter lattergas med alm. luft. Sådan føler jeg, at jeg opnår den højeste koncentration af gas i kroppen, og dermed også mest intense rus.

Ville heller ikke turde rejse over landegrænser med stoffer, andet end en klump røg der er til at sluge, det er simpelthen ikke det værd.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Stærkt gået Rylle! Håber vi ses til noget fest snart :)

Hvis du ikke er i stemning til at tage stoffer, så kommer du formentlig heller ikke i stemning af at tage dem.
<@jimfear> jeg kom engang mens jeg dødløftede

Moderator
Brugeravatar

Wicked skrev:
Superinteressant læsning - jeg åd det hele råt. Nogle der kender sider, hvor der bliver postet ligende fortællinger? Eventuelt blogs eller lignende?

prøv at tjekke denne her vice serie ud
https://www.youtube.com/watch?v=QO3-AAVTeDA
David Choe er for badass

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: 9550, Mariager, Kære Jylland
Fed læsning! Giver mig helt lyst til at tomle

Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Buttkraken skrev:
David Choe er for badass

De er alt for seje de film der! Kender i historien om hvordan han malede grafitti for facebook og blev betalt i aktier, der så blev fuckin mange millioner værd? Det vildt nok :P

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Kbh
Totusind mange tak, for jeres positive feedback og debat :)

Lattergas er en individuel oplevelse, dog har jeg experimenteret en pæn del, og har fundet min egen niche. Først og fremmest, indtager jeg det kun i forbindelse med et psychedelisk stof ala LSD, 2C-B, osv. At holde det inde for længe, som Deus vult beskriver sin fremgangsmåde, er bestemt ikke optimalt for mig. Men han er dog på rette vej :) Jeg bryder mig ikke specielt meget om, at tage mere end et par patroner på en aften, eftersom gentagne indtag giver en baseline-effekt, istedet for at give det sus som det fortjener. Så imho skal der mindst gå en time mellem hvert trip.
Hvis jeg tripper sammen med andre, foretrækker jeg at fortrække fra selskabet/vende ryggen til, så jeg ikke er bevist om andres øjne, der hviler på mig. Det kan være enormt forstyrrende, når andres energi er fokuseret på en, så man ikke kan give ordentligt slip på sit ego.
Så prøver jeg efter bedste evne at sætte mig op til trippet ved at meditere en smule. Et par minutter plejer at være nok for mig. Det kan godt være rimelig svært, når man allerede tripper røven ud af bukserne, men øvelse gør mester :) Når jeg føler mig parat, laver jeg et par åndedrætsøvelser, hvor jeg tømmer luften fra lungerne, og holder det ude i 10-15-20 sek (efter behov). Uden at gøre det for hurtigt (normal hastighed), fylder jeg lungerne med luft, og holder det inde i 15-20-25 sek. Gentager dette to-tre gange, og sidste gange puster jeg alt luft ud.
Jeg foretrækker en siphon, men ballon er også fint. Indtager i forholdsvis hurtigt tempo en hel patron, og holder det inde. For mig virker det bedst omkring 25-30 sekunder, hvor jeg i normalt tempo tømmer lungerne igen (efter bedste evne, idet jeg jo er ved at blive skudt ud af en kanon). Så en forholdsvis dyb indånding, hvor ilten katalyserer trippet, og derefter er jeg kun i stand til at trække vejret normalt via primat hjernen, så at sige.
Som sagt er effekten rimelig individuel, men for mig er det meget audiotivt. Så når jeg har gassen i lungerne, kan jeg høre efter ca 15-20 sek, hvordan alt lyd går i mere og mere slowmotion. Efter jeg har pustet ud og indtager ny ilt, føler jeg det som om den brummende tone, som alt lyd er blevet til, bliver mere og mere som een lyd. Universets lyd.
Og universets lyd er så en guddommelig oplevelse for mig, så jeg kan ikke andet end at føle, jeg er rørt af Gud. Det er nok nogenlunde den bedste forklaring, jeg kan komme med.
Men derfor bliver jeg sådan lidt "besværlig", når jeg oplever andre 'misbruge' dette fantastiske stof, fordi jeg ser det som de pisser op og ned af ryggen på Gud. Jeg er ikke troende, men jeg har ikke et bedre udtryk at bruge.
I mine experimenter, har jeg holdt gassen inde i 50-60 sek eller pustet en smule ud for at få ilt, som Deus vult forklarede, men der ryger effekten forbi. Det er lidt ligesom at afblege sit hår. Hvis afblegningen sidder i håret for længe, bliver det orange, hvor det jo er den hvide effekt man søger. Mærkelig analogi, men synes det er en god sammenligning.

Jeg har nok kun turde tage stoffer med rundt i verden, fordi jeg overhovedet ikke ligner en, der gør sådan noget. Går stort set altid i skjorte, pæne bukser og har næsten en blank isse. Er jo ved at være en gammel mand :) Og så har jeg været velsignet med meget rene stoffer, som der ikke lugter at noget, så en politihund skal godt nok stå tidligt op om morgen, for at opdage det. Så i mit udseende alene, er jeg overbevist om, en politimand aldrig ville gå grundigt til værks og undersøge mig, hvor en hund ville kunne lugte hash på en kilometers afstand og reagere. Nok også derfor jeg slap helskindet igennem i Ungarn, hvilket jeg priser mig ovenud lykkelig for.
Jeg er dog nok færdig med at tage stoffer igennem lufthavne igen, for ligesom en kat har ni liv, føles det som jeg har opbrugt mit held. Ligesom da jeg mere eller mindre spontant besluttede at rejse til Thailand i et par måneder sidste år, havde jeg også meth og Fantasy med. Meth'en 'gemt' nok så flot i min pung, og Fantasyen i en lille plastikbeholder til piller, jeg havde fundet på gaden herhjemme, og smidt i min toilettaske. I lufthavnen i Kbh, får jeg en smule noia og hjertebanken, da jeg ligger min jakke med pungen i op på båndet, hvor den så bliver scannet imens jeg går igennem metaldetektoren. Jeg kommer igennem detektoren inden min jakke kommer frem på skærmen, og lige som jeg kan se på skærmen det første af min jakke, er der en kollega til hende damen der kigger efter skumle ting, der begynder at snakke til hende, så hun vender sig om og kigger den anden vej. Min jakke passerer på skærmen, og hun vender sig om igen og glor videre på hendes skærm. Jeg tager min jakke og tænker: Selvfølgelig kom jeg igennem. Ingen grund til at være nervøs...
Det var først da jeg ankom i Thailand, og snakkede med andre turister, at de kiggede på mig som om jeg var komplet idiot. Hvilket jeg jo egentligt også var, for jeg vidste da ikke de rent faktisk har dødsstraf dernede o.O

Moderator
Brugeravatar

Deus vult skrev:
Buttkraken skrev:
David Choe er for badass

De er alt for seje de film der! Kender i historien om hvordan han malede grafitti for facebook og blev betalt i aktier, der så blev fuckin mange millioner værd? Det vildt nok :P

Har du hørt de interviews, hvor han snakker om gambling i las vegas?
han er så fucking vild :D

Site Admin
Brugeravatar

Geografisk sted: Nord for københavn
Fantastisk historie Rylle! Nu har jeg siddet en halv aften og læst mig igennem (jeg er en langsom læser og kan godt lide at læse visse passager igennem to gange), og nøj.. du er god til at skrive :) Måske vi skulle lave en novellesamling her på psy, og samle brugernes bedste historier? Der ville din da være lige i øjet.

Specielt i starten af din historie sad jeg og grinede over din måde at komme afsted på: Uden mad hele dagen og en masse meth i blodet! Og så startede du turen klokken 18 om aftenen med den forventning at blive taget op gennem hele natten, hvilket er næsten umuligt.. Jeg har prøvet at tomle efter mørkets frembrud i jylland, og det var ekstremt svært, selv for mig som er af hunkøn. Folk er bange for fremmede i mørket, og tror at man vil prøve at lokke dem til at stoppe, for at stjæle deres bil eller det der er værre. Og de tænker at der måske ligger et par mænd nede i grøften, så tomleren bare er lokkemaden som skal få dem til at stoppe.

Men igen: Tak for din hudløst ærlige fortælling! Jeg elsker din måde at udleverer dig selv på i de værste situationer, og stå ved dig selv. Det gør fortællingen meget menneskelig, og dit væsen meget tydeligt i skriften.

Hilsen Fanny

Site Admin
Brugeravatar

Geografisk sted: Nord for københavn
Og så vil jeg lige bidrage til "den-rigtige-måde-at-tage-lattergas-på" - samlingen i denne tråd:

Jeg plejer at tage lattergas med siphon, og så tager jeg det også kun hvis jeg er på et psykedelisk stof, eller i det mindste cannabis først. Lige som dig Rylle, forbereder jeg mig lidt ved at mediterer kort. Jeg afskærer mig fra den sociale forpligtigelse ved at gå ind i mig selv, og så starter jeg med at hyper-ventilerer et stykke tid før jeg tager patronen. I forvejen har jeg sørget for at kunne lægge mig ned, eller i det mindste kunne læne mig op af et godt ryglæn som også støtter mit hoved, så jeg ikke skal bruge muskelkraft til at holde mig oprejst. Så tager jeg halvdelen af patronen (jeg har svært ved at presse en hel patron ned i lungerne, så jeg vil hellere knibe den over). Efter at have fyldt lungerne sådan ca. 3/4 fylder jeg resten med luft, for at presse gassen helt ned i alveolerne. Så holder jeg vejret med lukkede øjne og lader mig skyde afsted. Ofte melder virkningen sig ved at en tone stiger i hovedet. Lyden af en energifrekvens, som er "ophakket" og som hakker alle lyde op, som kommer fra verden. Samtidig får jeg visuelt en oplevelse af lys som samler sig mod et centrum bag om og lidt oppe over øjnene. Det tredie øje må det være. Det visuelle kan udvikle sig til en fibronachi-agtig cirkel (meget lig hvad Alex Gray har malet: http://alexgrey.com/wp-content/uploads/ ... 25x300.jpg), og jeg hvirvler mod centrum, mens jeg skralder flere og flere lag af mit ego(her er det specielt vigtigt at kunne slappe 100% af i kroppen, som om man sover), ind til det går op for mig hvad jeg er og hvad jeg altid har været bagom dette ego, dette liv og denne krop. Jeg går bag om illusionernes slør, bag Mayas spind og vågner op af drømmen for et øjeblik.
Inden jeg helt er nået i mål, har jeg ofte brug for at trække vejret, så jeg udånder - efter sådan ca. 30-40 sek (jeg har i sagens natur ikke taget tid på det). Nogle gange ånder jeg kun lidt ud, og tager så noget luft ind, så jeg langsomt får mere og mere ilt. Dette kan jeg gøre et par gange. Herefter udånder jeg fuldstændigt, tager en dyyb indånding som jeg holder et stykke tid, ånder helt ud igen, tager evt. en indånding til på samme måde, og så tager jeg den sidste del af patronen.
På vejen tilbage fra satori ~ Nirvana ~ Samadhi ~ Buddha tilstanden - eller hvad man ønsker at kalde det, som ingen ord kan beskrive, høster jeg erkendelser om hvordan Universet bliver til fra tomheden. Erkendelser som kan nydes i nuet, men som sjældent kommer helt med hjem.

Dette er dilemmaet og sandheden bag om den gamle joke om lattergas: at den kaldes for Hippie-crack, fordi hippier bliver hoked op på den; - ikke fordi de flygter fra virkeligheden, men fordi de jagter den evige erkendelse om virkelighedens beskaffenhed. Men hver gang de vender tilbage til normal-bevidsthed igen, fordamper erkendelsen som morgenskyer i solskin, og man får lyst til at række ud efter endnu en patron, med halvt lukkede øjne, og stadig i trance, for at jage den højt skattede erkendelse, der vil fylde ens liv med mening og oplysthed! Ha ha! Åh hvor jeg kender dilemmaet. Og det er sket mere en en gang at jeg har oplevet et godt psykedelisk selskab forvandle sig til en sump af erkendelses-hungrende Samathi - jægere, der dårligt nok kan kravle eller tale til sidst, imens lyden af endnu en gaspatron fylder siphonen, fra øvede hænder der ikke behøver øjne for at mærke sig frem til hvordan en siphon bliver ladet! Ikke noget kønt syn må jeg indrømme, men det er tilgiveligt, når man forstår hvorfor man er havnet der :P
Lattergas hører dog kun til ekstravagante psykedeliske aftener for mit vedkommende, og langt fra dem alle. Idag når jeg tager lattergas er det højest 3 - 5 patroner på en aften, da flere kan "mudre" min bevidsthed til, så jeg ikke får mere ud af sine rejser.

Hilsen Fanny

Moderator
Brugeravatar

Fanny skrev:
Og så vil jeg lige bidrage til "den-rigtige-måde-at-tage-lattergas-på" - samlingen i denne tråd:

Jeg plejer at tage lattergas med siphon, og så tager jeg det også kun hvis jeg er på et psykedelisk stof, eller i det mindste cannabis først. Lige som dig Rylle, forbereder jeg mig lidt ved at mediterer kort. Jeg afskærer mig fra den sociale forpligtigelse ved at gå ind i mig selv, og så starter jeg med at hyper-ventilerer et stykke tid før jeg tager patronen. I forvejen har jeg sørget for at kunne lægge mig ned, eller i det mindste kunne læne mig op af et godt ryglæn som også støtter mit hoved, så jeg ikke skal bruge muskelkraft til at holde mig oprejst. Så tager jeg halvdelen af patronen (jeg har svært ved at presse en hel patron ned i lungerne, så jeg vil hellere knibe den over). Efter at have fyldt lungerne sådan ca. 3/4 fylder jeg resten med luft, for at presse gassen helt ned i alveolerne. Så holder jeg vejret med lukkede øjne og lader mig skyde afsted. Ofte melder virkningen sig ved at en tone stiger i hovedet. Lyden af en energifrekvens, som er "ophakket" og som hakker alle lyde op, som kommer fra verden. Samtidig får jeg visuelt en oplevelse af lys som samler sig mod et centrum bag om og lidt oppe over øjnene. Det tredie øje må det være. Det visuelle kan udvikle sig til en fibronachi-agtig cirkel (meget lig hvad Alex Gray har malet: http://alexgrey.com/wp-content/uploads/ ... 25x300.jpg), og jeg hvirvler mod centrum, mens jeg skralder flere og flere lag af mit ego(her er det specielt vigtigt at kunne slappe 100% af i kroppen, som om man sover), ind til det går op for mig hvad jeg er og hvad jeg altid har været bagom dette ego, dette liv og denne krop. Jeg går bag om illusionernes slør, bag Mayas spind og vågner op af drømmen for et øjeblik.
Inden jeg helt er nået i mål, har jeg ofte brug for at trække vejret, så jeg udånder - efter sådan ca. 30-40 sek (jeg har i sagens natur ikke taget tid på det). Nogle gange ånder jeg kun lidt ud, og tager så noget luft ind, så jeg langsomt får mere og mere ilt. Dette kan jeg gøre et par gange. Herefter udånder jeg fuldstændigt, tager en dyyb indånding som jeg holder et stykke tid, ånder helt ud igen, tager evt. en indånding til på samme måde, og så tager jeg den sidste del af patronen.
På vejen tilbage fra satori ~ Nirvana ~ Samadhi ~ Buddha tilstanden - eller hvad man ønsker at kalde det, som ingen ord kan beskrive, høster jeg erkendelser om hvordan Universet bliver til fra tomheden. Erkendelser som kan nydes i nuet, men som sjældent kommer helt med hjem.

Dette er dilemmaet og sandheden bag om den gamle joke om lattergas: at den kaldes for Hippie-crack, fordi hippier bliver hoked op på den; - ikke fordi de flygter fra virkeligheden, men fordi de jagter den evige erkendelse om virkelighedens beskaffenhed. Men hver gang de vender tilbage til normal-bevidsthed igen, fordamper erkendelsen som morgenskyer i solskin, og man får lyst til at række ud efter endnu en patron, med halvt lukkede øjne, og stadig i trance, for at jage den højt skattede erkendelse, der vil fylde ens liv med mening og oplysthed! Ha ha! Åh hvor jeg kender dilemmaet. Og det er sket mere en en gang at jeg har oplevet et godt psykedelisk selskab forvandle sig til en sump af erkendelses-hungrende Samathi - jægere, der dårligt nok kan kravle eller tale til sidst, imens lyden af endnu en gaspatron fylder siphonen, fra øvede hænder der ikke behøver øjne for at mærke sig frem til hvordan en siphon bliver ladet! Ikke noget kønt syn må jeg indrømme, men det er tilgiveligt, når man forstår hvorfor man er havnet der :P
Lattergas hører dog kun til ekstravagante psykedeliske aftener for mit vedkommende, og langt fra dem alle. Idag når jeg tager lattergas er det højest 3 - 5 patroner på en aften, da flere kan "mudre" min bevidsthed til, så jeg ikke får mere ud af sine rejser.

Hilsen Fanny

Jeg har stadig ikke leget med gas endnu, men den læsning der, gav mig kun endnu mere mod og lyst til at finde den perfekte aften, med det perfekte musik og de perfekte dudes og så udforske.

On topic
@Rylle, du er da lidt en klaphat, ikke lige at tjekke lovgivningen i asien inden du tager narko med! :p
Enhver der ved bare lidt om det, ville vide at du kunne få en dødsstraf får stortset alt narko der ovre. Men godt der ikke skete noget!

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 34 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]