Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 04 maj 2025 10:13

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 3 indlæg ] 
Forfatter besked
Medlem

Jeg er kronisk smertepatient og blev af systemet gjort til junkie. Endte på 120 mg Metadon suppleret med 30mg*6 Morfin DAK eller 20mg*4 Oxynorm.

Jeg blev hældt i behandling 24 maj og 3. august havde jeg første cleandag. Det var 80 dage i abstinenshelvede, men det er super fedt at være uden dope. Men jeg er løbet ind i et helvede til sen-abstinenser: Sovende fødder, kuldegysninger, dårlig mave, kulderystelser, ingen søvn, kramper i benene og en fandens indre uro.

Jeg husker at gå en tur på et par timer hver morgen og træner 3-4 gange i ugen. Men det er fandme ikke til at holde ud, at jeg aldrig kan sove, maven er dårlig, kramper og den lede indre uro.

Er der nogen, som har gået vejen før, der kan nikke genkendende til dette? Hvor lang tid skal der gå før det klinger af?

Lægen har givet mig Truxal, men jeg syns sgu at jeg blir skør i skallen af dem og har hangover dagen derpå. Han foreslog også Melatonin - nogen der har erfaringer med dette???

De bedste hilsner

Kenneth

Uha en træls omgang du har været igennem:(

Jeg kender intet til opioid afhængighed og abstinenserne, men kan fortælle, at Melatonin fungerer udemærket til at sove på hvis man har dårlig søvnrytme, men det slår altså ikke en ud. Det giver en behagelig naturlig søvn, men det er slet ikke som benzodiazepiner og lignende. Nu ved jeg ikke hvor slemt du har det, men kunne forestille mig, at der muligvis skal mere til end Melatonin, men det er selvfølgelig et forsøg værd.

God bedring og respekt herfra, godt gået :wink:

Vh Ø

Medlem

Tak for jeres input... Det varmer rigtig meget med den opbakning.

Og ja - det skal nok blive bedre - det er jeg sikker på. Men det er satme noget af en kamp, når jeg ikke får bare en smule bedring her de seneste måneder. Glæder mig til den dag jeg kan ligge hovedet på puden og efter en halv time sove sødt og ikke mindst drømme.

Jeg kan godt nikke genkende til det med en dårlig dag efte Truxal. Har prøvet at skrue ned for dosis - men så halter søvnen. Så det er lidt valget mellem pest eller kolera. Men jeg overvejer at ryge en fed eller bare en halv. Jeg har aldrig før røget fed og er derfor skide bange for at blive for glad for det... Men det er helt sikkert noget jeg overvejer....

Melatonin - jeg er blevet foreslået det på misbrugscenteret, men de sagde, at de ikke havde de bedste erfaringer med præparatet....

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 3 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]