Helt klart!
Jeg mærker også en kæmpe glæde ved at erkende at livet er meningsløst og tingene eksisterer fordi de gør, dog undres jeg over hvorfor de gør, hvorfor vi har bevidstheder og hvorfor vi lever, men jeg elsker det!
-Det gør mig nysgerrig og jeg elsker at opsøge viden og selv dokumentere og konkludere

Jeg røg også selv alt for meget da jeg var på din alder!
-Og mistede kontakten med mine eneste "rigtige" venner, der da stadig kontakter mig en gang i mellem, og jeg dem, men mine "ryger" venner hører jeg intet fra og de er ofte så opslugte af egen navle at der ikke er plads til andre i deres tilværelse (og jeg selv i nogen grad ligeså?). Dog er der selvfølgelig årsag hertil.
Og ærlig talt er jeg aldrig helt holdt op, dog har jeg holdt en pause på 8 måneder sidste år. Men ellers har det kun været enkelte uger og måneder i de 6 år jeg har røget "fast".
-Men det halve års ophold (altså i slutningen) startede ud med situationsbestemte ryge aftaler, hvor vi var flere der gik sammen og hyggede om det at ryge, grine, spille, snakke, skrive osv. hvor vi virkelig fik meget ud af aftenen/dagen.
Men nu ryger jeg igen stort set dagligt.
Hvilket egentligt stresser mig, da jeg forsøger at nå mere før jeg ryger end hvis jeg gav mig hele dagen til at overskue mine projekter, ædru.
Du behøver jo ikke stoppe "for good".