Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 04 maj 2025 13:48

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 5 indlæg ] 
Forfatter besked
Junior medlem

Hej Skønno Mennesker

En gut her på 27 somre må krænge sit hjerte lidt ud denne her gang. Jeg har haft en forburg af div. rusmidler og narkotikum sidste 10-12 år, alt lige fra Benzo´er, kvartals bajere i hobetal og hash i kilovis - dog aldrig nåle. Skal siges at jeg ikke har skævet mig på sløvende pille medicin siden Februar i år og jeg er blevet udredt af en psykiater for en "fejldiagnosticering" foretaget da jeg var 24 og den tilstand i medicinsk regi kalder for "kronisk påvirket" (Var Glasklar ved den samtale). Alkohol drikker jeg ca. 6 genstande om ugen, så ikke noget overforbrug der.

Den orm der gnaver lidt og som er sagens kerne er amfetamin, som jeg har brugt de sidste 5 år On/Off ( Aldrig dagligt, max 3 dage om ugen). Dosis har kørt over 0.3 -1 gram på en dag til 2.5 som største dosis over halvandet døgn, som var den sidste dosis jeg har kørt (fra søndag til tirsdag aften). Skal siges at jeg var vågen på 2.5 gram i 40 timer, sov derefter en ustabil søvn af 2 timer af gangen og derefter koldsved´s ture og kvalme..
Men her ved sidste indtag har jeg i comedown fasen mærket til en lille ændring og adfærd. Jeg har absoult ingen trang til indtag eller er abstinenser, men jeg er hammer agrerssiv i min adfærd og udstråling. Startede i går med utallige spark på vaskemaskinen nede i vaskeriet og i dag eskalerede det. Var på vej ned og og handle og 2 ca. 15 årige P.... (Invandrerdrenge) Passere forbi mig, hvor den ene synes han skal puste røg fra sin el-smøg i hovedet på mig. Jeg klikker fuldstændig, råber dem an og løber efter dem. Rædslen var så tydelig for dem at de fik provokeret den forkerte, de spæner og jeg indhenter dem gudskelov ikke, ellers var der stået voldsmand på cv´et..

Summa summarum, mit spørgsmål går på, er det et faresignal der her? Kender i andre til Agressiv adfærd og handlemønster efter endt speed rus? Tænker både mht. udstråling men osse udseende ( Stirrende onde øjne. sammenbidte kæber i dagevis) Osv? Hjælp en gammel dreng tak! Peace! :)

Dedikeret medlem

Hej Jumze! -altså ting som for lidt søvn ka vel godt gøre det.. jeg har ikke den store viden omkring amfetamins bivirkninger!
hvorfor bruger du amfetamin så tit, og til hvilket formål?..
mvh stop

lol@Clemens-referencen :D

Junior medlem

Yo Stop. Det mht. Amfetamin er en skidt vane der skal nedtrappes igen snarligt. Har brugt det som supplement til alkohol - da jeg ikke drikker i større mængder og engang imellem osse ved selskabelige lejligheder. Har oplevet i kredse folk i 60 år´s alderen og helt op til 70 år´s alderen indtage større mængder, så mit syn har nok altid været lidt negligeret i forhold til de tabu forhold amfetamin er i de flestes øjne. De vildeste jeg har oplevet var en gut i 60 års alderen der åd 9 gram på en aften, bøvsede det det sidste gram op som bare var det rene pulver. ( ja klamt, men selve sandheden). det skal siges at manden har mavesår osse, så fatter ikke at aldrende folk kan tåle den slags. med intellektet i behold. Men jeg har bare en formodning om, at personlighedsædringer forekommer i så lille et omfang at man ikke lægger mærke til det, selv ved mindre forbrug.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Casa Tranquila
Det er vidst meget normalt at blive aggressiv, når man har misbrugt en stimulans! Jeg kan ikke helt forstå hvad du vil have hjælp til? Hvis det er fordi du gerne vil ud af dit miisbrug, hvilket er en fremragende idé. Så tror jeg det handler om at trappe ned forholdsvist hurtigt og prøve at finde på en ny hobby. Træner du? Der er mange stimulans misbrugere der får lidt det samme kick i træningscentret og det er en del sundere for dig og dine omgivelser.

Jeg har egentlig ikke noget i mod amfetamin, men såvidt jeg har forstået er det et stof som ikke er skide sjovt at bruge ofte. Ligenetop fordi det påvirker humøret ret voldsomt, selv når man ikke længere er påvirket af det.

Også synes jeg du skal stoppe med at omtale andre mennesker med skældsord. Selvom du censurere med punktummer, ved man godt hvad du mener og det kan godt være lige dem der var provokerende. Men du er vidst ikke meget bedre selv! Personligt får jeg i hvert fald mindre lyst til at hjælpe dig, når du kommer med sådan nogle halvrascistiske udsagn i dit indlæg!

Junior medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Jorden
Jumze skrev:
Men jeg har bare en formodning om, at personlighedsædringer forekommer i så lille et omfang at man ikke lægger mærke til det, selv ved mindre forbrug.

Amfetamin er et ulækkert stof primært begrund af dens bivirkninger.
Det kan have RIGTIG slemme bivirkninger, har fundet nogle af de slemme på Erowids hjemmeside:
Citat:
(likelihood of negative side effects increases with higher doses)
increased aggressiveness
paranoia
fever and sweating
blurred vision
impaired speech
dizziness
insomnia
numbness
irregular heartbeat (palpitations, arrhythmia)
convulsions (high dose)
acne, sores (chronic use)
pallor (high dose or chronic use)
psychotic episodes (rare except in overdoses or after chronic use)

Ved længere forbrug, og selv i moderate mængder, så kan du godt gå hen og få psykotiske episoder.
Jeg fik selv rigtig slem angst, og var vildt paranoid 24/7.
Udover den mentale frygt, havde jeg også hallucinationer, og så skygger i mine øjnekroge.
En af gangene sad jeg og kiggede ud i min entre, døren var åben og der var tilrøget.
Lige pludselig kan jeg se et ansigt i røgen, den stirrede på mig, og jeg kunne se hver rynke i ansigtet, og Følelsen "Den vil slå mig i hjel" ramte mig.
Kunne ikke få mig selv til at gå ud og handle, eller snakke med nogen mennesker da jeg troede de tænkte dårligt/ondt om mig.
Udover det blev jeg også rigtig nemt sur, og jeg er typen der aldrig bliver sur over noget, men hvis bare smøgen ikke tændte ordentlig kunne jeg godt få spat.

Jeg rådgiver dig til at stoppe, især når du ikke får sovet, der kommer de fleste slemme bivirkninger fra.
Håber det kan hjælpe, men du må spørge dig selv om det gavner dig?`
Så vidt jeg kan forstå, så gavner det dig i hvertfald ikke, men pas på.

Der bliver foreslået træning af en af de andre medlemmer, og det kan jeg godt anbefale.
Det vil du får mere ud af :)
Bedste tanker herfra :hjerte:

ᶫᵒᵛᵉᵧₒᵤᶫᵒᵛᵉᵧₒᵤ ᶫᵒᵛᵉᵧₒᵤᶫᵒᵛᵉᵧₒᵤ ᶫᵒᵛᵉᵧₒᵤᶫᵒᵛᵉᵧₒᵤ ᶫᵒᵛᵉᵧₒᵤᶫᵒᵛᵉᵧₒᵤ ᶫᵒᵛᵉᵧₒᵤᶫᵒᵛᵉᵧₒᵤ ᶫᵒᵛᵉᵧₒᵤᶫᵒᵛᵉᵧₒᵤ ᶫᵒᵛᵉᵧₒᵤᶫᵒᵛᵉᵧₒᵤᵛᵉᵧₒᵤᶫᵒᵛᵉᵧₒᵤ ᶫᵒᵛᵉᵧₒᵤᶫᵒᵛᵉᵧₒᵤ ᶫᵒᵛᵉᵧₒᵤᶫᵒᵛᵉᵧₒᵤ ᶫᵒᵛᵉᵧₒᵤᶫᵒᵛᵉᵧₒᵤ ᶫᵒᵛᵉᵧₒᵤᶫᵒᵛᵉᵧₒᵤ ᶫᵒᵛᵉᵧₒᵤᶫᵒᵛᵉᵧₒᵤ ᶫᵒᵛᵉᵧₒᵤᶫᵒᵛᵉᵧₒᵤ

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 5 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]