Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 28 mar 2024 15:52


Alle tider er UTC + 1 time [DST ]




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 10 indlæg ] 
Forfatter besked
Indlæg: 26 feb 2017 17:43 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 26 feb 2017 17:38
Indlæg: 4
Hejsa Psychedelia!

Jeg er i den situation, at jeg tager Kokain eller amfetamin 6-10 gange om året til forskellige lejligheder.
Det er såmænd fint nok, men jeg støder ind i et problem dagene efter.

Her render jeg altid ind i en slem forkølelse, der varer mellem 4-7 dage, hvor min næse den løber i en lindstrøm af betændelse og generelt er stoppet det meste af tiden.
Jeg har prøvet forskellige ting, som næsespray, saltvands skyldning og at "sniffe" vand for at komme dette problem til livs, men intet ser ud til at hjælpe.

Hvordan er jeres erfaringer med dette? Er det fordi, at jeg får noget skamcuttet lorte narko, eller er min næse bare sart?
- Det er iøvrigt værd at nævne, at det sker helt ned til kun en enkelt bane, og der er ingen forskel på, om jeg får 10 baner på en aften eller en enkelt. "Forkølelsen" er det samme.

Derudover, hvordan er erfaringer med at indtage kokain oralt for at undgå dette, kommer der overhovedet en virkning?
Når jeg tager amf for eftertiden bliver det oralt, men det har også en længere virkning, og kan godt tåle at tabe lidt i processen i maven.

På forhånd tak.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 26 feb 2017 19:30 
Offline
Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Tilmeldt: 24 okt 2009 20:33
Indlæg: 732
Geografisk sted: Agrabah
Miami forkølelse! Ha! Fed vending :D

Har det på samme måde, blæser flere kilo snot ud i dagene efter en stimulanstur (det føles i hvert fald sådan!). Typisk speed af tvivlende kvalitet.

_________________
"It's not the drugs. Diarrhea is hereditary, it runs in your genes"


Top
 Profil  
 
Indlæg: 26 feb 2017 19:59 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 26 feb 2017 17:38
Indlæg: 4
Det er helt absurd, det man kan blæse ud. Problemet er bare, at det er 4-7 dage for mig. Hvis det bare var en enkelt dag, så gik det nok.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 26 feb 2017 21:51 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 20 aug 2008 12:11
Indlæg: 423
Biotilgængeligheden ved oralt brug af kokain er vist ret lav og rusen skulle derfor være ret mild. Derfor skal der også en større dose til at opnå samme effekt, hvilket ikke er, at foretrække da kokain i forevejen er ret dyrt.
Er ikke helt sikker på, hvor høj biotilgængeligheden i maven er for kokain. Nogen siger biotilgængeligheden er nogenlunde den samme ved oralt og nasalt brug men, at rusen rammer en hårdere ved nasalt administration.
Er faktisk en smule forvirret men der er nok en grund til, at alle bruger kokain nasalt og ikke oralt trods "florida forkølelse"

Wiki siger, at biotilgængeligheden ved kokain oralt er 33% imod 60-80% nasalt

Er selv hårdt plaget at løbende næse op til en uge efter brug af kokain, amf osv.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 26 feb 2017 23:28 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 26 feb 2017 17:38
Indlæg: 4
Kan godt være løsningen bare er at droppe kokain og så bare indtage amf oralt med gelatine kapsler.
4-7 dages snottur er efter min mening ikke værd at komme igennem for en tur på kokain, så fed er rusen heller ikke efter min mening.

Tænker også, at når halveringstiden på coke er så ringe i forvejen, og man derudover også mister måske yderligere 30-50% ved at tage det oralt. Så bliver det absurd store mængder man skal tage i løbet af sådan en 8-12 timers fest.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 27 feb 2017 01:09 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 25 apr 2016 01:54
Indlæg: 151
Tjek svarene i tråden, jeg linker til herunder. De fleste mener, at det kan undgås, hvis man får rigtig god coke, der ikke er skamcuttet (det er næsten al coke i DK, men jo dyrere jo bedre som regel). Det er ofte de mange cutstoffer, der generer slimhinderne i næsen og giver Miami-forkølelsen.

Jeg kan se, at en enkelt bruger i tråden giver som råd, at man skal smøre næseborene forinden med fx vaseline/glidecreme (spøjst, I know), som kan være med til at åbne blodkarrene i næsen, hvilket giver en bedre optagelse. Jo mere, du optager, jo bedre (selvfølgelig). Det, du ikke optager, er med til at give dig forkølelsen. Ofte ses forkølelsen således ved, at man ikke får optaget al coken i slimhinderne, hvorfor der ryger en masse rest-shit ind i bl.a. bihulerne undervejs, der generer efterfølgende.

Mit råd ville være 1) Bedre coke 2) Rens næsen med næseskyller inden du fester 3) Smør næseborene ind i olie/vaseline/glidecreme 4) Sprøjt evt et skvæt næsespray lige inden brug af coke for at sikre optimalt "hul igennem".

LINK TIL TRÅD: viewtopic.php?t=29562


Top
 Profil  
 
Indlæg: 04 mar 2017 19:50 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 16 sep 2016 19:16
Indlæg: 149
En sart næse kræver lidt ekstra hensyn, når tager i byen og sniffer coke. Inden du går i seng, så få renset næseborrene godt og grundigt. Efter du har fået skyllet med saltvand i finger temperatur, så puds næsen forsigtigt. Den er i forvejen irriteret rigeligt at coke og speed (+hvad der hører med).
Hvad plejer du at sniffe dine streger med? Pengesedler er inficeret mange slags bakterier, og derfor vil der ved kontakt med slimhinden og evt ridser blive overført bakterier. Det fremprovokere uden tvivl en Miami forkølelse sammen med cutmidler, overflødige kemikalier og stoffernes vasokonstriktive egenskaber. Et relativt sterilt rør er derfor bedst, og når røret indføres i næseboret, så gør det forsigtigt! Lad det ikke kører op ad slimhinden, for det skaber ridser. Snif nogle lidt mindre streger, så er der større chance for, at din næse kan følge med.

Det er genialt at tilføre pleje og næring indvendigt i næsen med creme eller olie (helst noget der er fremstillet i det øjemed). Bare check efter at der ikke er en hinde af olie inden du insufflere.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 05 mar 2017 19:17 
Offline
Dedikeret medlem

Tilmeldt: 16 jun 2009 18:51
Indlæg: 543
Geografisk sted: NV
Skyd det i stedet. Så skal man heller ikke bekymre sig om snottet næse i byen... IRONI, men ikke desto mindre gjorde jeg det.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 08 mar 2017 13:12 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 16 sep 2016 19:16
Indlæg: 149
IV coke giver bare hjertebanken, som var det en 12" bass der spiller 140bpm i brysten.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 03 apr 2017 21:20 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 26 feb 2017 17:38
Indlæg: 4
Har prøvet de fleste af jeres råd, 4 forskellige coke fra forskellige mennesker i forskellige prisklasser og intet ser ud til at hjælpe.
Så må bare indse, at hvis jeg skal have coke, så skal jeg have en snottur på en uges tid.

Har fået fat i ritalin fra recept, og tænker, at jeg vil køre det i stedet.


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 10 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: nvan og 15 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team