Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 19 apr 2024 15:52


Alle tider er UTC + 1 time [DST ]




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 4 indlæg ] 
Forfatter besked
 Titel: Slettet
Indlæg: 15 jan 2018 14:18 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 29 dec 2017 19:04
Indlæg: 2
Slettet


Senest rettet af Cowboyderen 16 jan 2018 13:59, rettet i alt 1 gang.

Top
 Profil  
 
Indlæg: 15 jan 2018 15:14 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 27 jan 2010 22:54
Indlæg: 221
Først og fremmest, pisse godt gået med de 6 måneder clean - glem de to gange du har taget coke igen, og fortsæt ad den rene sti nu!

Citat:
Og det jeg er igang med nu, føler jeg ikke er "erfaringer", det decideret tilbagefald..

I min optik, så har du lige nu chancen for at afgøre om det skal være erfaringer eller starten på et tilbagefald - så lad hver med at punke dig selv for et tilbagefald, men værd bevidst om hvor du er på vej hen og tag så et valg derefter - så kan du klappe dig selv på skulderen istedet for!

Synes du skal tage en snak med din misbrugsvejleder om dine forventninger til hende, hvis du mener hun kan gøre noget anderledes som kan hjælpe dig - så er jeg sikker på at hun er lydhør overfor det.

Se og få startet op på uddannelsen, og sørg for at få dyrket det sociale - det er en oplagt mulighed for at komme ind i et nyt fællesskab, og potientielt få nogle nye gode og sunde relationer!

Gør hvad du kan for at få udvidet dit netværk - det er svært at opbygge en ny livsstil, hvis du stadig hænger med alle de gamle venner og bekendte fra stofmiljøet - værd meget bevidst om hvad de giver dig, måske finder du ud af at det kun er et par enkelte af dem du bør holde fast i.

Du er sikkert blevet præsenteret for en masse værktøjer igennem din behandling, prøv at se om du kan tage noget af det som har virket bedst for dig, med ud i dit nye liv.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 15 jan 2018 15:31 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 29 dec 2017 19:04
Indlæg: 2
Slettet


Senest rettet af Cowboyderen 16 jan 2018 14:06, rettet i alt 1 gang.

Top
 Profil  
 
Indlæg: 15 jan 2018 17:26 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 27 jan 2010 22:54
Indlæg: 221
Jeg ved godt det ikke er nemt at udvide sit netværk, men det er ihvertfald helt sikkert at det ikke kommer af sig selv - så du er nød til at gøre en indsats, og en god start ville være at passe din uddannelse, og så kan det godt være at der er forskel på klassekammerater og "venskaber" - men det skal jo starte et sted :)

Kan også anbefale at dykke ned i en hobby eller anden interesse - der er tusindvis af foreninger og klubber i danmark, så det er næsten ligegyldigt hvad du interessere dig for, så kan du finde nogen at dyrke det med - så får du både fyldt noget tid ud, møder nye mennesker som du har noget tilfælles med, og bliver klogere og dygtigere, win win win :)

Synes du skal snakke med din vejleder om hvad du gør når trangen melder sig, der burde være en/nogen du kan ringe til som kan støtte dig i øjeblikket - der er ikke noget pinligt eller forkert i at trangen/lysten rammer, og derfor er det heller ikke at "snitche" nogen at række ud efter hjælp når det sker - tværtimod!
Det vil også være oplagt at snakke med hende om, hvordan du får inkorporeret værktøjerne fra behandlingen ind i din hverdag.

Jeg har selv siddet fast i et hashmisbrug, som jeg er kommet ud af, og jeg tror de bærende elementer for mig har været at arbejde en masse med mig selv gennem terapi, og så at få udvidet mit sociale netværk gennem uddannelse og interessefællesskaber, og været meget bevidst om hvem fra mit gamle netværk som jeg har hængt ud med efterfølgende.

Måske kender du allerede historien om de to indre ulve, i så fald får du den lige igen - for den er der meget visdom og sandhed i, og det er en jeg ofte tænker på:
Citat:
Der var engang en gammel indianerhøvding, der hver aften samlede børnene om lejrens bål for at fortælle historier.

En aften fortalte han en historie om to ulve, som kæmper inde i ethvert menneske. Den ene ulv symboliserer vrede, grådighed, mangel på tro på sig selv, utilstrækkelighed, modvilje, jalousi og mange andre svære og tunge ting. Den anden ulv symboliserer glæde, næstekærlighed, tillid, ydmyghed, respekt, selvværd, åbenhed og mange andre gode ting. Nogle gange er der ro og ingen kamp, omend de to ulve ofte går og lurer på hinanden. Andre gange er kampen drabelig og kan være så voldsom og langvarig, at den kan holde mennesket vågen nat efter nat.

Høvdingen fortalte malerisk og med stor indlevelse om ulvenes kampe, og hvordan de kunne udspille sig. Børnene lyttede med store øjne, mens bålet brændte ud. Til sidst kunne en lille dreng ikke vente længere, men spurgte: ”Jamen, hvilken ulv vinder?” Hvortil den gamle indianerhøvding svarede: ”Det gør den ulv, du fodrer.”


Held og lykke med det hele og god energi din vej!

mvh Gimp


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 4 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 24 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team