Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 28 mar 2024 12:58


Alle tider er UTC + 1 time [DST ]




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 21 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
Indlæg: 06 dec 2018 23:23 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 06 dec 2018 22:58
Indlæg: 5
Hej,

jeg er en fyr på 23 år, som kæmper lidt med hashen i øjeblikket.

Helt konkret vil jeg gerne trappe ned, da mit liv pt ikke går ud på andet end at ryge joints. Ikke fordi jeg ikke har andre muligheder, men simpelthen fordi jeg ikke gider andet. Jeg kan mærke jeg er trækker mig mere og mere ind i mig selv, og mister mange af de interresser jeg engang havde, som at gå i byen osv. jeg har massere af venner og bekendte, og er som sådan ikke ensom, men ses efterhånden kun med folk som også ryger hash hvilket ikke gør det nemmere at stoppe.

jeg bliver langsomt i dårligere og dårligere humør når jeg ikke ryger hash, og det eneste jeg kan tænke på er, hvornår næste gang bliver. Selvom jeg har et brændende ønske om at stoppe, og få mit gamle jeg tilbage føles det som om at der er meget langt derhen.

Jeg har tit hørt folk tale om at motion er vejen frem, og det kan jeg sagtens se logikken i, problemet opstår når det er at man ikke har røget og så skal få sig selv ud når man egenligt bare har lyst til at lave ingenting og sove hele dagen

i det hele taget gør hele situationen mig meget pinlig, og jeg synes at det er ydmygende at tale om med andre om, hvilket også er derfor jeg ikke har søgt hjælp professionelt endnu, da den naive side af mig stadig tror at jeg har en chance for at klare skærende på egen hånd.


Jeg ville derfor høre om der var nogle herinde, som havde erfaring med at komme ud af sit misbrug, og i så fald, hvordan uden at man bliver deprimeret i processen?

På forhånd tak


Top
 Profil  
 
Indlæg: 07 dec 2018 01:00 
Offline
Moderator

Tilmeldt: 16 jan 2013 20:33
Indlæg: 789
Geografisk sted: Messier 45
Man kommer ikke udenom, at der vil være en (kortere eller længere) overgangsperiode, der trækker tænder ud. Hvor du måske bliver irritabel, ængstelig, deprimeret eller en kombination af disse. Det rammer folk forskelligt og i forskellig grad, og om du kommer ned i et hul så dybt, at du får brug for noget professionel støtte i den forbindelse er ikke til at sige. I min egen overgangsperiode væk fra stoffer (har været stoffri i ~3 år) havde jeg god gavn af samtaleterapi, men jeg havde samtidig en masse anden baggage oveni, jeg havde brug for at få talt om. Der er intet pinligt over at erkende, at vi ikke altid er herre i eget hus, og det kan gavne rigtig meget at få nogle professionelle øjne ude fra til at kigge på ens situation. Det kan virkelig rykke i ens proces, når man får dialog på sit perspektiv, hvis man går ind med et åbent sind til det og giver sig selv lov til at være på spanden.

Hvis du virkelig er seriøs om at komme ud af dit uhensigtsmæssige (sådan opfatter du det selv, ja?) forhold til cannabis, er du nødt til at undgå at sætte dig i de situationer, hvor du kan blive fristet til at ryge. Det betyder nok, at du må trække stikket på din omgang med dem, du ryger sammen med. Det er selvfølgelig en svær omgang, når man som du siger ender med kun at omgås med folk, man samler sig om stoffet med. Isolationen kan være med til at trække en længere ned. Mit råd er at være ærlig/åben om, hvorfor du trækker dig, og holder døren åben overfor, at det ikke er endeligt. Vær dog klar på, at nogle kan blive decideret fornærmede og tage det personligt, at du vil ud af dit misbrug. Prøv ikke at tage dig af det, hvis det bliver aktuelt - det handler om, at de bliver mindet om, at de måske selv har et uhensigtsmæssigt forhold til tingene, som de ikke vil gøre noget ved. Du kan også ende med at blive såret over, at dine ‘venner’ stopper med at finde dig interessant, når du ikke ryger mere. Hold dog fast i, at dette er alfa-omega for, at det skal lykkes dig. Søg evt. nogle gamle forbindelser med folk, du kan være sammen med på andre måder, brug noget mere tid med din familie eller sæt dig selv i andre sociale situationer fx ved at begynde at gå til en eller anden social aktivitet/sport. Lokal fiskeklub er en personlig anbefaling.

Der vil nu være et vakkuum i dit liv, hvor hashrygning og alle tingene omkring det tidligere var. Det skal du på en eller anden måde have fyldt ud med noget andet. Motion/løbetur i det fri er altid et godt bud, fordi motion og sollys/frisk luft er med til at holde dig sund og lette på humøret, men det allervigtigste og mit råd til dig er, at du fylder den ud med noget, du godt kan lide og synes er sjovt/spændende. For mig var det hobbyprojekter som at installere Linux på en tudsegammel computer og lege med kommandolinjen, spille musik, læse bøger og gå nogle lange ture. Men det kan være alt fra kajakroning til julebag!

Held og lykke med det hele. Det kan også være et led i processen at skrive herinde om hvordan det går med dine planer. Der plejer at være god opbakning at hente. ;) Skriv bare, hvis du har nogle spørgsmål.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 07 dec 2018 12:01 
Offline
Insane psychedelia user!

Tilmeldt: 18 mar 2014 21:14
Indlæg: 2744
Hva med og sige en joint om dagen - efter kl 18 til en begyndelse.
Ikke at jeg har været i stand til at gå den vej, men måske du kan.
Jeg blev nød til at stoppe helt og holde lang pause før min hjerne var i stand til og acceptere at lidt er bedre end ingenting.
Jeg er så en af dem som har fundet mit nye fix i fiskeforeningen og jeg er langt fra den eneste, men det var jo også min barndoms hobby jeg genvækkede.
Træning i motionscenter, løb, kampsport, fodbold, håndbold osv virker også for folk - det handler kun om hvad der virker for dig?
Husker tydeligt hvordan det var at være en slave af den næste pind og alt hvad jeg foretog handlede om at der skulle være en pind klar om lidt.
Det er ikke værd og bruge sit liv sådan i min optik og det var det heller ikke dengang, jeg kunne bare ikke stoppe selv. Her kommer misbrugscentret ind selv om det gav følelsen af at jeg var nået "point of no return", så ville jeg den dag i dag ikke være for uden den hjælp, jeg fik via samtaleterapien på misbrugscentret, hvor jeg havde ugentlige ambulante samtaler.
Som Stjernen skriver så brug os i din proces og vi vil hjælpe dig så godt vi kan.

Mvh


Top
 Profil  
 
Indlæg: 09 dec 2018 17:18 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 12 feb 2018 10:16
Indlæg: 103
Jeg kan også anbefale at skifte indtagelsesform som et led i nedtrapning/stop/HR. Jeg er f.eks. begyndt at indtage mit hash i humus. Det er simpelthen top lækkert, man kommer væk fra ritualerne ifb. med rygning og skåner sine lunger og effekten er absolut ligeså lækker når man finder dosis og lærer at tilberede hashen. Men det er selvfølgelig blot min erfaring :-) Held og lykke :-)


Top
 Profil  
 
Indlæg: 09 dec 2018 18:09 
Offline
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Tilmeldt: 17 sep 2006 21:46
Indlæg: 2857
Tror jeg kunne skrive en del om det, men vil blot anbefale social omgang og masser af det. Social omgang er absolut det vigtigste for at undgå at blive fanget i sig selv (- og generelt nærmest det mest vigtige for at have et godt helbred).
Du kan formentlig godt klare det på egen hånd, men man kommer som regel længere som to. Se på det lidt ligesom de åbenbaringer narko kan give: narkoen kan være en katalysator for at opnå en bevidsthed, som man kunne have opnået uden. Det kunne måske bare have taget 10-20-30 år at opnå samme indsigt, som man i stedet fik i løbet af et par timer.
Så i stedet for eventuelt at bruge et par år med at kæmpe mod det på egen hånd, så kan det være fordelagtigt at være to eller flere omkring det, så du skal bruge kortere tid på at have det træls med dig selv, men i stedet have muligheden for at kunne udfolde dig til det smukke væsen, du uden tvivl er (no homo). Det er vigtigt at kunne være sårbar for at kunne bygge videre på sig selv. Når du siger, at du er pinlig omkring det, så vil jeg klart anbefale at finde en, som du tør fortælle det. Intet godt kommer af at lukke følelser inde..

_________________
Når du har lortesmag i munden, så tag en cola til bunden

Hvis du ikke er i stemning til at tage stoffer, så kommer du formentlig heller ikke i stemning af at tage dem.
<@jimfear> jeg kom engang mens jeg dødløftede


Top
 Profil  
 
Indlæg: 09 dec 2018 18:56 
Offline
Dedikeret medlem

Tilmeldt: 05 okt 2016 10:24
Indlæg: 641
terribilis skrev:
Jeg kan også anbefale at skifte indtagelsesform som et led i nedtrapning/stop/HR. Jeg er f.eks. begyndt at indtage mit hash i humus.


Den sætning der kan ikk...!


Top
 Profil  
 
Indlæg: 09 dec 2018 19:28 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 12 feb 2018 10:16
Indlæg: 103
Hvad kan den ikke? :D


Top
 Profil  
 
Indlæg: 09 dec 2018 20:07 
Offline
Dedikeret medlem

Tilmeldt: 05 okt 2016 10:24
Indlæg: 641
Mente jeg kan ikke.. Som i flækkede kan simpelthen ikke læse den op indenvendigt uden at det lyder fuldstændigt Mandril-agtigt.
Lur mig om ikke ideen er genial, og er selv stor fan humus og alternative ROA, men den stod bare ud sådan der som gjorde jeg nær fik min te galt i halsen af grin!


Top
 Profil  
 
Indlæg: 09 dec 2018 20:17 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 12 feb 2018 10:16
Indlæg: 103
Jeg siger dig den er lækker min humus :eyes:


Top
 Profil  
 
Indlæg: 13 dec 2018 16:46 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 18 sep 2017 17:36
Indlæg: 116
terribilis skrev:
Jeg siger dig den er lækker min humus :eyes:


Har du en opskrift du vil dele :)


Top
 Profil  
 
Indlæg: 14 dec 2018 00:02 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 12 feb 2018 10:16
Indlæg: 103
Jeg snyder i virkeligheden nok lidt for jeg køber en færdig øko humus "pulverblanding" fra Valsemøllen, hvor man blot skal tilsætte olie og vand.

Jeg starter så med at varme olien (bruger olivenolie) op i en lille gryde på helt lavt blus hvor jeg så nuller hashen i og lader den stå en ti minutters tid og varme gennem.

Bagefter er det så bare at tilsætte olien (og vand) i blandingen. Jeg supplerer så med rå mængder presset hvidløg og citron men det er selvfølgelig valgfrit, men det er jo ret sundt :rocking:


Top
 Profil  
 
Indlæg: 14 dec 2018 00:49 
Offline
Moderator
Brugeravatar

Tilmeldt: 29 mar 2006 02:27
Indlæg: 5081
Pulverhumus?


Top
 Profil  
 
Indlæg: 15 dec 2018 13:16 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 12 feb 2018 10:16
Indlæg: 103
Ja ved ikke hvad jeg ellers skal kalde det. Den kommer frem hvis man søger på "Valsemøllen Hummus" :-)


Top
 Profil  
 
Indlæg: 16 dec 2018 08:11 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 27 aug 2010 20:52
Indlæg: 9
Hej fyr,

Jeg kan godt genkende det med at det er meget trist og kedeligt uden at ryge hash. Jeg skulle ryge hash hver dag, ellers ville jeg kede mig utroligt meget og ville føle på en måde at min dag var "spildt".

At motion er vejen frem vil jeg ikke sige, det er jo hovedsagligt dine tanker det handler om. Du er jo ligesom "delt i to", en side af dig er virkelig træt af at være en slave til det her, og en anden del siger fuck it, det ville være rart med en joint ligenu. Nogen mener dog at det er vejen frem at lede tankerne hen et andet sted, men det er ligesom bare at undgå problemet. Du kommer til at leve med trangen resten af dit liv, hvis du bare prøver at undgå tankerne på denne måde.

Jeg var først i kommunal behandling lokalt. Den kommunale behandling bestod hovedsagligt i rådet, "Beskæftig dig med noget andet, for at lede tankerne væk", og tage noget søvndyssende medicin. Altså basalt set undgå "de slemme tanker", så vidt muligt. Endda med medicinering. Det virkede selvfølgelig ikke.

Derefter var jeg 6 måneder i døgnbehandling. Det bestod hovedsagligt af at gøre rent og snakke om hvor svigtet man havde været i barndommen. Da jeg så faldt i knap en måned efter kan jeg så konkludere at det ikke virkede særlig godt :lol:

Endelig fandt jeg så en bog der hed "Joy of quitting cannabis" af en Chris Sullivan, og da jeg læste det første kapitel af den vidste jeg at jeg kunne stoppe med at ryge hash og være glad for det! Vel og mærke fordi jeg inden da havde stoppet med at ryge cigaretter med Allen Carr's "Endelig ikke-ryger" bog, og kunne genkende stilen, og vidste det virkede. Det er meget i samme stil, men alle de punkter som er specielt for hash bliver håndteret i stedet for. Og ja... jeg blev så glad for bogen at jeg oversatte den bagefter.

Jeg vil ikke sige at nedtrapning er vejen frem. Det kræver viljestyrke, en kamp mellem de to sider af dig. I sidste ende gør du bare dit hash mere og mere dyrebart. På et tidspunkt siger man så igen, "fuck it", og er tilbage på fuld skrue. Måske endda ryger man endda mere igen, man har jo noget man skal catche up på :lol:

Med hensyn til at indtage det i en anden form, er det altså heller ikke vejen frem. I sidste ende er du afhængig af et stof, ikke en indtagelsesmetode.

_________________
Den lille bog som gjorde jeg kunne stoppe med at ryge hash :)
https://www.KvitCannabis.dk


Top
 Profil  
 
Indlæg: 11 jan 2019 23:19 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 24 aug 2018 20:30
Indlæg: 63
Alfr333x

På nogle måder lyder du ret meget som mig selv, cirka samme alder og samme problemstilling. Kortsigtet gider vi ikke stoppe fordi det føles umuligt og hvad fuck skulle man så foretage sig 24/7; men langsigtet ved vi begge at det ikke holdbart.

Det første jeg vil anbefale dig er at sørge for at bevare dit netværk med vennerne der ikke ryger. De kommer til at være rigtig vigtige for dig. Skynd dig før det er for sent og broerne er udbrændte. Gå i byen med dem, hav en fed nat og hvis trangen bliver for stor smutter du hurtigt udenfor og trækker en færdigrul frem. Det er ikke optimalt men hvis det er hvad det kræver for at du får en god nat og bevarer venskabet then fuck it.

Det næste bliver svært og er noget jeg selv har udskudt alt for længe men det er et nødvendigt onde, ihvertfald indtil du er helt clean og ikke fristes (mindst 1 år imo).

Du er nød til at distancere dig selv fra alt der kan få dig til at falde i. Prøver du at stoppe men bliver du ved med at ses med dem er det et faktum at du vil falde i. Før eller siden og lige så sikkert som døden og skatten.

Jeg kan rigtig godt lide hård træning selv men de første par gange er det selvfølgelig hårdt at komme derhen. Tillad dig selv at være et creep og nyd udsigten. Det er ok. Nok se men ikke røre, har dine forældre nok fortalt dig. Eller spørg først hvis du vil mere end bare at kigge.

Det tredje jeg siger vil du ikke kunne lide men at prøve at stoppe på egen hånd er som at gå med et dansk flag i Mellemøsten anno lige efter Muhammed tegningerne. Der kommer intet godt ud af det.

Du er nød til at have en der kan støtte dig og holde dig på måtten når det kræves. En god ven, søskende, forældre, kæreste eller det bedste valg: misbrugsbehandling. De har erfaringen og den nødvendige viden til at yde bedst muligt assistance.

Udfra det billede jeg har af dig fra din post og med min viden så vil jeg sige at du har intet at frygte. De er professionelle og forstår at det at du overhovedet sidder foran dem viser hvor store dine klunker egentligt er. Desuden kan jeg garantere dig for at de har haft langt værre sager før. Mange gange.

https://www.google.com/search?client=ms ... 3os9uzAdtk

_________________
Jeg kan ikke foredrage politisk korrekthed.
Politisk korrekthed < idiotisk racisme.

I det mindste siger de hvad de mener og er ikke bare nikkedukker.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 12 jan 2019 10:57 
Offline
Insane psychedelia user!

Tilmeldt: 18 mar 2014 21:14
Indlæg: 2744
Lidt ved siden af men kender I den fornemmelse af man er et meget mere reflekteret menneske når man ryger og er inde i en påvirknings cyklus.
Så stopper man og bliver det sygeste reflekterende alt input sugen monster uden en stop knap i sine følelser vold og der går det så ud over stepperne.
Sidder og tuder over indsamling til hjemløse dyr, sultkatastrofer osv.
Alt er irriterende og hverdagen er et kaos inde i hovedet...
Tanken om thc er i ens hovede hver dag.
Tiden går og pludseligt er der gået 3-6-12 mdr og man vågner en dag og føler man har styr på sit shit.
Dog mere temperament fuld men også mere levende - hukommelsen er vendt tilbage. Følelserne kan stadig være svære og tumle med men det er dine følelser og de wannabeganster hash påtagede reaktions mønstrer.

Jeg tror det lykkes i år for mig, så må jeg se om jeg kan lide og være mig, har før lagt mærke til nogle ubehagelige træk i min “clean” personlighed som ikke må få lov til at dominere.
Sker det så starter jeg op igen, men mon ikke at jeg er blevet gammel nok til at opfører mig voksent.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 12 jan 2019 15:54 
Offline
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Tilmeldt: 17 sep 2006 21:46
Indlæg: 2857
Kom tilbage op!!!!!!!!

_________________
Når du har lortesmag i munden, så tag en cola til bunden

Hvis du ikke er i stemning til at tage stoffer, så kommer du formentlig heller ikke i stemning af at tage dem.
<@jimfear> jeg kom engang mens jeg dødløftede


Top
 Profil  
 
Indlæg: 12 jan 2019 18:38 
Offline
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Tilmeldt: 26 aug 2003 01:01
Indlæg: 4006
Geografisk sted: .....
Skift til pot i en måneds tid og så trap ned fra det - så skal det nok gå glat! =)


Top
 Profil  
 
Indlæg: 13 jan 2019 13:44 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 09 jan 2019 20:27
Indlæg: 15
Alfr333x skrev:
Hej,

jeg er en fyr på 23 år, som kæmper lidt med hashen i øjeblikket.

Helt konkret vil jeg gerne trappe ned, da mit liv pt ikke går ud på andet end at ryge joints. Ikke fordi jeg ikke har andre muligheder, men simpelthen fordi jeg ikke gider andet. Jeg kan mærke jeg er trækker mig mere og mere ind i mig selv, og mister mange af de interresser jeg engang havde, som at gå i byen osv. jeg har massere af venner og bekendte, og er som sådan ikke ensom, men ses efterhånden kun med folk som også ryger hash hvilket ikke gør det nemmere at stoppe.

jeg bliver langsomt i dårligere og dårligere humør når jeg ikke ryger hash, og det eneste jeg kan tænke på er, hvornår næste gang bliver. Selvom jeg har et brændende ønske om at stoppe, og få mit gamle jeg tilbage føles det som om at der er meget langt derhen.

Jeg har tit hørt folk tale om at motion er vejen frem, og det kan jeg sagtens se logikken i, problemet opstår når det er at man ikke har røget og så skal få sig selv ud når man egenligt bare har lyst til at lave ingenting og sove hele dagen

i det hele taget gør hele situationen mig meget pinlig, og jeg synes at det er ydmygende at tale om med andre om, hvilket også er derfor jeg ikke har søgt hjælp professionelt endnu, da den naive side af mig stadig tror at jeg har en chance for at klare skærende på egen hånd.


Jeg ville derfor høre om der var nogle herinde, som havde erfaring med at komme ud af sit misbrug, og i så fald, hvordan uden at man bliver deprimeret i processen?

På forhånd tak



Hej med dig
vil først lige sige jeg ikke har læst alle svar herinde, kun dit inlæg. Også til sagen:
Jeg tror vi er rigtig mange der har gået gennem det samme som det du beskriver. Hashen hiver en langsomt ned og man for ikke gjort de ting man skal, man føler sig lidt som en bums og ens drømme går langsomt i vasken. Den seriøse virkelig bliver sværere og sværere at være i, fordi den bliver mere negativ fordi man har en form for negativitet i kroppen. Man flygter så fra den ved at ryge igen...

Tror det er meget normalt skal du vide, men du skal gøre noget ved det nu, ellers bliver du langsomt mere og mere deprimeret (da dit ønske er at holde op), det sværeste er de 3 første dage, men når ens omgangskreds alle ryger bliver det svært, også fordi man hurtigt
bliver ensom, og som unge mænd samler vi os tit om fx. hash eller fest, eller gøgl.

I starten vil jeg råde det til at trappe ned, du bestemmer dig simpelthen for at du vil ryge en enkelt (måske bare en énsmøgs) inden du går i seng.

Efterhånden vil du få det bedre, overvej også om du i stedet for at ryge den brune, kan gå over til den grønne (det hjalp mig), og trap langsom ned for kvaliteten også.

Når du så på et tidspunkt skal prøve at holde helt op så trap ned op til en weekend, og drik dig i stedet fuld om aftenen (evt. tag på en bar med nogle venner) den fredag, og lørdag du ikke ryger. Når du er kommet forbi de to første dage bliver det nemmere, men du måske har du samlet sammen på nogen ting, som du ikke har gjort noget ved fordi du har røget, også er det vigtigt du ikke går og dunker dig oveni hovedet, i stedet kan du når du ikke kan sidde stille og dit hovede måske kører på højtryk med tusind tanker kan du bruge noget af den rastløshed på at få gjort de ting. Du kan lave en liste med ting som du gerne vil have gjort eller som du mangler at for gjort, tag den så langsom efterhånden, og når du så har fået gjort en af de ting, kan du sætte flueben ved den ting, når du så kigger på hvad du har fået gjort, giver det dig positivitet i kroppen, og positivitet er den kraft du skal bruge for forsat at holde op.

Du skal vide at en stor del af afhængighed hører sammen med skam, og der er en psykologisk proces som gør at de ting man har gang i/kender til, vil man gerne fortsætte med. Hvis du ryger i igen/starter igen og det gør de fleste, måske mest fordi man tænker: ih hvor har jeg gjort det godt, nu må jeg gerne "lige", også giver man sig selv en belønning der... Det der tit sker er at når man røg i går så kan man også i dag, og det er så nemt bare at fortsætte igen så. Så det vigtigt du ikke render og dunker dig selv oveni hovedet igen. Saml kræfterne igen og prøv så igen og igen.
Noget der kan være svært er hvis du har noget til at ligge lad være med at købe mere end du lige præcis skal ryge på dagen, hvis det er. Det er 100 gange nemmere at lade være når man skal ned og hente det, og 100 gange nemmere at gå i gang med at ryge hvis det ligger lige i skuffen/på bordet foran en.

Jeg har før røget meget mere end jeg gør nu, også rigtig meget hash, og jeg kunne ikke overskue hverdagen for der blev mere og mere jeg skulle overskue, fordi jeg lod problemerne stå hen. Sad en vinter en hel uge uden varme, og uden varmt vand at tage bad i osv. Du skal bare vide: du kan ignorer virkeligheden, men du kan ikke ignorer de konsekvenser der kommer af at ignorer virkeligheden. Og i sidste ende er der altså bare kun dig selv til at få styr på dig selv. Der er ikke andre der kan gøre det.

-----------------
Håber du kan bruge nogle af mine råd.
Held og lykke med det, husk det positive mindset. :wink:


Top
 Profil  
 
Indlæg: 20 feb 2020 10:51 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 06 dec 2018 22:58
Indlæg: 5
Hej alle sammen,

Hold da op! havde slet ikke regnet med så meget feedback på mit opslag. Det er ved at være et stykke tid siden jeg slog det op, og for at være ærlig havde jeg glemt alt om det. Det var ved et tilfælde jeg lige faldt over det, og tænkte derfor jeg lige ville give en status, og ikke mindst et tak til jer for alle de fine råd og kommentarer, det giver sku motivation!

Først og fremmest, jeg ryger stadig dagligt. Dog er jeg blevet noget bedre til at tale med andre om det, og er begyndt at ses mere og mere med mine "ikke rygende" venner. Jeg er begyndt at tale meget med mine forældre om mit misbrug, da jeg nu er nået til den erkendelse, at det stopper her. Jeg ryger ca. en færdiglavet hashjoint og dagen, men forsøger så vidt muligt at udskyde det til senere på aftenen, eller om natten hvis jeg har søvn problemer.

Jeg er næsten færdig med mit studie, og ligeså snart jeg demitere har jeg besluttet at rejse et par måneder til japan for at blive clean (de skulle ryge notorisk lidt cannabis i japan, og det skulle være et helvede at opdrive dernede, hvilket er grunden til den valgte lokation :) ) - jeg har sparet op over de sidste par måneder og glæder mig egenligt bare til at komme afsted, selvom det også bliver nervepirrende at skulle stoppe fra den ene dag til den anden, men tror ærligt talt, det er den bedste løsning for mig.

Jeg er også blevet klogere på mig selv over de senere på måneder, og nogle af de følelser og tanker, jeg har brugt/bruger hashen til at dulme. Tror delvist det stammer fra min barndom, men isærdeles også, at jeg lige nu er et sted i livet hvor jeg keder mig ekstremt meget, og mangler et "formål", eller en "hylde" jeg passer ind på. Hvilket også er en af de grunde jeg har valgt til at rejse, at blive klogere på hvad jeg skal bruge mit liv på, da jeg er ved at blive klar over, at der er mere i tilværelsen end tunge hashjoints og computerspil.

Alt i alt føler jeg selv det går fremad, langsomt, men fremad. Og jeg tror oprigtigt på, at jeg kommer helt ud af mit misbrug, jeg tror bare jeg skal have noget af et kulturshock og et spark i nosserne, for at komme ud over stepperne. Billetterne er booket, rejsen planlagt, og motivationen er tornhøj denne gang.

Wish me luck!

De bedste hilsner, og tusind tak til jer der har kommenteret <3


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 21 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 13 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team