Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 28 mar 2024 21:35


Alle tider er UTC + 1 time [DST ]




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 15 indlæg ] 
Forfatter besked
Indlæg: 22 nov 2019 09:52 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 03 feb 2019 10:46
Indlæg: 12
En lang historie kort; jeg er nu på 14. dagen clean efter et årelangt misbrug/forbrug af opioider. Jeg har selv formået at stoppe efter høje doser af Metadon. Jeg havde en uge som clean og røg så i tramadolfælden i en måneds tid med 500+ mg/dag. Og her er jeg så nu 14 dage efter sidste tramadoldosis; de værste fysiske abstinenser er ovre, men jeg kan ikke sove og min psyke og overskud lider virkelig overlast. Jeg har brug for lidt moralsk opbakning i en lortet situation og allerhelst en lovning på at jeg får det godt psykisk igen. Jeg er klar over at jeg i mange år har spillet min hjerne et puds med opioiderne og at det tager tid at genvinde en normalt fungerende hjerne. Men jeg synes at det holder hårdt at undvære min søvn og konstant føle sig under gulvbrædderne.

RUD.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 22 nov 2019 10:34 
Offline
Moderator
Brugeravatar

Tilmeldt: 11 mar 2010 13:47
Indlæg: 2814
Geografisk sted: Kolding
Jeg har heldigvis aldrig selv været i den situation, MEN! Jeg kan love dig for at du får det bedre! Hvornår det sker kan jeg dog ikke love, men det skal nok komme.
Pisse sejt at du er 14 dage clean allerede, det er en rigtig god start. Det vigtigste er bare at du kan fylde hullet med noget sundt og produktivt evt. en hobby, bare det ikke er andet narko.

Kvitter du det alene uden hjælp eller er der nogle fagpersoner og nogle pårørende med indover?

_________________
Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 JEG HADER MIN FORSTAND, SÅ JEG SNIFFER HVAD JEG KAN Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍


Top
 Profil  
 
Indlæg: 22 nov 2019 10:51 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 03 feb 2019 10:46
Indlæg: 12
Tak for svar.
Jeg kvitter alene og det er desværre ikke første gang jeg står midt i orkanens øje. De fysiske abstinenser er til at tage og føle på, men den manglende søvn og den depressive tilstand er en kælling.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 22 nov 2019 12:00 
Offline
Moderator
Brugeravatar

Tilmeldt: 11 mar 2010 13:47
Indlæg: 2814
Geografisk sted: Kolding
Der er det vigtigt at have noget man kan fylde tomrummet med om det så er træning, netflix, computerspil eller noget er egentligt lidt underordnet, bare man kan få tiden til at gå. Tror dog klart motion og træning vil være bedst, da det også vil gøre dig mere træt og på den måde hjælpe med søvnen

_________________
Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 JEG HADER MIN FORSTAND, SÅ JEG SNIFFER HVAD JEG KAN Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍


Top
 Profil  
 
Indlæg: 22 nov 2019 12:36 
Offline
Insane psychedelia user!

Tilmeldt: 18 mar 2014 21:14
Indlæg: 2744
Hva med og få din læge med ind over zolpidem har været rigtigt godt for mig da jeg ikke kunne sove efter narkostop.
Alternativt så virker humle baldrian piller som du fx kan købe i føtæsk også ganske godt 3 af dem en halv time før jeg går i seng hjælper med st falde i søvn.
I forhold til det depressive så tager det noget tid før kroppen selv kommer op i gear - fysisk aktivitet, svømning sauna, sex, gåture, cykling, træning osv hjælper med at få det til at gå hurtigere.
Knæk og bræk med det hele.
Mvh


Top
 Profil  
 
Indlæg: 22 nov 2019 14:12 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 03 maj 2010 12:37
Indlæg: 836
Vil også råde dig til at få en læge indover, selvom det godt kan virke grænseoverskridende, men hvis du kan få hjælp til at få nogle sovepiller til når det er helt galt med Ole Lukøje, eller endda hjælp til suboxone-udtrapning kunne det jo være noget.

Du har sikkert nogle ben der har sit eget liv, så prøv at få stresset dem med nogle lange gåturer, motion og efterfølgende varmtvarmt bad/brus/sauna/dampbad.

De grå skyer skal nok løfte sig en gang, hold ud :)

_________________
NL: Efter der var problemer med vaskemaskine i lidt over en måned har jeg fået et nyt forhold til at vaske tøj. I stedet for at udskyde det indtil jeg ikke har andre muligheder end at vaske, får jeg rent faktisk gjort det løbende.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 23 nov 2019 16:01 
Offline
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Tilmeldt: 17 sep 2006 21:46
Indlæg: 2857
Hvis du har været gang i flere år, så går der måske et års tid eller mere, før du ligesom er mere tilbage til "normal".. kunne jeg forestille mig.
Men, det kan altid blive bedre. Jeg har oplevet og hørt en del succeshistorier fra folk, så det er skam muligt :) Sørg evt. for at have en eller flere kontaktpersoner du kan ringe til, hvis det bliver nødvendigt (gode venner, familie, something).

_________________
Når du har lortesmag i munden, så tag en cola til bunden

Hvis du ikke er i stemning til at tage stoffer, så kommer du formentlig heller ikke i stemning af at tage dem.
<@jimfear> jeg kom engang mens jeg dødløftede


Top
 Profil  
 
Indlæg: 24 nov 2019 01:49 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 23 dec 2014 23:50
Indlæg: 228
Geografisk sted: Nordjylland
Der kan gå længe med følelsen af meningsløs tilværelse og depressiv sindstilstand.. faktisk rigtigt længe.

Men det bliver godt igen :)


Top
 Profil  
 
Indlæg: 30 nov 2019 01:25 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 21 mar 2014 23:56
Indlæg: 62
Hold ud. Det er et stykke arbejde der skal gøres og du er i gang!


Top
 Profil  
 
Indlæg: 01 dec 2019 19:27 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 17 feb 2008 20:46
Indlæg: 637
Geografisk sted: København
Slet. Slut.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 02 dec 2019 14:04 
Offline
Dedikeret medlem

Tilmeldt: 16 okt 2011 00:36
Indlæg: 1364
Lille Rødhætte skrev:
Slet. Slut.

så snakker vi lige pænt!.. :eyes:

RUD: hvordan går det?.. hvis du ikk har, så smid resten af pillerne ud! og bare roligt, det ska nok blive bedre..

_________________
legaliser frihed! °ºª -og løs problemerne istedet!


Top
 Profil  
 
Indlæg: 04 dec 2019 23:14 
Offline
Dedikeret medlem

Tilmeldt: 05 okt 2016 10:24
Indlæg: 641
Vælg the lesser of two evils nok gange og så pludselig er du ude og har det bedre end nogensinde før. Fra Metadon til Tramadol, til Kodein til Kratom til Kava Kava til Bacopa, Rosenrod generelt bare Adaptogener - Motion - Meditation mf. Gerne de tre sidste sammen. Du skal nok klare den, bare læs, og find frem til hvad som har hjulpet for andre og afprøv om det måske også kunne være noget som virker i dit tilfælde. Ikke altid det er, dog ofte, men du vil sjældent være ringere stillet end hvis du ikke havde prøvet


Top
 Profil  
 
Indlæg: 16 dec 2019 14:38 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 04 jul 2013 11:44
Indlæg: 361
Geografisk sted: Syd for månen.
Stadigvæk clean.

_________________
https://youtu.be/dyqyVKSJiOM


Top
 Profil  
 
Indlæg: 18 dec 2019 19:37 
Offline
Junior medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 20 aug 2011 17:06
Indlæg: 38
Geografisk sted: I Vulvaland
Dejligt at hører !


Top
 Profil  
 
Indlæg: 22 dec 2019 23:47 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 03 maj 2010 12:37
Indlæg: 836
Sker der RUD, hvordan går det en måned efter?

_________________
NL: Efter der var problemer med vaskemaskine i lidt over en måned har jeg fået et nyt forhold til at vaske tøj. I stedet for at udskyde det indtil jeg ikke har andre muligheder end at vaske, får jeg rent faktisk gjort det løbende.


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 15 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 8 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team